Best Kept Secret 2026

Weermodellen zien er best extreem uit en van mij mag het wel lekker warm worden. Heb de pestpokken pleuris hekel aan regen en warmte hoort bij mijn ultieme festivalgevoel. Heerlijk toch met JJ tijdens middernacht met een graadje of 25.
Om middernacht nog 25 graden? Mijn persoonlijke hel šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik hou ook niet van te warm, maar op BKS vind ik - in ieder geval in de tenten en in het bosgedeelte - ook met temperaturen rond de 30 nog wel te doen. Wat ik vervelender vind, is als daar ook een kans op onweer bij komt kijken; vind ik vooral qua gevoel van veiligheid niet ideaal. Verder kan ik me eigenlijk maar ƩƩn BKS-dag/editie herinneren, volgens mij in 2016, die door constante regen, wind en kou niet zo chill was.

Ik hou ook niet van te warm, maar op BKS vind ik - in ieder geval in de tenten en in het bosgedeelte - ook met temperaturen rond de 30 nog wel te doen. Wat ik vervelender vind, is als daar ook een kans op onweer bij komt kijken; vind ik vooral qua gevoel van veiligheid niet ideaal.
Same hier. Ik kan die hoge temperaturen wel redelijk goed hebben, en niets lekkerders dan in de avond en nacht ook gewoon in korte broek en t-shirt te blijven lopen.

Zolang de temperaturen tussen de 20 en 30 blijven vind ik het best. Warmer of kouder vind ik niks. Kan me nog een editie Pukkelpop herinneren waar het zweet van het tentdak zo weer op ons druppelde…

De eerste dag vorig jaar vond ik er wel over. Urenlang in de volle zon aanschuiven voor op de camping te mogen was niet zo fijn, en bij Nilufer Yanya in de tent was het toen ook echt zweten.

Al die patjepeeƫrs die menen zonder tshirt rond te moeten lopen
Nu ik al enkele jaren naar de gym ga moet ik toch toegeven dat ik het ook wel enorm veel sneller warm heb & ook enorm veel meer zweet.
Maar toch ga je me wel nooit zonder shirt zien rondlopen, dat is er net wat teveel aan. Maar mijn onderhemd komt toch soms boven dan (dat had ik enkele jaren geleden toch ook nooit gedacht). šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Maar genoeg over het weer geleuterd. Ik ben eens benieuwd naar welke acts op BKS jullie al eerder hebben gezien en die live steengoed waren.
Zo zijn er al vaker acts geweest die me op plaat niets zeiden, maar die dan live echt onvoorstelbaar goed waren (zo was st.vincent echt een ongelooflijke verrassing voor mij, 2 jaar geleden).

Die acts voor mij op de line-up dit jaar zijn:
- Sudan Archives (geniet echt van haar podiumpresence)
- Joey Valence & Brae (wat een bom energie zijn die mannen)
- Ao (haar stem geeft me live oprecht kippenvel)
- Nick Cave (geen uitleg nodig zeker...)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik ben eens benieuwd naar welke acts op BKS jullie al eerder hebben gezien en die live steengoed waren.
MEROL, Gorillaz, Sudan Archives, Model/Actriz, Sylvie Kreusch, Jungle By Night, Aldous Harding, Marie Davidson gaven eerder allemaal al geweldige optredens wat mij betreft.

Nick Grot vond ik een aantal jaren geleden wel erg goed, maar hoef 'm nu niet per se nog eens te zien.

Voor mij wordt dit hem:

Vrijdag
Sudan Archives - Model/Actriz - Swordes - MEROL
Misschien: YIN YIN

Zaterdag
Weval - Aldous Harding - Wolf Alice (must-see) - Ineffekt - Kumo 99
Misschien: Hayley Williams

Zondag
Jungle By Night - Sophie Straat - Sylvie Kreusch - Marie Davidson (must-see) - Gorillaz (must-see)
Misschien: Apichat Pakwan - Anna von Hausswolff
en huilen omdat ik Gelli Haha ga skippen voor Gorillaz.

• Winning
Waarderingen: DJ_Tjorre
Maar genoeg over het weer geleuterd. Ik ben eens benieuwd naar welke acts op BKS jullie al eerder hebben gezien en die live steengoed waren.
Zo zijn er al vaker acts geweest die me op plaat niets zeiden, maar die dan live echt onvoorstelbaar goed waren (zo was st.vincent echt een ongelooflijke verrassing voor mij, 2 jaar geleden).

