Best Kept Secret 2026

Tot zover geen mededelingen op de sociale media dat morgen 'de dag' zou zijn. Dus hoewel morgen meest logisch lijkt zou het ook zomaar wat later kunnen worden.

Nog iemand wat gaten kunnen vinden in de website?
Het is een geheel nieuwe website van vermoedelijk een andere ontwikkelaar dan voorheen. Misschien is deze wat minder lek.

Tot zover geen mededelingen op de sociale media dat morgen 'de dag' zou zijn. Dus hoewel morgen meest logisch lijkt zou het ook zomaar wat later kunnen worden.

Nog iemand wat gaten kunnen vinden in de website?
Kan me van vorig jaar herinneren dat ze het ook deden zonder aankondiging in de week zelf

Nick Cave, the Cure, Florence, David Byrne. We creëren in ieder geval een basis voor mogelijke teleurstelling. Ik stel me voor de zekerheid in op kleine headliners, maar voor Nick Cave regelen papa en mama sowieso wel een dagje oppas.
Grote kans dat het een categorie lager wordt ja maar ben ook zeker blij als Turnstile, James Blake of zelfs Weval gaat headlinen

Voorlopige voorspelling qua verdeling headliners:

BKS: The War on Drugs, David Byrne en MBV op de TWO
DTRH: Nick Cave, The xx
Lowlands: Tyler, Gorillaz + matige Nederlandse act
Pinkpop: The Cure

Als ze er staan, denk ik dat ze 't als vier headliners gaan presenteren met My Bloody Valentine op de "PJ Harvey spot" in de tent en dan gok ik op Little Simz als "kleine headliner" aangevuld met twee oudere mannen (uit het rijtje Nick, David, Jack). Ben benieuwd, vorig jaar kon ik er niet verder van af zitten, de jaren ervoor had ik er altijd wel de nodige goed voorspeld.

Zou TWOD ook passend vinden.

Hoop heel erg op the Cure en zie dat ook gebeuren eigenlijk. My Bloody Valentine is bucketlist materiaal en om blij van te worden, als afsluiter in Two inderdaad.

Hoop wel dat deze niet op de vrijdag staan aangezien ik dan een bruiloft heb.

Toch even ter herinnering:

Eefje de Visser - Soulwax - Kiwanuka
Maar ook 6 acts die allemaal in AFAS staan....

Ik vind ook dat we hier, bij ontbreken van namen van andere Nederlandse festivals, wat al te positief zijn, en dat het met de lijstjes van grote headliners dadelijk alleen kan tegenvallen. Maar het programma van dit jaar moeten we ook niet kleiner maken dan het is.

Zou TWOD ook passend vinden.

Hoop heel erg op the Cure en zie dat ook gebeuren eigenlijk. My Bloody Valentine is bucketlist materiaal en om blij van te worden, als afsluiter in Two inderdaad.

Hoop wel dat deze niet op de vrijdag staan aangezien ik dan een bruiloft heb.
Als (als!) the Cure komt dan zal dat voor de zondag zijn. Op vrijdag staan ze in Oostenrijk.

Wat nog een beetje hoop op the Cure geeft: er zijn die zondag ook niet zo heel veel festivals die nog concurreren met BKS. Misschien een Festin'euch of zo, maar dat is ook wel van een wat ander kaliber.

De koers van de laatste jaren was succesvol met kleinere headliners dus verwacht ook geen The Cure of Nick Cave.

De koers van de laatste jaren was succesvol met kleinere headliners dus verwacht ook geen The Cure of Nick Cave.
Eens. Cave is bovendien recent nog geweest.

Ik denk dat we heel blij mogen zijn als er een naam uit het lijstje the XX, David Byrne, TWOD, Jack White bij zit, en een mooie naam als MBV, Beach House op TWO.

Daarnaast ook wel heel benieuwd wat ze voor de laag daaronder al gaan aankondigen. Een Blood Orange, Father John Misty, Ethel Cain moet toch allemaal heel goed mogelijk zijn.

Users who are viewing this thread