Best Kept Secret 2026

Ik zou zelf voor Wolf Alice > Little Simz > Pulp tekenen.

Iemand een idee hoeveel hoger de kaartprijs na de presale gaat zijn?
Vorig jaar was het blijkbaar 285 euro in de presale en 299 euro regulier. Ik heb een ticket voor 250 euro gekocht op de zondag van de 2024-editie en hoopte dat zoiets dit jaar weer zou kunnen.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Timmetje
Als ik zoe hoe positief iedereen weer is over deze afgelopen BKS zou ik lekker verder gaan met de kleinere headliners en in de breedte sterk programmeren. Als dat een beetje hun USP is/wordt dan dikke prima toch?
Maar dan moet de ticketprijs toch wat volgen? Ze gaan boven de 100 euro per dag gaan voor een combi. Oké, camping zit erin gerekend maar Werchter zit aan 80 euro per dag voor een combi. Wel geen camping incluis, maar wel een veel sterker programma. Vind het goed om het opzet door te trekken, maar dan moeten de ticketprijzen toch ook wat zakken. Of ben ik zo delulu?

• Leuk
Waarderingen: LanderV
Maar dan moet de ticketprijs toch wat volgen? Ze gaan boven de 100 euro per dag gaan voor een combi. Oké, camping zit erin gerekend maar Werchter zit aan 80 euro per dag voor een combi. Wel geen camping incluis, maar wel een veel sterker programma. Vind het goed om het opzet door te trekken, maar dan moeten de ticketprijzen toch ook wat zakken. Of ben ik zo delulu?
Het is niet alleen het programma waarom mensen wel of niet besluiten naar een festival te gaan. Ik zie zeker genoeg op het Werchter-programma waar ik mij mee kan vermaken, maar de 90.000 mensen die daar rondlopen, dat schrikt mij toch wel af.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Elmer
Ben Howard - Bicep (Live) - Fontaines D.C.

Niet "te groot" denk ik waarbij Fontaines een nieuwe droom headliner zal zijn. Ben Howard een beetje vergaande glorie, maar met zijn muziek kan die echt wel iets moois neer zetten op de ONE. We gaan toch iets electronisch ook krijgen, Underworld vond ik dan weer net iets te standaard voor een keuze, dus zou me niet verbazen dat ze een goedekopere maar redelijk goed te verantwoorden Bicep een podium geven

Gewoon een wilde gok.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, mlkturf en noid
De Staat - Wolf Alice - Editors?

Wishful thinking, I know. Gezien laatste jaren komt hier nog wel een dance/techno gerelateerde headliner tussen ;-)

Oja en natuurlijk toch even een wenslijstje neerpleuren The Stone Roses - Björk - Talking Heads en dan we bewaren we Daft Punk voor Alive 1997, Alive 2007, Alive 2027. 2017 zijn we helaas vergeten.

• Leuk
Waarderingen: noid
Als ik zoe hoe positief iedereen weer is over deze afgelopen BKS zou ik lekker verder gaan met de kleinere headliners en in de breedte sterk programmeren. Als dat een beetje hun USP is/wordt dan dikke prima toch?
Maar het was wel een weekend dat totaal niet uitverkocht was. Vrijdag was opvallend leeg, de andere dagen was het ook niet over de koppen lopen. Goed voor ons als bezoeker, maar als organisator zal je toch meer verwachten.

Mijn vriendengroep (en ikzelf inclusief) kan ik alleszins niet meer overtuigen om +300 euro neer te tellen voor best kept.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iedereen die best kept leuk vindt, zich nog meer zou amuseren op Misty Fields én voor minder geld😅

• Leuk
Waarderingen: wil
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iedereen die best kept leuk vindt, zich nog meer zou amuseren op Misty Fields én voor minder geld😅

Misty Fields is een hartstikke lief festival met een hele mooie programmering voor z'n grootte, maar er zit er nog wel een klasseverschilletje tussen een Yard Act / DIIV of een PJ Harvey / TV on the Radio? Niet echt vergelijkbare festivals wat mij betreft, tenzij je de hele dag bij de Casbah blijft plakken.

Misty Fields is een hartstikke lief festival met een hele mooie programmering voor z'n grootte, maar er zit er nog wel een klasseverschilletje tussen een Yard Act / DIIV of een PJ Harvey / TV on the Radio? Niet echt vergelijkbare festivals wat mij betreft, tenzij je de hele dag bij de Casbah blijft plakken.
Je betaalt wel 300 euro tegenover 120 euro. Als je de overlapping qua namen ziet, kan je nu al wat inwisselen. Tvod, the pill, kaat van stralen,... Allemaal naar misty fields. En big special en pigs pigs pigs stonden er vorig jaar. De bovenkant van best kept rechtvaardigt bij mij niet het 180 euro prijsverschil.

Je betaalt wel 300 euro tegenover 120 euro. Als je de overlapping qua namen ziet, kan je nu al wat inwisselen. Tvod, the pill, kaat van stralen,... Allemaal naar misty fields. En big special en pigs pigs pigs stonden er vorig jaar. De bovenkant van best kept rechtvaardigt bij mij niet het 180 euro prijsverschil.
Fair, maar prijs is een andere discussie. Daar worden het niet ineens inwisselbare festivals van. Juist die bovenkant is wat BKS voor mij bijzonder maakt na een dag leuke bandjes kijken (die inderdaad ook op zat andere plekken staan). Zo lang die in orde is heb ik het geld er graag voor over.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Ik zet onwijs laag in en zie IDLES als een hele reële headliner nu die Nederland (eindelijk) een jaartje heeft overgeslagen. Zou er zelf niet erg blij van worden (al veel te vaak gezien), maar past anderzijds wel bij BKS om zo'n band als eerste te katapulteren naar headliner. Al hoop ik hard op een uniekere naam.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Fair, maar prijs is een andere discussie. Daar worden het niet ineens inwisselbare festivals van. Juist die bovenkant is wat BKS voor mij bijzonder maakt na een dag leuke bandjes kijken (die inderdaad ook op zat andere plekken staan). Zo lang die in orde is heb ik het geld er graag voor over.
Misty Fields heeft los van dat stukje bos weinig te maken met BKS imo. Leuk festival, maar die eenheidsworst met postpunk kwam me vorig jaar wel de strot uit eerlijk gezegd. Hangt ook iets teveel een buurtfeestjes gevoel. Maar: heel tof festival hoor, maar niet echt te vergelijken.

• Winning
Waarderingen: Dillinger2.0
Mijn realistische wishlist voor de namen bovenaan het affiche volgend jaar:

David Byrne - Beach House - King Gizzard - LCD Soundsystem

The War on Drugs en Tame Impala lijken met ook geweldige headliners, maar ik denk niet haalbaar (meer) voor BKS

Mijn realistische wishlist voor de namen bovenaan het affiche volgend jaar:

David Byrne - Beach House - King Gizzard - LCD Soundsystem

The War on Drugs en Tame Impala lijken met ook geweldige headliners, maar ik denk niet haalbaar (meer) voor BKS
The War on Drugs en Tame Impala zie ik wel gebeuren als alles meezit. David Byrne lijkt me lastiger eerlijk gezegd. Maar ook daarvoor geld: als alles meezit...

Users who are viewing this thread