Best Kept Secret 2026

Nog altijd minder dodgy dan Mumford.
Ik bedoelde ook meer de orde van grootte. Net als processierups de laatste posts zegt: er worden nu namen genoemd die een stuk groter (/duurder) zijn dan de headliners van de laatste jaren. Daar zal er misschien 1, heel misschien 2 van staan, lijkt mij, naast wat kleinere headliners (en bijvoorbeeld Little Simz lijkt me ondanks haar naam al niet meer heel klein).

Zou op Byrne na wel erg mager zijn imo. MBV krijgt dat veld niet vol en War on Drugs is gevoelsmatig ook een erg kleine headliner.
Zou juist een te stacked rijtje zijn bijna. Maar 1 wat grotere naam kun je wel verwachten. De andere zijn dan weer wat realistischer normaal gezien..

ONE
HAIM - David Byrne - The XX

TWO
Zaho de Zagasan/Father John Misty - Blood Orange - My Bloody Valentine

Een reden waarom ik The Cure nog wel zou zien gebeuren, is dat ze blijkbaar graag drie uur willen spelen en dat BKS die toegift wel zal willen doen terwijl een ander festival misschien al twijfelt of ze wel het podium moeten afsluiten (als in, er graag nog een dj achteraan pleuren).

David Byrne zijn shows zijn wel héél visueel en werken volgens mij beter in een zaal/tent dan op een main stage maar zou ook een fantastische headliner zijn.

Kan best dat die zijn festivalzomer morgen aankondigt aangezien zijn zaalshows intussen wel uitverkocht zullen zijn.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Going back to that teaser video from PiP festival for the headliner tomorrow, can it be The Chemical Brothers as well?

Going back to that teaser video from PiP festival for the headliner tomorrow, can it be The Chemical Brothers as well?
They already played a few years back, don’t see them returning this soon.

Seeing that Moby is on tour, wouldn’t he be a logical headliner after having Chems, Aphex Twin, Soulwax?

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Nog een reminder van die vraag uit de enquête; Ben je bereid om meer te betalen voor een grotere headliner? Afhankelijk van die uitslag is er misschien toch nog iets mogelijk in de categorie van The Cure😀

Ik gok zelf op;
Massive Attack- TWOD - matige dj + MVB op Two

Met Robyn en/of the XX zou ik knalblij zijn.
Ik ben het spoor bijster van wat ik kan verwachten. Mijn wensenlijst is ellenlang. En daar zitten ook Sevdaliza, Ry X, Anohni, Labrinth, Zaho de sagazan, Sigrid, Lorde, Little Simz, Morcheeba, Nation of Language.
Ik ga het maar rustig afwachten deze week, en hopen dat het programma in de breedte en diepte sterk blijft. Als er morgen geen nieuws is zal ik woensdag mijn complete lijstje posten, ook met de kleinere namen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: fred alweer.. en AngieH
Kijk even op de poster van primaverasound barcelona, is niet zo moeilijk om te concluderen dat ze daar mainstage staan
Ze staan als derde van die dag genoemd, Terugkijkend naar eerdere Primavera posters is dat echt geen zekerheid dat ze mainstage staan.

("Maar er zijn twee main stages", ja, sure, zo kan iedereen mainstage staan.)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en Timmetje
Als ik het totaal nu een beetje zie hou ik steeds meer rekening met het scenario dat BKS niet morgen, maar pas donderdag met namen komt (en dan volgende week eerst verkoop voor de preregisters en eind volgende week algemene verkoop), dat de aankondigingen van Primavera Porto en Piknik i Parken niets met elkaar te maken hebben en dat BKS één grote naam deelt met Primavera Porto en verder de grote namen overal een beetje vandaan haalt. De grote aankondiging van PiPfest is (net zoals die veel aangevraagde naam van Northside) een naam die het vooral in Scandinavië groot is en die ze delen met bijvoorbeeld Rosendal Garden Party, in Stockholm, in hetzelfde weekend.

En dat Moby er in ieder geval niet staat!!

Maar natuurlijk hoop ik dat we wel morgen namen krijgen, met die mooie unieke headliner er tussen.

• Leuk
Waarderingen: noid
Niet mijn wens, maar ik ga voor.
Kneecap - S10 & Froukje - The War On Drugs

My Bloody Valentine zal op de TWO staan.

Users who are viewing this thread