Best Kept Secret 2025

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
608
628
Die zit een week ervoor al in de UK, dus kan haast niet mislopen denk ik?
De namen die niet konden mislopen dan wel inkoppertjes waren en toch niet kwamen zijn legio. Maar het zou mooi zijn als MJ Lenderman er zou staan. Past goed bij het festival. Verder is er veel moois uitgekomen de laatste weken uit Nederland wat ze wel mogen belonen met een spot op BKS 25: Cloud Cafe en vooral Neighbours Burning Neighbours, die echt één van de beste noise pop platen van de laatste jaren hebben afgeleverd. Daryll-Ann moet er ook gewoon staan natuurlijk.
The Cure zou een prachtboeking zijn voor Best Kept Secret.

Eén van de weinige namen die me nog eens een weekend naar de Beekse Bergen zou kunnen lokken, vrees ik.
The Cure zou mooi zijn maar das ijdele hoop begrijp ik. Maar wat dan wel? Het zou mij niet verbazen als ze Lowlands volgen en een NL headliner neerzetten. Froukje denk ik. Verder geen idee. Hoop toch nog op Fontaines. En Pulp.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
974
671
Even een vraag aan eventuele insiders, want geen idee hoe alles achter de schermen werkt: Als je als booker bij Mojo bijvoorbeeld The Cure doet. Ze zijn in juni in Europa, en stel da Pinkpop en DTRH vriendelijk bedanken omdat ze al andere headliners hebben of dergelijke. Is het dan voor die booker niet beter om toch met "concurrent" BKS samen te werken, ipv dat The Cure NL helemaal overslaat? Of is dat helemaal not done en gebeuren zo'n dingen nooit?

EDIT: jimmywe poste net op hetzelfde moment al iets wat mijn vraag deels beantwoord
Dit komt elk jaar weer terug. Maar de rol van boeker is een andere dan die van organisator. Het is echt niet zo dat je als boeker van The Cure gewoon BKS kunt negeren omdat het geen Mojo-festival is. Je moet met de band meedenken wat het beste is voor de band (qua geld, of qua carrièrepad) en als de band vindt dat je dat niet doet dan verbreken ze de relatie.

Justice, Disclosure en PJ Harvey (2024) Chemical Brothers en Oscar and the Wolf (2023) zitten ook bij Mojo en stonden net zo goed op BKS.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.680
2.009
Het maakt natuurlijk echt wel verschil of je als band al een decennialange band hebt met een organisatie. Ik zie the Cure gewoon een of twee Ziggodomes doen tijdens hun tour volgend jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.444
6.214
Dit komt elk jaar weer terug. Maar de rol van boeker is een andere dan die van organisator. Het is echt niet zo dat je als boeker van The Cure gewoon BKS kunt negeren omdat het geen Mojo-festival is. Je moet met de band meedenken wat het beste is voor de band (qua geld, of qua carrièrepad) en als de band vindt dat je dat niet doet dan verbreken ze de relatie.

Justice, Disclosure en PJ Harvey (2024) Chemical Brothers en Oscar and the Wolf (2023) zitten ook bij Mojo en stonden net zo goed op BKS.
Je theorie gaat op voor jonge bands. Niet voor een dinosaurus als The Cure.
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar ik geloof er niet in. Vooral omdat de impact van The Cure te groot zou zijn om het BKS te gunnen. Wel iets anders dan de bands die je opsomt.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
334
378
Het is oktober. Ik ga me ook weer eens druk maken over de line up.
Wilco is een echte BKS naam, fijn dat die er zijn voor de liefhebbers.
Dat jullie hier al Charli XCX en Kylie hebben genoemd vervult mijn hart met warmte. Dat zou echt geweldig zijn waarbij mijn voorkeur is dat het Charli wordt.
Met the Cure zou BKS 2025 een hele mooie binnenhalen. En dan is het gemis van Fontaines DC ze vergeven.
Glass Animals heel welkom voor mij.
Ook Sevdaliza staat voor mij hoog op het wensenlijstje. Tijd dat zij terugkomt op BKS.

komende weken ga ik me eens verdiepen verder voor mijn complete wensenlijst. Kabeaushé, Nemahsis, Deadletter, Lynks en Morpheus staan in ieder geval op die lijst. Wat is jullie gedachte bij Sofi Tukker voor BKS?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
974
671
Je theorie gaat op voor jonge bands. Niet voor een dinosaurus als The Cure.
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar ik geloof er niet in. Vooral omdat de impact van The Cure te groot zou zijn om het BKS te gunnen. Wel iets anders dan de bands die je opsomt.
Het lijkt mij het tegenovergestelde: een dinosaurus als The Cure laat zich niet piepelen door Mojo. Als BKS meer biedt dan een ander festival dan gaan ze zich er echt niet druk over maken of Mojo het wel aan BKS zou willen gunnen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.444
6.214
Het lijkt mij het tegenovergestelde: een dinosaurus als The Cure laat zich niet piepelen door Mojo. Als BKS meer biedt dan een ander festival dan gaan ze zich er echt niet druk over maken of Mojo het wel aan BKS zou willen gunnen.
Neen... Sorry.
Vaak zijn agents hondstrouw aan de boeker waarmee ze al jaren samenwerken. Die agents gaan zelf al heel lang mee.
Dat is trouwens ook in een interview ergens gezegd. Dat de agent van The Cure en Rob Trommelen al jaren samenwerken, en daar niet veel zal aan veranderen.
Die Ziggo shows lijken me inderdaad een goede inschatting.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.949
3.313
Neen... Sorry.
Vaak zijn agents hondstrouw aan de boeker waarmee ze al jaren samenwerken. Die agents gaan zelf al heel lang mee.
Dat is trouwens ook in een interview ergens gezegd. Dat de agent van The Cure en Rob Trommelen al jaren samenwerken, en daar niet veel zal aan veranderen.
Die Ziggo shows lijken me inderdaad een goede inschatting.
Inderdaad. In hun comminicatie leek het ook alsof dat een van de redenen is dat Leon Ramakers op de achtergrond nog steeds actief is bij MOJO. Die heeft zulke warme banden met de boekers van Springsteen/U2/Stones etc.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken