Best Kept Secret 2025

Hier kom ik op uit:

Droom Dit - Wu Lyf - Nilüfer Yanya - Glass Beams - Cassandra Jenkins (tenzij Glass Beams heel tof is) - Horse Girl - Barry Can't Swim - Eefje de Visser - Nia Archives

Jacob Alon (of Remy van Kesteren) - Jasmine.4.T - Kae Tempest - Ugly - Lucy Dacus - The Streets - King Hannah - TV on the Radio - Kneecap - Pigs x7 / Soulwax - Caribou

Dummy - ??? - Waxahatchee - ??? - Wilco - Deftones / Youth Lagoon - ??? - Michael Kiwanuka

Vrijdag en zaterdag echt een veel te druk schema, dus daar gaat vast nog iets tussenuit vallen. Bevalt me tegenwoordig veel beter om 4-5 dingen echt goed te zien dan hele tijd heen en weer te rennen. Zondag minste dag naar mijn smaak, dus wellicht wordt dat een halve rustdag omdat zaterdag voor mij toch wel relatief veel heeft wat ik graag wil zien.

Ondanks de wat mindere line-up toch weer veel zin in!!

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en yeaghi
In België vast wel, hier niet snel denk ik (van dit formaat in ieder geval).
In België in Soulwax toch ook nooit een headliner geweest hoor, denk ik.

Ik ga normaal niet (weekend met de schoonfamilie...), maar wel altijd leuk dit:

VRIJ:
Das Pop - Wu Lyf - Nilüfer Yanya - Glass Beams - Horse Girl - Erol Alkan - Eefje De Visser - The Dare (of Palmbomen II als de zin er zou zijn)

ZAT:
Seun Kuti & Egypt80 - Kae Tempest - Songoy Blues - Lucy Dacus - Paceshifters - King Hannah - TV On The Radio - Soulwax - Caribou

ZON:
Blanco White - Spelling - Waxahatchee - Big Special - Wilco - Djo - Deftones - Magdalena Bay - Michael Kiwanuka

Laatst bewerkt:
In België in Soulwax toch ook nooit een headliner geweest hoor, denk ik.
Nooit Lokerse o.i.d. gedaan ofzo? Nouja als 2 Many Dj's natuurlijk wel. Ik vind ze echt wel tof, maar headliner spotje is te hoog, Caribou had misschien wel iets spannender op je affiche gestaan als headliner.

Ben redelijk tevreden met Timetable. Jammer van Wilco en TVOTR op One met een uur speeltijd. Ben wel benieuwd wat ze met One en Two gaan doen want het lijkt dat ze dit wat anders gaan inrichten.

Meest vervelende clash voor mij is die tussen Eefje de Visser en Snapped Ankles. Wil beide graag zien. Neig nu naar de laatste. Vind hun nieuwe album erg goed. Hoe zijn ze live?

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Nooit Lokerse o.i.d. gedaan ofzo? Nouja als 2 Many Dj's natuurlijk wel. Ik vind ze echt wel tof, maar headliner spotje is te hoog, Caribou had misschien wel iets spannender op je affiche gestaan als headliner.
Nee, niet dat ik me herinner. Wel al op de lineup gestaan natuurlijk. Dit jaar ook, maar op hun dag is Pet Shop Boys de headliner.

2manydjs wel, maar dat is natuurlijk iets heel anders. En vaak gewoon als afsluitend feestje. Topfeestje altijd, dat wel.

Nee, niet dat ik me herinner. Wel al op de lineup gestaan natuurlijk. Dit jaar ook, maar op hun dag is Pet Shop Boys de headliner.

2manydjs wel, maar dat is natuurlijk iets heel anders. En vaak gewoon als afsluitend feestje. Topfeestje altijd, dat wel.
Aha ok, ben ook niet bekend met alle Belgische festivals. Dingen zoals Crammerock en Suikerrock zijn allemaal kleiner dan BKS dan? Nouja het is en blijft een bijzondere headliner, maar slecht is het nooit.

Voor mij ook Magdalena Bay en Fcukers grootste clash.. Geen idee waar ik daar beland. Met de rest kan ik wel leven volgens mij. Morgen even puzzelen met de planning

• Leuk
Waarderingen: wil
Meest vervelende clash voor mij is die tussen Eefje de Visser en Snapped Ankles. Wil beide graag zien. Neig nu naar de laatste. Vind hun nieuwe album erg goed. Hoe zijn ze live?
Idem hier maar eerste reacties in de club is toch het voordeel Snapped Ankles.
Zowel onlangs bij Zeitgeist in Nijmegen en In de Effenaar twee goede shows gezien met veel gevarieerde geluiden en dynamiek.
Zou wel eens druk kunnen worden 😎

• Leuk
Waarderingen: noid
Idem hier maar eerste reacties in de club is toch het voordeel Snapped Ankles.
Zowel onlangs bij Zeitgeist in Nijmegen en In de Effenaar twee goede shows gezien met veel gevarieerde geluiden en dynamiek.
Zou wel eens druk kunnen worden 😎
Overgewaardeerde gimmick vond ik het. Al een paar keer gezien op (gratis) festivals, skippen vanaf nu.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en noid
Voor de twijfelaars: ik heb Youth Lagoon twee keer gezien waarvan laatste keer 1.5 jaar terug in tolhuistuin. Beide keren verre van memorabel. Laten we zeggen dat sommige artiesten super goed zijn in albums produceren maar niet in live performances...

