Best Kept Secret 2024

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
The Mary Wallopers is ook echt een heel leuke naam. Moeten ze wel Guinness schenken dit jaar!
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.993
Mwoa, in de afgelopen jaren hebben Young Marco, Hunee, DJ Koze, 2ManyDJ's de Two ook afgesloten. Op de zaterdag een iets meer mainstream DJ de Two afsluiten vind ik zo gek nog niet. Ik denk dat het 'grote' feestpubliek wel echt bij BKS weg blijft hoor. DJVT vind ik ook zo gek nog niet.

Maar Disclosure...
Excuse Me Reaction GIF by One Chicago
 

rojo

Playlistbediener
20 jan 2017
12
16
Als dit de nieuwe namen zijn, voor mij toch wat teleurstellend. Goedkoop hoeft toch niet per se een dj (met of zonder hiphopartiest) te zijn toch. Osees met afstand mijn favoriet nu en dat zullen de kosten toch ook niet zijn.
Nu boeken we op sfeer en locatie vooraf al, maar wat leuke bands erbij is toch wel fijn.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Lijkt me ook, maar vraag me wel af of het een hele show lang leuk blijft. Voelt ook wel een beetje als een gimmick.
Dat ligt er denk ik een beetje aan of je Ierse folkmuziek wel of niet serieus neemt. Waarom zou het meer een gimmick zijn dan bijvoorbeeld de 100ste post-punkband die klinkt als Joy Division?
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Dillinger2.0

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Mwoa, in de afgelopen jaren hebben Young Marco, Hunee, DJ Koze, 2ManyDJ's de Two ook afgesloten. Op de zaterdag een iets meer mainstream DJ de Two afsluiten vind ik zo gek nog niet. Ik denk dat het 'grote' feestpubliek wel echt bij BKS weg blijft hoor. DJVT vind ik ook zo gek nog niet.

Maar Disclosure...
Dat is het probleem. Ze blijven niet weg, ze stonden er doorheen te boenksen tijdens Nick Cave. Er zijn kleinere stages gesneuveld omdat ze meer met The Floor wilde doen. Je kan niet eens rustig over het terrein te lopen zonder dat K-Liber - Viben van The Floor komt.

Als het bij een incident blijft, vind ik het prima. Maar het lijkt met de jaar erger te worden. Jaar bij jaar zie je BKS steeds meer verschuiven naar het feestgedruis, zie ook de lekker dansen opmerking van Maurits eerder. Het is gewoon veel te prominent aanwezig in alles, en dat was bij de oprichting van BKS in 2013 echt ondenkbaar hoor... waar we nu staan.

KI/KI zou geen enkel probleem zijn als je daarnaast echt een scherp affiche hebt staan. Maar dit gaat misschien (op de headliners na) wel de populairste en drukstbezochte act zijn van het festival. En die insteek is gewoon weer jammer.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
103
26
Ben kennelijk de enige die tot vandaag nog nooit van Ki/Ki had gehoord (en dat had wat mij betreft ook zo kunnen blijven, hoewel dat dan ook weer geldt voor het merendeel van de lijst).
 
  • Leuk
Waarderingen: vladtheimpaler en Cootje

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Het nieuwe lijstje klinkt eigenlijk best goed. Namen als Vince Staples en St Vincent zijn sowieso al uitstekende live acts. Gecombineerd met het totaalplaatje is het misschien wel een beetje teleurstellend. Ik heb niets met Paolo Nutini en gecombineerd met Justice en voornamelijk Disclosure, is het mainstream gehalte van de hoofdacts behoorlijk groot. Ook veel techno wat ik niets mee heb. Meer 'lekker dansen' is prima, maar zou ook kunnen met een Metronomy ofzo.

