Best Kept Secret 2025

We hebben nog geen heftige onweersbuien gehad op BKS voor zover ik me kan herinneren. Hopelijk valt het deze keer ook mee. Als die temperatuurwisselingen van Buienradar kloppen, is de kans echter vrij groot dat het gaat knallen.
Ik herinner me dat we een keer zijn gaan schuilen voor een dikke onweerscel tijdens Interpol. Weet niet meer welk jaar.
Vraag me af hoe zo’n terrein beveiligd wordt tegen bliksem, weet iemand dat?

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Ik herinner me dat we een keer zijn gaan schuilen voor een dikke onweerscel tijdens Interpol. Weet niet meer welk jaar.
Bij Interpol sta ik graag vooraan, dus waarschijnlijk die bui niet meegekregen ;) Ik zou bij onweer in ieder geval de bossen mijden.

2019 Ja, tijdens Lizzo en Interpol meen ik me te herinneren. Publiek werd aangeraden te gaan schuilen, maar het viel allemaal nog wel mee uiteindelijk.

Niko Mauskovic ook toch? Of tourt die niet mee deze tour.

Was allezins goed op LGW? !
Jacco Gardner en Nico Mauskovic spelen in ieder geval op hun nieuwe album SOGOLO, dat nu vrijdag verschijnt. Gardner produceerde die plaat trouwens ook. Ben niet helemaal zeker of ze er deze tournee ook bij zijn. Het lijkt alsof Oli Mason en Tommy Kirby hen deze tour vervangen.
Hoedanook, op dit filmpje van recent op het Wide Awake festival in Londen klinkt het heel strak:

Het zal qua buien nog wel wat gaan schommelen, maar eens zien wat het later deze week brengt.

Op basis van de streams van Primavera Sound ben ik heel blij met de keuze van Best Kept Secret voor de bovenstaande vijf (en Christian Lee Hutson).
The Hard Quartet, Stereolab en MJ Lenderman waren zeker ook welkom geweest.
De rest ga ik echt niet missen op BKS.

(De stream van het volledige optreden van Christian Lee Hutson is ook nog op Youtube te vinden.)
MJ Lenderman was inderdaad geweldig geweest op dit affiche. Wat een heerlijke show op PS!

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Het is vooral te hopen dat gevaarlijke onweersbuien wegblijven, die kunnen wel ontstaan met deze temperatuurschommelingen.

De eerste editie die niet doorging met corona zou vrij ernstige onweersbuien hebben gehad.

Het lukt me niet om donderdag naar Merce Lemon in de Kromme Haring te gaan, dus ik twijfel nog steeds enorm tussen haar en Magdalena Bay. Ik denk veel Magdalena Bay-fans te zien hier. Graag jullie uitgebreide argumenten om deze keuze makkelijker te maken. Normaal gesproken is Merce Lemon (veel) meer mijn soort muziek.

Het lukt me niet om donderdag naar Merce Lemon in de Kromme Haring te gaan, dus ik twijfel nog steeds enorm tussen haar en Magdalena Bay. Ik denk veel Magdalena Bay-fans te zien hier. Graag jullie uitgebreide argumenten om deze keuze makkelijker te maken. Normaal gesproken is Merce Lemon (veel) meer mijn soort muziek.
Als dat veel meer je muziek is waarom zou je dan overwegen om naar Magdalena Bay te gaan? Je hoeft geen Nostradamus te zijn om te voorspellen dat sommigen hier en de media de shows van MB en een Kneecap als hoogtepunten van het weekend zal aanmerken maar ik zou dat FOMO gevoel lekker negeren als het gewoon niet je ding is.

Na lange tijd gedacht te hebben met een heule grote boog om Magdalena Bay te gaan, begint het toch wel een beetje te landen. Dus who knows..

Voor zover het allemaal niet noch gaat veranderen zou dit 'm kunnen worden:
Vrij: Droom Dit, Kaat Van Stralen, Glass Beams, Daniela Pes, Eefje de Visser, The Dare
Zat: Jacob Alon, L.A.Sagne, Kae Tempest, Ugly, Amenra, Kneecap, Soulwax (Kae Tempest en Ugly het stukje timetable dat het meeste pijn doet)
Zon: Rats on Rafts, Waxahatchee, The Thing, Wine Lips, TAGABOW, Fcukers (of toch MB), Yin Yin

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Tobuzzter
Als dat veel meer je muziek is waarom zou je dan overwegen om naar Magdalena Bay te gaan? Je hoeft geen Nostradamus te zijn om te voorspellen dat sommigen hier en de media de shows van MB en een Kneecap als hoogtepunten van het weekend zal aanmerken maar ik zou dat FOMO gevoel lekker negeren als het gewoon niet je ding is.
Je hebt een punt. Echter zag ik Young Fathers vorig jaar ook niet echt als mijn ding vooraf, en dit optreden staat nu stijf bovenaan als mooiste BKS-gig.

Vrijdag: Droom dit > The Vices > Nilufer Yanya > Glass Beams > Brihang > Barry Cant Swim > Eefje de Visser > The Dare > Antal

Zaterdag: Jacob Alon > Kae Tempest > Ugly > Lucy Dacus >The Streets > King Hannah(/Amenra, lelijkste clash van het weekend wmb) > TV on the radio > Kneecap > Soulwax > Lander & Adriaan

Zondag: Elephant > Maria Iskariot > Waxahatchee > Personal Trainer > Wilco > Djo > Deftones > Magdalena Bay > Michael Kiwanuka > Yin Yin

Toch een leuke route om uit te stippelen, met zondag als absoluut zwaartepunt. Ik duim met jullie mee voor goed weer(ook weer niet té warm)

• Leuk
Waarderingen: Spook
Volgende week is er alweer een BKS2026 topic met de eerste wensenlijstjes….maar eerst 2025 😁

Vrijdag: Wu Lyf, Nilufer Yanya, Glass Beams, Daniela Pes, Brihang, Morpheus, Eefje de Visser, the Dare

Zaterdag: Jacob Alon, Jasmine 4.t, Kae Tempest, the Streets, Lael Neal/Baby Berserk, Kneecap, Soulwax, Caribou

Zondag: Blanco White/Spellling, This is Lorelei, Big Special, Djo, Youth Lagoon, Magdalena Bay, Michael Kiwanuka/Brass Rave Unit.

Zoiets wordt het en het is een verdomd mooi lijstje weer. Is de eerste keer in al die jaren dat ik alle drie de headliners op de ONE ga zien.

Users who are viewing this thread