Ondanks dat Deftones niet heel hoog op mn verlanglijstje staat is deze 'clash' voor mij een nobrainer.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Meer vervelende clashes dan andere jaren maar dat was te verwachten met een goed en gevarieerd programma in de breedte.
Het voorlopige plan is dit:
Vrijdag
Divorce - Wu Lyf - Long Fling - Nilufer Yanya - Sailor Honeymoon - Cassandra Jenkins - Horsegirl - Erol Alkan - Eefje de Visser- Nia Archives

Zaterdag
Remy van Kesteren - L.A.Sagne - Khana Bierbood - Ugly - The Streets of CL Hutson- King Hannah of Amenra - TVotR - Kneecap (stukje) - Daufodt - Soulwax - Caribou of TVOD - Danilo Plessow

Zondag
Dummy - Spellling - Waxahatchee - The Thing - Wilco - Djo - Deftones - Gouge Away of Merce lemon - stukje Kiwanuka - Split System

Grootste tegenvaller is toch wel dat Deftones niet afsluit. Dan maar afsluiten in de Casbah met het laatste restje energie. En ook wel echt balen dat ik Rocket en vooral Tagabow mis.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs
Voor degenen hier die wel gaan, maar de definitieve line-up hooguit prima vinden: zo ging ik er in 2023 ook in en uiteindelijk werd dat een van mijn beste edities. Hopelijk loopt het voor veel van jullie dit jaar ook zo! :)

Overgewaardeerde gimmick vond ik het. Al een paar keer gezien op (gratis) festivals, skippen vanaf nu.
Nu neig ik naar Eefje die live juist meer bied dan op plaat. Zal me eens verder gaan verdiepen in de live prestaties van Snapped Ankles.

Nu neig ik naar Eefje die live juist meer bied dan op plaat. Zal me eens verder gaan verdiepen in de live prestaties van Snapped Ankles.
Ik hoop dat Eefje gewoon met wat unieks gaat komen. Ze doen wel een try-out voor BKS dus ik neem aan dat het wat andere elementen zal bevatten als de show in AFAS.

• Leuk
Waarderingen: noid
Ik hoop dat Eefje gewoon met wat unieks gaat komen. Ze doen wel een try-out voor BKS dus ik neem aan dat het wat andere elementen zal bevatten als de show in AFAS.
Ook Soulwax heeft inmiddels een warm up voor de festivals aangekondigd, de dag voor de BKS-set.

Die van Eefje is wel bijzonder. Ze doet eerst al een aantal festivals (o.a. Maifeld Derby) en doet daarna die try-out in de Muziekgieterij, die speciaal voor haar BKS-set is ingepland.

Vrijdag: Divorce - Wu Lyf - Nilüfer Yanya - Cassandra Jenkins - Horsegirl - Eefje de Visser (mooie dag!)
Zaterdag: Ugly - Lucy Dacus - King Hannah - TV On The Radio - Kneecap - Soulwax (tot Ugly weinig interessants, maar komt uiteindelijk wel op gang)
Zondag: Waxahatchee - Wilco - Deftones - Magdalena Bay (minste dag uiteindelijk voor mij, wordt uitbollen voor mij)

Voor de twijfelaars: ik heb Youth Lagoon twee keer gezien waarvan laatste keer 1.5 jaar terug in tolhuistuin. Beide keren verre van memorabel. Laten we zeggen dat sommige artiesten super goed zijn in albums produceren maar niet in live performances...

Ondanks dat Deftones niet heel hoog op mn verlanglijstje staat is deze 'clash' voor mij een nobrainer.
Moet zeggen dat ik Deftones een jaar of 8 geleden ook echt niet goed vond live... En de reactie van iedereen was toen dat Deftones live altijd zo was.

Een clash tussen 2 artiesten met geen al te beste live reputatie dus? Ik ga toch voor Youth Lagoon.

Moet zeggen dat ik Deftones een jaar of 8 geleden ook echt niet goed vond live... En de reactie van iedereen was toen dat Deftones live altijd zo was.

Een clash tussen 2 artiesten met geen al te beste live reputatie dus? Ik ga toch voor Youth Lagoon.
Ik vond ze een paar jaar geleden op Pinkpop best goed. Was toen een van de betere optredens op een nogal matige (en bloedhete) festivaldag.
De tour die ze nu in de VS doen ziet er best goed uit. Ik denk dat ik uiteindelijk wel voor Deftones ga, al vind ik het jammer dat TAGABOW tegelijk staat.

Zie ook deze recensie:

Ook Soulwax heeft inmiddels een warm up voor de festivals aangekondigd, de dag voor de BKS-set.

Die van Eefje is wel bijzonder. Ze doet eerst al een aantal festivals (o.a. Maifeld Derby) en doet daarna die try-out in de Muziekgieterij, die speciaal voor haar BKS-set is ingepland.
Eefje zal zeker willen uitpakken met haar eerste headline show.

Vrijdag: Divorce - Wu Lyf - Nilüfer Yanya - Cassandra Jenkins - Horsegirl - Eefje de Visser (mooie dag!)
Zaterdag: Ugly - Lucy Dacus - King Hannah - TV On The Radio - Kneecap - Soulwax (tot Ugly weinig interessants, maar komt uiteindelijk wel op gang)
Zondag: Waxahatchee - Wilco - Deftones - Magdalena Bay (minste dag uiteindelijk voor mij, wordt uitbollen voor mij)
Mocht je Kae Tempest niet kennen en/of nooit live gezien hebben is dat wellicht een goede pre-Ugly optie voor je op de zaterdag. De twee keer dat ik haar eerder zag was ik zeer onder de indruk!

Users who are viewing this thread