Die acts voor mij op de line-up dit jaar zijn:
- Sudan Archives (geniet echt van haar podiumpresence)
- Joey Valence & Brae (wat een bom energie zijn die mannen)
- Ao (haar stem geeft me live oprecht kippenvel)
- Nick Cave (geen uitleg nodig zeker...)
De acts die ik al heb gezien (op Wolf Alice and Yard Act na ook allemaal al op BKS):
  • Nick Cave (idd geen uitleg nodig)
  • Mac DeMarco (tweemaal gezien, rasentertainer, geweldige backcatalog, hilarische shows. Perfect voor de plek op de ONE waar hij nu staat. Hopelijk met een zonnetje)
  • Wolf Alice (in 2015 nog gezien als voorprogramma van Alt-J in Vorst. Ik vermoed dat de band van toen amper te vergelijken is met hoe ze nu op het podium staan. Door de clash met TFS, zal ik het jammer genoeg niet zelf kunnen ontdekken. Misschien lukt het nog om de laatste paar nummers mee te pakken van ver)
  • Tramhaus (2 jaar geleden gewoon goed in de TWO, zonder meer)
  • Nation Of Language (een van mijn absolute hoogtepunten van 2023. Speelden The Secret plat en je zag ook echt dat ze er zelf enorm van genoten. Door die vreselijke clash NOL, Wolf Alice, TFS ga ik ze jammer genoeg niet volledig kunnen zien dit jaar, maar dat het top wordt staat vast)
  • Yard Act (2 jaar geleden gezien op Les Nuits. Vermakelijke show die ergens het midden hield tussen Pulp en Talking heads, voornamelijk door de fijne frontman. Voor hun optreden stond de drummer nog gezellig naast ons in het publiek naar de andere acts te kijken)
  • Joey Valence & Brae (zeer aangename verrassing toen ze vorige keer op BKS stonden. Grappig en energiek. Ik sta er dit jaar zeker opnieuw)
Model/Actriz zie ik volgende week in Brussel. Zeer benieuwd

Edit: Genesis Owusu nog vergeten. Leuke show met die dansers vorige keer. Benieuwd hoe hij live geƫvolueerd is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: yannickd en DJ_Tjorre
Nation of Language was vorige keer erg goed live. En Genesis Owusu was erg energiek, al hoop ik dat het dit keer met band ėn dansers is.

Vrijdag
Sudan Archives - Curtis Harding - De La Soul - Swordes - supermodel*/Merol

Zaterdag
NaĆÆka - Weval - Sef - Hayley Williams - Nation of Language - Wolf Alice - Nick Cave - Dame Area

Zondag
Dressed Like Boys - Jungle by Night - Sophie Straat - Don West - Genesis Owusu - via Lime Garden naar Joey Valence & Brae - Gorillaz - Parker Fans

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Acts op BKS die ik eerder zag:
  • De La Soul, gezien op Down the Rabbit Hole - Prima maar ook oerdegelijke hiphop, gebracht met live band.
  • Blood Incantation, fantastisch optreden twee jaar terug op Roadburn - Vond het toen heel tof, maar dat was het optreden waarbij ze het ambient album "Timewave Zero" integraal brachten. Hun reguliere set is niet voor mij.
  • Jack White, gezien op Rockwerchter - Ontzettend goed live en overtuigend. Van mij hoeven de White Stripes hitjes niet zo maar zal prima vallen op BKS.
  • Weval, o.a. gezien op Lowlands en in de 013 - Eerder dit jaar gezien met hun nieuwe show, zeer indrukwekkend en beter dan ooit tevoren.
  • Tropical Fuck Storm, gezien op Primavera Porto - Blies me toen volledig weg, wat een energie en originaliteit.
  • Tramhaus, o.a. gezien op Left of the Dial - Zien groeien in hun optredens over de jaren. Eerst een show in Rotown en later zelfs een show in Tokyo (toevalstreffer) en in Mezz Breda.
  • Nick Cave & The Bad Seeds - Top 3 act voor mij en al 10 keer eerder gezien in deze samenstelling, gewoon buitencategorie dit.
  • Dressed Like Boys, Ik zie u graag festival - Intens en prachtig optreden gezien, belooft wat voor BKS
  • Getdown Services, gezien op Here's the Thing - Tape act met flauwe onderbroekenlol, voor de liefhebbers van kul als Tenacious D en Bloodhound Gang
  • Joey Valance & Brae, gezien op Best Kept Secret - Vorige keer ook al zeer geslaagd dus laat maar komen!
  • Gorillaz, gezien op Primavera en in de AFAS - Vond ze beide keren erg sterk maar de optredens waren wel echt totaal verschillend van elkaar, ook afhankelijk van de gasten. Eerste keer was met o.a. Bobby Womack (RIP) en Little Dragon. Tweede keer met Beck en Little Simz.

