Best Kept Secret 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
853
560
Even advocaat van de duivel, want het draait niet alleen om de headliners, maar voor de prijs die BKS vraagt voor met name dagtickets moeten ze dan wel met een verdraaid sterke undercard komen.
Als ze met dagtickets komen dit jaar, ik vond Maurits in het slotinterview enigszins voorsorteren op alleen weekendtickets.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
853
560
Al dat gedoe over headliners, lijkt mij leuk om Xiu Xiu weer eens te zien. Touren in april/mei door de VS en "EU/UK forthcoming." Zet ze lekker in de Casbah om 23:00, dan mag van mij Carly Rae Jepsen de ONE afsluiten. :p
Ik zie ineens dat Xiu Xiu deze maand inderdaad door Europa tourt, maar niet in Nederland of België speelt. Dan maar op BKS?
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Zou het jammer vinden als er geen dagtickets meer zouden zijn. Dan is BKS helaas voor mij niet meer te doen. Een heel weekend trek ik niet zo qua energie...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Als ze met dagtickets komen dit jaar, ik vond Maurits in het slotinterview enigszins voorsorteren op alleen weekendtickets.
Daarentegen staat er nu wel een "Stay for one night?" sectie bij "accommodations" op de website. Nog geen verdere info, maar dat doet wel vermoeden dat ze gewoon nog dagkaarten verkopen.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
334
335
Het is commercieel natuurlijk handiger om dagkaarten te verkopen als je toch niet kan uitverkopen met alleen weekendtickets.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Daarentegen geeft het de organisatie meer vrijheid en minder druk hoe met headliners om te gaan, gezien er een totaalprogramma is tegen een vaste prijs.

Over commercieel gesproken: het snel uitverkopen van DTRH, lowlands en ITGWO geeft aan dat er een markt is voor weekend-only. Die draaien minder om headliners maar meer om een allround programma waar voor iedereen wat te halen is. En misschien dat een deel van de festivalbezoekers een festival prefereert waar iedereen van begin tot eind is.

Mijn inziens zou het voor BKS goed zijn weekend-only te gaan, dan verschuift de focus en druk om op elke dag een goed verkopende headliner te hebben meer naar het totale programma. Kan de kwaliteit ook ten goede komen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en yumi

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Juist daarom denk ik dat BKS blijft bij hun concept. Ik heb dit jaar verhalen over LL en DTRH gehoord waar ik als liefhebber van deze festivals toch wel verdrietig van word. Lege tenten, weinig respons en dan helemaal stampend in de avond bij techno stages. Niks mis mee hoor, maar dat is niet waar deze festivals om zouden moeten draaien. BKS had het dit jaar wellicht moeilijker om met dagtickets hun doelgroep over de streep te trekken. Maar ja, ga dan niet in hetzelfde weekend als Primavera Sound zitten! Ik hoop echt dat BKS niet gaat inzetten op enkel weekendtickets..
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Volgens een interview met Gabi Ruiz wordt het programma van Primavera Sound eind november verwacht. Zoiets zal het voor BKS gewoonlijk ook zijn.
Verder zijn er voorlopig geen plannen voor een duo-festival in Barcelona (zoals in 2022) of een festival in Madrid (zoals dit jaar). Meer kans voor BKS dus om mee te liften met PS-namen die al in Europa zijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Zouden ze extra uitpakken qua programma omdat het de tiende editie is of werkt zoiets zo niet?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Ik zie ze wel voor Underworld gaan volgend jaar. Daarnaast dan nog de grote vis waar @jimmywe aan refereerde en een kleinere naam als derde headliner.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
334
335
Een headliner die de headliner vorig jaar had lijkt mij een slechte keuze. Volgens mij is dat ook nog nooit gebeurd.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.011
Misschien is die grote vis gewoon Underworld.

Wacht eens even... 'grote vis'... 'Beaucoup Fish'... Underworld !?
By Jove I've got it !
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Gebruikers die dit onderwerp bekijken