Best Kept Secret 2026

Ik zie echt niet in waarom Sons niet zou passen. In Nederland zijn ze natuurlijk lang niet zo bekend als in België, maar gaan The Secret met gemak vullen. Lijkt mij een perfecte band voor het slot van Osees vorig jaar en daar heeft het ook wel wat van weg. Heeft wat meer pit dan de meeste acts op BKS, maar mij heb je daar niet mee. Krijg je borsthaar van.
Ik vind Sons een beetje een '13 in een dozijn' bandje, dus mogelijk beïnvloedt dat mijn oordeel. Het slot van Osees in 2024 is misschien wel wat te hoog gegrepen gezien de geringe populariteit in Nederland. Denk dat die spot toch eerder naar een buitenlandse act zal gaan. Als ze er toch zouden staan zal het eerder wat vroeger op de dag zijn (in The Secret).

Ik vind Sons een beetje een '13 in een dozijn' bandje, dus mogelijk beïnvloedt dat mijn oordeel. Het slot van Osees in 2024 is misschien wel wat te hoog gegrepen gezien de geringe populariteit in Nederland. Denk dat die spot toch eerder naar een buitenlandse act zal gaan. Als ze er toch zouden staan zal het eerder wat vroeger op de dag zijn (in The Secret).
Wat maakt het 13 in een dozijn dan volgens jou? Ik snap dat dat vaak een gevoel is en niet makkelijk onder woorden te brengen, maar ik ben toch wel benieuwd.

Wat maakt het 13 in een dozijn dan volgens jou? Ik snap dat dat vaak een gevoel is en niet makkelijk onder woorden te brengen, maar ik ben toch wel benieuwd.
Niet onderscheidend genoeg.
Heel gezapig vind ik 't. Die zang werkt ook niet mee.
Exact dat. Het doet me allemaal vrij weinig. Er zijn gewoon heel wat bands binnen het genre die imo beter zijn en net dat extraatje meer hebben (ik denk maar aan een Bad Nerves, Fidlar, Bass Drum of Death, Soft Play, The Mysterines, Together Pangea, Cloud Nothings, etc.)

Niet dat ik het hen niet gun hoor:). Als ze op BKS zouden staan en niet clashen met iets dat ik graag wil zien, ben ik zelfs bereid om het een kans te geven. Ik kan me best voorstellen dat het me live meer kan bekoren.

Heb trouwens een beetje hetzelfe gevoel bij Equal Idiots, Ramkot en consoorten, dus mogelijk heeft het iets te hard willen pushen van StuBru hier onbewust een invloed op mijn perceptie. Maar ach, zolang dat soort muziek nog steeds een groot publiek vindt in ons kleine landje (of het nu 13 in een dozijn is of niet) vind ik het allemaal best.

Laatst bewerkt:
Heb trouwens een beetje hetzelfe gevoel bij Equal Idiots, Ramkot en consoorten, dus mogelijk heeft het iets te hard willen pushen van StuBru hier onbewust een invloed op mijn perceptie. Maar ach, zolang dat soort muziek nog steeds een groot publiek vindt in ons kleine landje (of het nu 13 in een dozijn is of niet) vind ik het allemaal best.
Dat zou het best kunnen zijn. Ik heb altijd Pinguin Radio aanstaan en luister nooit StuBru, dus als je er daar mee doodgegooid wordt snap ik dat je het op een gegeven moment zat bent of het 13 in een dozijn of niet onderscheidend gaat noemen, wat synoniem is aan elkaar naar mijn idee.

Er zit zeker overlap in de bands die je noemt (al zijn er ook genoeg verschillen), maar een Ramkot of Equal Idiots zou ik dat plakkaat eerder opplakken (wat jij dus als ik je goed begrijp ook doet) dan bij Sons. Dat beetje extra waar je het over hebt, zie ik juist niet bij Bass Drum of Death, Soft Play, The Mysterines.

Bad Nerves, Fidlar, Together Pangea, Cloud Nothings, en dus ook Sons hebben dat beetje extra wat mij betreft dus wel. Op hun eigen manier een fris geluid en live staat het als een huis. Het helpt wellicht ook wel dat mijn eerste kennismaking met de band een liveoptreden was waar ik blanco inging, maar dat kon mij dus uitstekend bekoren.

• Leuk
Waarderingen: submarine
Afghan Whigs komen met een nieuwe plaat en touren tot eind mei in de vs. Eerste 2 europese data zijn nu ook bekend, begin juli staan ze op het Cactus festival voor hun enige Belgische festival optreden en ook Opener festival in Polen heeft ze staan op 3 juli.
Hopelijk komen ze ook langs in Hilvarenbeek:)

Afghan Whigs komen met een nieuwe plaat en touren tot eind mei in de vs. Eerste 2 europese data zijn nu ook bekend, begin juli staan ze op het Cactus festival voor hun enige Belgische festival optreden en ook Opener festival in Polen heeft ze staan op 3 juli.
Hopelijk komen ze ook langs in Hilvarenbeek:)
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Patrick Keeler zit achter de drums voor Jack White en voor The Afghan Whigs. Ik denk dat de tournee van The Whigs pas in juli begint.

• Leuk
Waarderingen: raginfullon en Martijn76
Daughter heeft een nieuw nummer uitgebracht. Ooit eens op DTRH gezien. Die mogen wel naar BKS komen. Een heerlijke liveband.
Good to know! Heb ze toen hun eerste album uit was gezien een paar keer gezien (Noorderzon, Melt en nog ergens) en vond ze live zo fijn. Zeer welkom!!

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
Daughter heeft (slechts) een onuitgebrachte single uitgebracht omdat Not To Disappear 10 jaar bestaat. Ik verwacht niet dat ze daadwerkelijk dit jaar terugkomen en gaan touren.

Savages heeft hetzelfde gedaan omdat Adore Life dit jaar 10 jaar bestaat, maar het is (ook) zeker niet de verwachting dat Savages gaat touren.

Daughter heeft (slechts) een onuitgebrachte single uitgebracht omdat Not To Disappear 10 jaar bestaat. Ik verwacht niet dat ze daadwerkelijk dit jaar terugkomen en gaan touren.

Savages heeft hetzelfde gedaan omdat Adore Life dit jaar 10 jaar bestaat, maar het is (ook) zeker niet de verwachting dat Savages gaat touren.
Nee, maar kunnen we Jehnny Beth eventueel wel solo verwachten?

• Confetti
Waarderingen: Dutchman
Hopelijk komt Jehnny wel solo ja! Ze staat in juni al op 2 festivals samen met Gorillaz, dus wie weet..

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Gezien Blood Incantation geboekt is...

Wolves in the Throne Room is rond BKS in Europa met nog maar een paar aangekondigde shows. Zou een show midden in de Beekse Bergen persoonlijk heel dope vinden.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Ik zat vanochtend lekker Madra Salach te luisteren, een van de acts waarvan ik hoop (en ergens ook wel een beetje verwacht; hoewel ze dat weekend al wel op een festival in Ierland staan, maar daar staat NewDad ook) dat die nog gaan komen. Spotify vond vervolgens dat Shaking Hands wel in die algoritmische lijn lag en damn, die hebben 10 dagen geleden een sterke plaat uitgebracht zeg! Ook zeer welkom!

Users who are viewing this thread