Best Kept Secret 2026

Wolf Alice ben ik al jaren groot fan van. Daar ben ik dan ook zeker weer bij. Hayley Williams kan ik toch nog steeds een heel stuk minder mee. Maar eind maart begint haar tour, dus daarna maar eens op setlist.fm kijken of de vermoedelijke setlist mij over de streep gaat kunnen trekken. Ik vermoed niet dat we Paramore covers hoeven te verwachten al zou ik dat juist wel leuk vinden.

Zelf heb ik bij het inluisteren de laatste dagen ontdekt dat ik die laatste plaat van Wolf Alice, een act die me alle vorige edities niet heel interessant leek, behoorlijk goed vind. Vooral The Sofa, White Horses en Just Two Girls zijn heerlijk. Die band is flik gestegen op de prioriteitenlijst!
Als dat je drie favorieten zijn, denk ik dat je hun vorige album ook wel goed kunt smaken...

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Nick Cave clashen met Tropical Fuck Storm?? Ik mag toch hopen van niet.
Jaa dat zou erg kut zijn, hoop daarom ook dat degene die de clashfinder gemaakt heeft ongelijk gaat krijgen. Zitten trouwens nog wel meer vervelende clashes tussen.

Wolf Alice ben ik al jaren groot fan van. Daar ben ik dan ook zeker weer bij. Hayley Williams kan ik toch nog steeds een heel stuk minder mee. Maar eind maart begint haar tour, dus daarna maar eens op setlist.fm kijken of de vermoedelijke setlist mij over de streep gaat kunnen trekken. Ik vermoed niet dat we Paramore covers hoeven te verwachten al zou ik dat juist wel leuk vinden.
Ik twijfelde zelf ook over Hayley Williams en heb zelfs nog wat vragen gesteld aan de liefhebbers op dit forum (waarvoor nog bedankt!). Ondertussen ben ik om.

De knop ging definitief om bij het zien van dit optreden. Doe er uw voordeel mee.

De kans dat Hayley Paramore nummers gaat spelen is heel klein. Ik heb gelezen dat ze het nieuwe album volledig gaat uitvoeren.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Brian
De kans dat Hayley Paramore nummers gaat spelen is heel klein. Ik heb gelezen dat ze het nieuwe album volledig gaat uitvoeren.
Dat zou geweldig zijn! Maar hopelijk ook wat aanvullingen van vooral het eerste album. Verder is dit de show waar ik hoop vooral geen spoilers voor te krijgen 😇

• Geweldig
Waarderingen: spongebobsong
Ik twijfelde zelf ook over Hayley Williams en heb zelfs nog wat vragen gesteld aan de liefhebbers op dit forum (waarvoor nog bedankt!). Ondertussen ben ik om.

De knop ging definitief om bij het zien van dit optreden. Doe er uw voordeel mee.
Ik zie dit niet voor het eerst. Dit doet mij ook twijfelen om het wel te gaan zien, want dit is natuurlijk ijzersterk. Maar komen al die strijkers ook mee naar BKS? Ook kan een los, goed nummertje van een verder matig album al snel een vertekend beeld geven. Zoals ik zei, ik ben er nog niet uit. Het zal ook van de timetable afhangen logischerwijs.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

Ik had deze versie nog niet gezien. Maar mooi met die Strange Fruit erbij. En dat Mississippi God Damn, prachtig eerbetoon. Go Hayley!

Ik verwacht overigens geen strijkers mee op tour, dit lijkt me meer een one-off

Sunday (1994) zou ik ook een leuke toevoeging vinden. Ze staan dit voorjaar in het voorprogramma van The Last Dinner Party. Erg leuk bandje. Ze doen in juni enkele Europese festivals, dus BKS kan er mooi nog bij.

Ik hoop nog op de toevoeging van een band als Mogwai die ik - corrigeer mij gerust - nog niet heb zien passeren op een ander festival in NL. Zou voor mij de zondag bijvoorbeeld iets meer opvullen. Een alternatief in het genre zou ook leuk zijn natuurlijk. Voor het overige kijk ik ook uit naar Hayley Williams, klinkt erg goed!

• Leuk
Waarderingen: Patje en DJ_Tjorre
Ik hoop nog op de toevoeging van een band als Mogwai die ik - corrigeer mij gerust - nog niet heb zien passeren op een ander festival in NL. Zou voor mij de zondag bijvoorbeeld iets meer opvullen. Een alternatief in het genre zou ook leuk zijn natuurlijk. Voor het overige kijk ik ook uit naar Hayley Williams, klinkt erg goed!
Ik mis al enkele jaren een goede post-rock band op de line-up. Dat ze bijvoorbeeld Mono nog nooit hebben geboekt vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.
En Godspeed You! Black Emperor zal voor eeuwig de nummer 1 op mijn BKS wishlist zijn. Maar zijn zoveel goede namen in het genre waarvan ik zou willen dat ze die (opnieuw) boeken: Mogwai, Explosions In The Sky, Yndi Halda, If These Trees Could Talk, Sigur Ros, We Lost The Sea, Oh Hiroshima...

Ik mis al enkele jaren een goede post-rock band op de line-up. Dat ze bijvoorbeeld Mono nog nooit hebben geboekt vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.
En Godspeed You! Black Emperor zal voor eeuwig de nummer 1 op mijn BKS wishlist zijn. Maar zijn zoveel goede namen in het genre waarvan ik zou willen dat ze die (opnieuw) boeken: Mogwai, Explosions In The Sky, Yndi Halda, If These Trees Could Talk, Sigur Ros, We Lost The Sea, Oh Hiroshima...
Tortoise hadden ook een fantastische toevoeging kunnen zijn als ze niet al op Rewire stonden :(

Hier nog een verhaaltje omtrent een artiest op de BKS line-up:

Dressed Like Boys (Belgie)
Dan nog een favoriete van mij op de BKS line-up, de uit Belgie komende: Dressed Like Boys. Vorig jaar kwam het gelijknamige debuutalbum uit, die in menig album van het jaar lijstje terugkwam op Festileaks (mijn persoonlijke nummer 1).

Dressed Like Boys is opgericht door de frontman van de band DIRK., Jelle Denturcks. Waar de band DIRK. meer indie-rock maakt, is het project van Jelle met Dressed Like Boys heel erg ingetogen en intiem (denk aan 70s achtige popsongs, indiefolk en piano-ballads). Zijn grootste inspiratiebronnen zijn de artiesten Elton John en David Bowie. De teksten van Dressed Like Boys zijn erg persoonlijk en gaan over liefde, identiteit en queer-ervaringen.

Persoonlijk favoriete nummer
Jaouad
Grootste hit:
Lies
Luisteraars per maand:
190.000

Nog eentje dan.
Radio Free Alice (Australië, Melbourne)
De uit Australië komende band, Radio Free Alice ontdekt tijdens het inluisteren voor BKS. Het is een relatief jonge band, opgericht in 2020 en hun eerste EP kwam eind 2023 uit. Met hun debuut EP zijn ze in Australië genomineerd voor Best Independent Punk Album. Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren in het voorprogramma van o.a. The Killers en Royel Otis gespeelt. Het is een band die lekker weg luistert en voor mij hoog op het nice-to-see lijstje terrecht is gekomen voor BKS.

Persoonlijk favoriete nummer
Empty words
Grootste hit:
Look What You’ve Done
Luisteraars per maand:
323.000

Iemand hier trouwens ervaring met een "live" show van Joey Valence & Brea?
Als ik op youtube kijk naar live shows, ziet het eruit als een DJ die nummers draait, waar af en toe doorheen geschreeuwd wordt. Muzikaal in ieder geval niet echt denderend.

Users who are viewing this thread