Hier ook mijn bijdrage dan:
-
Jack White: Gaat dat zien mensen. Was bizar goed vorig jaar in Tivoli en die White Stripes nummers met een volledige band klinken eigenlijk nog beter dan het origineel. Dat in combinatie met dat steengoede laatste album is dit echt de absolute must.
-
Newdad: Ondanks de veelal lovende reacties hier vond ik dit niet meer dan een degelijk bandje de vorige keer. Dat is ook al 3 jaar geleden dat ik ze zag en dat kan ook aan het slechte geluid en pratende publiek op Misty Fields liggen. Zelf nog in dubio of het hun of Croithe wordt die ik nog nooit gezien heb (maar in augustus ook nog kan zien).
-
Mula B: Inmiddels al 8(?) jaar terug voor het laatst gezien toen ik nog een klein jongetje was. Staat me bij dat het toen erg energiek was, maar ook niet meer dan een rapper met dj.
-
Hiqpy: Als je Hiqpy nog nooit gezien hebt zeker gaan zien. Een van de betere bands van Nederlandse bodem! Na ze in april voor de 3de keer gezien te hebben gaat de keuze nu uit naar Madra Salach
-
Maddie Ashman: Gezien als voorprogramma van King Gizz en mijn god wat was dit saai

. Moet er wel bij zeggen dat dit niet helemaal mijn genre is…
-
Nation of Language: Prachtig! Zeer goede new wave/synthpop band met ook weer een fijn album. Enige sidenote dat een drummer erbij in deze band niet zou misstaan
-
Sylvie Kreusch: Prima act voor in het zonnetje, sterk laatste album, maar bovenal nog een zeer degelijke vervanger voor SvE. Ga er gewoon weer kijken waarschijnlijk.
-
Getdown Services: Verwacht geen muzikale hoogstandjes. 2 gozers in hun blote buik met een tape. Heb je zin om even een uurtje dom rond te springen. Ga hier dan kijken!
-
Yard Act: 2 keer gezien; 1 keer fenomenaal, 1 keer bizar kut. Laatste album was niet mijn ding maar alles ervoor is wel super vet. Laatste single is wel weer dik in orde en baal daarom wel een beetje van de clash met Genesis Owusu.
-
Joey Valence & Brae: Een beetje rap a la Beastie Boys. Super energiek en een groot feest. Minpuntje is de 15 minuten durende dj set voorafgaand aan het optreden de vorige keer. Toch een beetje zonde van de settijd.
Sidenote voor
Merol: Nooit live gezien maar op videos gezien dat ze 2 zuignappen op haar borsten aangesloten heeft en daarmee ‘melk’ rondschiet over het publiek. Bijzonder…