Blur, Gorillaz en andere Damon Albarn avonturen

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Maar jezus live blijkt pas hoe verschrikkelijk gedateerd een aantal nummers van ze klinken. En als je dan de bijbehorende videoclips in 144 pixels erbij laat zien, niet bijzonder mooi oud geworden (een deel van) die nummers.

Over welke nummers heb je het dan? Zelf was ik er niet bij, ik zie ze pas op de Lokerse Feesten, maar ik ben gewoon benieuwd.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Over welke nummers heb je het dan? Zelf was ik er niet bij, ik zie ze pas op de Lokerse Feesten, maar ik ben gewoon benieuwd.
Zo'n beetje elk nummer is 30 jaar oud, maar zo klinken ze naar mijn mening ook en zo wordt het met die visuals ook gebracht.

Het is gewoon een grote nostalgieshow met een handje tijdloze nummers buiten die paar die ik noemde. Band is niet heel mooi oud geworden, hoewel ik die nieuwe single dan wel weer echt heel goed vind. Maar goed misschien lagen mijn verwachtingen te hoog, ik vond het verre van een bijzonder (goed) optreden. Nrc vond het ook niks, 2 sterren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Jezus wat ziet het weer er droevig uit voor Blur vanavond. :(Constante regen en rukwinden. Gaat de band extra hard hun best mogen doen dan.

Een zwoel augustusavondje was te veel gevraagd denk ik...
 

coolstom

Playlistbediener
8 jan 2019
33
12
ziet er idd niet goed uit ... Gisteren was het er heerlijk staan in het zonnetje bij The Haunted Youth ...

1691482459412.png
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.470
1.623
Desondanks iedereen veel plezier vanavond, ik mag zelf vrijdag nog een keer. Hopelijk inmiddels met wat meer nummers van de nieuwe plaat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Gisteren inderdaad mooi weertje. The Haunted Youth, wauw, live nog beter dan op plaat. Siouxsie, zeer blij deze legende aan het werk gezien te mogen hebben. Haar stem moest er in eerste instantie nog wat inkomen, maar ze heeft zich volledig gegeven. Placebo derde keer gezien deze tour, dit was met voorsprong de beste keer. Brian en Stefan hadden er veel zin in, veel plezier op het podium en ... interactie met het publiek, zelfs van Brian :)

Straks Hot Chip en Blur! Veel zin in!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Geleden van 2013, geweldig optreden op Rock Werchter toen!
Geleden van nooit hier.

Zie net dat ze met eenrichtingsverkeer gaan werken omdat ze heel grote drukte verwachten. Ben al naar de Lokerse Feesten geweest, maar nog nooit wanneer het uitverkocht is. Is dat goed te doen, qua hoeveelheid volk?
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Geleden van nooit hier.

Zie net dat ze met eenrichtingsverkeer gaan werken omdat ze heel grote drukte verwachten. Ben al naar de Lokerse Feesten geweest, maar nog nooit wanneer het uitverkocht is. Is dat goed te doen, qua hoeveelheid volk?

Ik ben geweest toen Neil Young er was, enkele jaren geleden. We hebben toen op wandelafstand geparkeerd ergens langs de grote baan richting het festivalterrein. Dat viel eigenlijk heel goed mee. Vanavond ben ik van plan wel gewoon gebruik te maken van de shuttlebussen, ik las daar goede dingen over, dus hoop dat dat ook vlot gaat als het uitverkocht is.

In mijn herinnering zijn wij toen ook zonder al te veel problemen of lang wachten binnen geraakt. We waren wel goed op tijd. Op het festivalterrein zelf hadden we ook weinig last van drukte. Zeker als je Werchter gewend bent, valt 15.000 (?) man op een terrein heel goed mee. Je kan het misschien best vergelijken met de main stage van BKS tijdens de headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Machtig.

Blur kon me geen betere eerste live kennismaking geven dan de show van gisteren. Showtje hoor. Echt een greatest hits feest met een band die belachelijk aanstekelijk staat te wezen op dat podium. Damon was in bloedvorm en dan schijnbaar ook nog eens bloednuchter. Damon en Grahan stonden te stuiteren alsof het 1994 was. Verfrissend om nog eens zoveel spontaniteit te zien op het podium bij een band van hun caliber.

Tijdens zo’n show valt je niet alleen nog eens extra op hoeveel moordnummers Blur heeft, maar ook hoe gevarieerd die muziek onderling is. End Of A Century, Beetlebum (ziek einde), Trimm Trab (nog zieker einde), Popscene, Coffee and TV, The Universal, The Narcissist en bouncebal Country House waren m’n hoogtepunten. Ook leuk: überfan Vincent die uit het publiek werd gegraaid om de Franse parlandostukken van To The End naast Damon mee te doen. Oh, en The Narcissist is een anthem, nu al.

Klein puntje: zelfs anderhalf uur voelt echt wel te kort voor zo’n band. For Tomorrow en Out Of Time spelen ze maar sporadisch en kwamen ook in Lokeren jammer genoeg niet voorbij. Volgende keer (hopelijk nog tijdens deze tour!) wat langer please.