MEROL, Gorillaz, Sudan Archives, Model/Actriz, Sylvie Kreusch, Jungle By Night, Aldous Harding, Marie Davidson gaven eerder allemaal al geweldige optredens wat mij betreft.

Nick Grot vond ik een aantal jaren geleden wel erg goed, maar hoef 'm nu niet per se nog eens te zien.

Voor mij wordt dit hem:

Vrijdag
Sudan Archives - Model/Actriz - Swordes - MEROL
Misschien: YIN YIN

Zaterdag
Weval - Aldous Harding - Wolf Alice (must-see) - Ineffekt - Kumo 99
Misschien: Hayley Williams

Zondag
Jungle By Night - Sophie Straat - Sylvie Kreusch - Marie Davidson (must-see) - Gorillaz (must-see)
Misschien: Apichat Pakwan - Anna von Hausswolff
en huilen omdat ik Gelli Haha ga skippen voor Gorillaz.
Ik vindt het wel grappig als ik veel overeenkomsten zie bij mensen in planning t.o.v. de mijne.

Maar jou ga ik niet tegenkomen zo te zien.
Anyway veel plezier.

• Wow
Waarderingen: Timmetje
Hier ook mijn bijdrage dan:

-Jack White: Gaat dat zien mensen. Was bizar goed vorig jaar in Tivoli en die White Stripes nummers met een volledige band klinken eigenlijk nog beter dan het origineel. Dat in combinatie met dat steengoede laatste album is dit echt de absolute must.

-Newdad: Ondanks de veelal lovende reacties hier vond ik dit niet meer dan een degelijk bandje de vorige keer. Dat is ook al 3 jaar geleden dat ik ze zag en dat kan ook aan het slechte geluid en pratende publiek op Misty Fields liggen. Zelf nog in dubio of het hun of Croithe wordt die ik nog nooit gezien heb (maar in augustus ook nog kan zien).

-Mula B: Inmiddels al 8(?) jaar terug voor het laatst gezien toen ik nog een klein jongetje was. Staat me bij dat het toen erg energiek was, maar ook niet meer dan een rapper met dj.

-Hiqpy: Als je Hiqpy nog nooit gezien hebt zeker gaan zien. Een van de betere bands van Nederlandse bodem! Na ze in april voor de 3de keer gezien te hebben gaat de keuze nu uit naar Madra Salach

-Maddie Ashman: Gezien als voorprogramma van King Gizz en mijn god wat was dit saai 😬. Moet er wel bij zeggen dat dit niet helemaal mijn genre is…

-Nation of Language: Prachtig! Zeer goede new wave/synthpop band met ook weer een fijn album. Enige sidenote dat een drummer erbij in deze band niet zou misstaan

-Sylvie Kreusch: Prima act voor in het zonnetje, sterk laatste album, maar bovenal nog een zeer degelijke vervanger voor SvE. Ga er gewoon weer kijken waarschijnlijk.

-Getdown Services: Verwacht geen muzikale hoogstandjes. 2 gozers in hun blote buik met een tape. Heb je zin om even een uurtje dom rond te springen. Ga hier dan kijken!

-Yard Act: 2 keer gezien; 1 keer fenomenaal, 1 keer bizar kut. Laatste album was niet mijn ding maar alles ervoor is wel super vet. Laatste single is wel weer dik in orde en baal daarom wel een beetje van de clash met Genesis Owusu.

-Joey Valence & Brae: Een beetje rap a la Beastie Boys. Super energiek en een groot feest. Minpuntje is de 15 minuten durende dj set voorafgaand aan het optreden de vorige keer. Toch een beetje zonde van de settijd.

Sidenote voor Merol: Nooit live gezien maar op videos gezien dat ze 2 zuignappen op haar borsten aangesloten heeft en daarmee ā€˜melk’ rondschiet over het publiek. Bijzonder…

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre en Glow

Users who are viewing this thread