Je mag zogezegd maximaal 4 liter frisdrank of lage alcohol dranken meedoen (= dus ook geen sterke drank). In mijn ervaring is het makkelijk om meer drank mee te doen, maar je moet zorgen dat het niet super hard opvalt. Als je een bolderkar meedoet dat vol staat met blikken bier, dan kan je wel eens problemen hebben. Maar als je je alcohol wat verstopt in bijvoorbeeld een rugzak, dan lukt het zeker wel. En sterke drank zeker overgieten in een plastieken fles, want glas is wel verboden (zoals op elk festival).
Volgens mij een regel van de Beekse Bergen zelf, waardoor ze nu ook niet super streng hiertegen gaan optreden (ze gaan niet gaan tellen om te zien of je nou exact onder die 4 liter zit). Maar als je het te opzichtig doet, dan kunnen ze natuurlijk niet anders.