Nee dit moet juist wel benoemd worden. Ten eerste klopt er geen bal van dit filmpje als je de daadwerkelijk aanklacht bekijkt, daar komt namelijk geen Israeliër bij kijken. En deze wet is niet van gisteren, die bestaat al jarenlang.
Ten tweede, al zou het kloppen, ook Joodse mensen mogen gewoon naar de rechter stappen, net zoals jij en ik dit mag.
Ten derde, dit is gewoon een complot theorie. Zo heb ik hier op forum al gelezen over de lange arm van Israël, of dat België niet door mocht naar de finales van het songfestival (want er was een kritisch filmpje geweest), of Sophie Straat die beweerd dat ze niks mag zeggen (terwijl je letterlijk overal de kritische geluiden hoort), en nu dit filmpje weer. Israël heeft deze machten helemaal niet, want het is gewoon gebaseerd op antisemitistische gronden. Dat wilt niet zeggen dat jij perse joden haat als persoon zijnde.
Maar je werkt wel mee aan een negatieve voedingsbodem tegen de Joodse bevolking, zoals dat in het verleden ook is gebeurt. Denken dat Joden overal aan de knopjes zitten is echt iets anders dan kritiek hebben op Israël. En dat is wat we hier ook gewoon duidelijk proberen te maken en waarom je dus op moet passen omdat het dit soort dingen maar in de wereld te slingeren net alsof het de waarheid is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je een slecht mens bent, maar dat dachten die mensen in de vroegere jaren ook niet altijd van zichzelf. en dat is gewoon de tip die wij willen meegeven, hou je kritiek op Israël en ga sub toch niet mee in dit soort filmpjes.