Valt me trouwens ook op dat er best wel wat acts uit Afrika(of gebaseerd op) zijn deze editie. Best wel een contrast aangezien Sampha the Great de vorige keer vermelde dat ze de eerste Afrikaanse act is op BKS. Prima verandering op zich.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Valt me trouwens ook op dat er best wel wat acts uit Afrika(of gebaseerd op) zijn deze editie. Best wel een contrast aangezien Sampha the Great de vorige keer vermelde dat ze de eerste Afrikaanse act is op BKS. Prima verandering op zich.
Oumou Sangare was afgelopen editie echt een van mijn hoogtepunten. Was (net als Tinariwen) een meesterzet om die op de ONE te zetten. Niet te druk, maar iedereen die er was danste zich gek op dat strand. Zal de organisatie niet ontgaan zijn.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Dat ligt er denk ik een beetje aan of je Ierse folkmuziek wel of niet serieus neemt. Waarom zou het meer een gimmick zijn dan bijvoorbeeld de 100ste post-punkband die klinkt als Joy Division?
Fair point. Laat ik het dan zo zeggen: dit klinkt voor mij vooral 'leuk', terwijl een Lankum vorig jaar op mij overkwam als een act met wat meer diepte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Fair point. Laat ik het dan zo zeggen: dit klinkt voor mij vooral 'leuk', terwijl een Lankum vorig jaar op mij overkwam als een act met wat meer diepte.
Dat snap ik. Persoonlijk vind ik dat er in "leuke" muziek ook veel diepgang kan zitten, maar ik snap wat je bedoelt. Ben overigens ook erg fan van Lankum, heb tickets voor hun show in Tivoli Vredenburg waar ze False Lankum volledig gaan spelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

itsdave

Playlistbediener
27 jan 2023
25
39
Ik was altijd van mening dat je met een jubileum-editie extra dik uitpakt als organisatie, maar blijkbaar is dat ook niet meer echt aan de orde ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: peanuts

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
KI/KI ook gewoon. Hoe belachelijk cliché wil je het wel niet hebben. BKS is wel aardig dood aan het gaan op deze manier, en zal niets meer worden dan een slecht uitgevoerde ripoff van Lowlands.
Met dien verstande dat je op BKS ook dit jaar een prima en drukke route kunt lopen met veel interessante muziekstromingen weg van de mainstream, en dan ook nog veelal in goede bezette tenten. Dat is op Lowlands al jaren echt een stuk lastiger.
Fair point. Laat ik het dan zo zeggen: dit klinkt voor mij vooral 'leuk', terwijl een Lankum vorig jaar op mij overkwam als een act met wat meer diepte.
Het is zuipmuziek Mathhijs. Zuipmuziek met diepgang ;)
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
103
26
Fair point. Laat ik het dan zo zeggen: dit klinkt voor mij vooral 'leuk', terwijl een Lankum vorig jaar op mij overkwam als een act met wat meer diepte.

Zoals natuurlijk met alles: je moet ervan houden. Heb ze vorig jaar op Misty Fields gezien en, hoewel groot liefhebber van The Pogues, was ik hier na een kwartiertje toch wel klaar mee vanwege te rootsy en traditioneel naar mijn smaak.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Tsja ik heb niks tegen KI/KI op zichzelf (hoewel ik het soms een tikkeltje overhyped vind, maar dat staat hier wel los van). Maar als BKS nu ook al gaat wagen aan dit soort mainstream dance namen om maar kaartjes te verkopen dan is het wel triest gesteld hoor. Zeker als je daarnaast al Disclosure en DJVT hebt staan.

BKS is juist op de markt gekomen om zich af te zetten tegen dit soort "feestjes", en nu zijn ze het zelf gewoon geworden. Jammer hoor. De insteek is gewoon erg fout. Die gaat gewoon de TWO afsluiten.
Er hebben toch wel al vaker grotere dj's de TWO afgesloten? KI/KI past daar toch perfect in dat kraam?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Met dien verstande dat je op BKS ook dit jaar een prima en drukke route kunt lopen met veel interessante muziekstromingen weg van de mainstream, en dan ook nog veelal in goede bezette tenten. Dat is op Lowlands al jaren echt een stuk lastiger.

Het is zuipmuziek Mathhijs. Zuipmuziek met diepgang ;)
Dat kan oop Lowlands ook prima. En ja, je kan er nog steeds een toffe route uithalen. Alleen dan moet je wel in te kleine, te warme, casbah staan om maar wat te noemen. Het is nu grote namen boeken omdat er grote namen moeten staan, prijs van je ticket gaat omhoog. En kwalitatief ga je er niet op vooruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

Gebruikers die dit onderwerp bekijken