Los van Blur: toen we tegen het einde van The Universal naar achter stappen zagen we maar hoe ei- maar dan ook eivol dat terrein stond. Eigenlijk is die parking te klein voor zoveel volk. We stonden niet eens zo ver naar voren maar veel bewegen (laat staan naar het toilet kunnen gaan) zat er niet in. De volgende keer zulke bands op een grotere weide neerzetten graag…

Maar al bij al een magische avond in de regen met de beste Britpopband ter wereld.
 
Laatst bewerkt:

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Machtig.

Blur kon me geen betere eerste live kennismaking geven dan de show van gisteren. Showtje hoor. Echt een greatest hits feest met een band die belachelijke aanstekelijk staat te wezen op dat podium. Damon was in bloedvorm en dan schijnbaar ook nog eens bloednuchter. Damon en Grahan stonden te stuiteren alsof het 1994 was. Verfrissend om nog eens zoveel spontaniteit te zien op het podium bij een band van hun caliber.

Tijdens zo’n show valt je niet allen nog eens extra op hoeveel moordnummers Blur heeft, maar ook hoe gevarieerd die muziek onderling is. End Of A Century, Beetlebum (ziek einde), Trimm Trab (nog zieker einde), Popscene, Coffee and TV, The Universal, The Narcissist en bouncebal Country House waren m’n hoogtepunten. Ook leuk: überfan Vincent die uit het publiek werd gegraaid om de Franse parlandostukken van To The End naast Damon mee te doen. Oh, en The Narcissist is een anthem, nu al.

Klein puntje: zelfs anderhalf uur voelt echt wel te kort voor zo’n band. For Tomorrow en Out Of Time spelen ze maar sporadisch en kwamen ook in Lokeren jammer genoeg niet voorbij. Volgende keer (hopelijk nog tijdens deze tour!) wat langer please.

Los van Blur: toen we tegen het einde van The Universal naar achter stappen zagen we maar hoe ei- maar dan ook eivol dat terrein stond. Eigenlijk is die parking te klein voor zoveel volk. We stonden niet eens zo ver naar voren maar veel bewegen (laat staan naar het toilet kunnen gaan) zat er niet in. De volgende keer zulke bands op een grotere weide neerzetten graag…

Maar al bij al een magische avond in de regen met de beste Britpopband ter wereld.
Zonde dat van die magie dan niks te merken was in de Ziggo Dome.
Ik heb Suede en Richard Ashcroft en Liam Gallagher solo gezien en die eerste twee vond ik enorm goed. Ziggo show van Liam ook veel beter dan Blur, en vooral veel voller.

Maar blij dat je zo'n mooie avond hebt gehad, waar je zo naar uitkeek. Leuk verslag ook om te lezen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.807
Zonde dat van die magie dan niks te merken was in de Ziggo Dome.
Ik heb Suede en Richard Ashcroft en Liam Gallagher solo gezien en die eerste twee vond ik enorm goed. Ziggo show van Liam ook veel beter dan Blur, en vooral veel voller.

Maar blij dat je zo'n mooie avond hebt gehad, waar je zo naar uitkeek. Leuk verslag ook om te lezen!
Ik baal ook wel dat ik niet in Lokeren ben geweest als ik dit zo lees. In de Ziggo sloeg het gewoon net een beetje dood, helaas.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Ik baal ook wel dat ik niet in Lokeren ben geweest als ik dit zo lees. In de Ziggo sloeg het gewoon net een beetje dood, helaas.
Ja, geen idee hoe dat daar dan zo is kunnen mislopen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Ik baal ook wel dat ik niet in Lokeren ben geweest als ik dit zo lees. In de Ziggo sloeg het gewoon net een beetje dood, helaas.
Kwam ook wel door de band zelf die gewoon nog niet echt in vorm leek. Zonde, want ik keek er echt heel hard naar uit.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Weinig aan te vullen op mattmans goede verslag.
Qua sfeer was het waar wij stonden ook echt super!
Ondanks het 'op-elkaar-gepropt-als-sardientjes' werd er goed meegezongen en voelde je het enthousiasme en de energie van het podium op het publiek afstralen. Het begin had wat opwarming nodig, maar Beetlebum voelde zowat als de switch naar 'dit wordt een topshow'. Mijn hoogtepunt was het tweeluik Country house met Parklife (persoonlijk favorietje met de vriendin waarmee ik daar was, al jarenlang ons reislied). De hele wei die telkens 'parklife' zingt en dan het refrein vol enthousiasme ingaat voelde als een echt bucketlist momentje. Tender dat volop werd doorgezongen op het einde van het nummer deed Damon duidelijk plezier. Blij dat hij nog van ons houdt, zelfs na het werchter boutique drama.
Out of time had de kers op de taart geweest, maar zelfs zonder kers was het veel meer dan ik hoopte te verwachten. Die mannen leken 30 jaar terug in de tijd te gaan qua energie en speelsheid.
Ohja, en de merch was best mooi, maar had hij dat trainingsvestje dat hij het laatste stuk droeg met een logo uitgebracht als bandmerch, ik had het direct gekocht! :LOL:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken