Best Kept Secret 2026

Blij met de namen die ik al redelijk ken (vooral Madra Salach en Dressed Like Boys had ik zowel verwacht als gehoopt), en ook fijn dat hier best veel bij staat dat ik juist nog niet ken, of vooral van naam. Het inluisteren kan nu echt beginnen!

Kumo99 is zeker een fijne toevoeging, net als Nia Archives. Wat ik voor de rest ken zegt me wel weinig, maar zijn toch wel nog een 10-tal namen die ik wat dieper moet in luisteren voor ik deze drop echt kan beoordelen.

Gister - dankzij jullie - Madra Salach ontdekt en vandaag al op de poster, super toffe boeking. Verder uiteraard blij dat Anna von Hausswolff er staat, ook al staat ze nu op alle drie festivals waar ik dit jaar heen ga, maar dat is een luxe probleem. De la Soul en Sudan Archives erbij op vrijdag ook tof, die dag had ook nog echt wel wat nodig.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs
Zoals verwacht vooral wat kleinere namen op legacy act De La Soul na. Madra Salach, Kumo99, Radio Free Alice, Servo, Ces't Qui en vooral Anna von Hasswolff kunnen me wel bekoren. De rest vanavond eens even luisteren.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs
Heel blij met De La Soul, nog nooit gezien dus wel excited voor!
Verder ken ik niet mega veel, dat Hiqpy zo'n grote spot krijgt vind ik vet. En ben benieuwd welke route Elmer nu op gaat.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Grotendeels kleine namen maar zitten aantal leuke dingen tussen. Dressed Like Boys paar hele mooie intieme nummers, Radio Free Alice prima indierockband, supermodel* lekkere laidback lo-fi indiehiphop. Bij het inluisteren van ESNS26 viel Etta Marcus me erg op. Sterke stem, grootse sound en klonk stuk volwassener dan meeste artiesten op de line-up daar. Categorie Blondshell / LDR / FATM. Zou verwachten dat zij live overtuigend moet zijn.

Wordt de midcard nog versterkt of zijn we inmiddels door de (middel)grote namen heen?

• Leuk
De la soul was op werchter vorig jaar wel echt slecht blijkbaar, maar is natuurlijk wel maar 1 optreden.
Wel niet echt mijn soort hip hop, dus ik ga ze waarschijnlijk wel skippen.

Kumo99 is zeker een fijne toevoeging, net als Nia Archives. Wat ik voor de rest ken zegt me wel weinig, maar zijn toch wel nog een 10-tal namen die ik wat dieper moet in luisteren voor ik deze drop echt kan beoordelen.
Nia Archives staat er toch niet? Of bedoel je dat het in het straatje van haar is?

Grotendeels kleine namen maar zitten aantal leuke dingen tussen. Dressed Like Boys paar hele mooie intieme nummers, Radio Free Alice prima indierockband, supermodel* lekkere laidback lo-fi indiehiphop. Bij het inluisteren van ESNS26 viel Etta Marcus me erg op. Sterke stem, grootse sound en klonk stuk volwassener dan meeste artiesten op de line-up daar. Categorie Blondshell / LDR / FATM. Zou verwachten dat zij live overtuigend moet zijn.

Wordt de midcard nog versterkt of zijn we inmiddels door de (middel)grote namen heen?
Etta Marcus net aan het luisteren, mooi!

Die zaterdag is voor mij in de breedte echt heerlijk. Al een stuk of 10 acts die ik graag wil zien. Voornamelijk kleinere namen dus kan de drukte bij Job Jobse en Nick Cave & the Bad Seeds mooi ontwijken.

• Leuk
De la soul was op werchter vorig jaar wel echt slecht blijkbaar, maar is natuurlijk wel maar 1 optreden.
Wel niet echt mijn soort hip hop, dus ik ga ze waarschijnlijk wel skippen.
Ik vond ze echt heel tof op RW, maar heb van meer mensen gelezen dat ze het niet zo veel aan vonden. Denk ook geen hele goede match met het gemiddelde main stage publiek daar. Gaat op BKS vast en zeker een stuk beter werken.

Ik vond ze echt heel tof op RW, maar heb van meer mensen gelezen dat ze het niet zo veel aan vonden. Denk ook geen hele goede match met het gemiddelde main stage publiek daar. Gaat op BKS vast en zeker een stuk beter werken.
Hadden ook wel een redelijk ondankbare spot en was ook wat de vreemde eend in de bijt op de mainstage die dag (dus weinig publiek dat echt voor hen kwam). Zal zeker wel beter werken op BKS en misschien geef ik het wel een kans als er niets tegenover staat dat ik echt wil zien.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Een namentelling:

Vorig jaar op vrijdag 23 namen, nu 22 aangekondigd.
Vorig jaar op zaterdag 29 namen, nu 26 aangekondigd.
Vorig jaar op zondag 26 namen, nu 24 aangekondigd.

(gaat om de One, Two, Secret (Three), en Cashbah (Five). neem voor de secret wel de DJ naam mee, voor de cashbah niet.)

Geen idee waarom sommigen dat zeiden. Was een lekkere show hoor. Sterk gerapt, goede setlist, nog eens ouderwets met een hele band erbij, Black Star als extra gasten op het podium. Die blazers. ❤️

Geen idee waarom ze hier trouwens Eye Know in de video zetten. Dit is (een heel lekkere versie van) Pass The Plugs.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en pongolesi
Etta Marcus net aan het luisteren, mooi!

Die zaterdag is voor mij in de breedte echt heerlijk. Al een stuk of 10 acts die ik graag wil zien. Voornamelijk kleinere namen dus kan de drukte bij Job Jobse en Nick Cave & the Bad Seeds mooi ontwijken.
Nick Cave ontwijken!? Ooff...

Geen idee waarom sommigen dat zeiden. Was een lekkere show hoor. Sterk gerapt, goede setlist, nog eens ouderwets met een hele band erbij, Black Star als extra gasten op het podium. Die blazers. ❤️ (Geen idee waarom er Eye Know staat hieronder, is een heel ander nummer).

Dit is gewoon chill en lekker enthousiast, zal prima gaan werken op de One.

• Leuk
Waarderingen: wessah
Geen idee waarom sommigen dat zeiden. Was een lekkere show hoor. Sterk gerapt, goede setlist, nog eens ouderwets met een hele band erbij, Black Star als extra gasten op het podium. Die blazers. ❤️ (Geen idee waarom er Eye Know staat hieronder, is een heel ander nummer).

Mijn vrienden waren er voor Fontaines DC & Deftones, dus zeker niet de meest objectieve bronnen, maar ook de media leek echt hyperkritisch te zijn (in zowat elke Belgische krant stonden ze bij grootste teleurstellingen van het weekend). Maar zoals we allemaal wel weten zijn reviews compleet waardeloos, dus gewoon zelf gaan kijken en een eigen opinie vormen.

Users who are viewing this thread