Best Kept Secret 2024

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
Meer hip hop op BKS zou ik alleen maar toejuichen, maar hoop dan wel dat ze kiezen voor acts die passen bij het festival. Acts uit de alternatieve, experimentele hoek (in de trant van Clipping. Little Sims en Armand Hammer), acts die live echt wat kunnen toevoegen aan het festival. Een Freddie Gibbs of zelfs een Kendrick Lamar, hoe goed ik ze ook vind, zie ik beter werken op andere festivals. Zelfde geld voor Smif-N-Wessun die ik graag in een zaal-setting zie of iets als Hip Hop Kemp, maar niet zie werken op BKS. Digable Planets dan weer wel, Madlib bv ook en geef Jazzy Jeff een spot en die zal bij veel mensen in hun favorieten lijstje van dat weekend belanden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Meer hip hop op BKS zou ik alleen maar toejuichen, maar hoop dan wel dat ze kiezen voor acts die passen bij het festival. Acts uit de alternatieve, experimentele hoek (in de trant van Clipping. Little Sims en Armand Hammer), acts die live echt wat kunnen toevoegen aan het festival. Een Freddie Gibbs of zelfs een Kendrick Lamar, hoe goed ik ze ook vind, zie ik beter werken op andere festivals. Zelfde geld voor Smif-N-Wessun die ik graag in een zaal-setting zie of iets als Hip Hop Kemp, maar niet zie werken op BKS. Digable Planets dan weer wel, Madlib bv ook en geef Jazzy Jeff een spot en die zal bij veel mensen in hun favorieten lijstje van dat weekend belanden.
Dus een Freddie Gibbs zie je niet werken maar Madlib wel? Toch opvallend, liggen beide in hetzelfde straatje vind ik.

Erg zonde dat A Tribe Called Quest nooit gelukt is toen ze die reünie/laatste tour deden in 2016... Wat een headliner was dat geweest zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: holmes

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Ik heb ook beide gezien, en ik vind ze beide even niche en abstract so. Ik zie niet in hoe de set van Aphex Twin toegankelijker zou zijn geweest dan die van Autechre - ookal waren er bepaalde ambient techno / breaks stukken bij. Dansbaar was het maar weinig. Toch?
Thanks voor de toelichting; nu is het voor mij wel duidelijk wat je bedoelt te zeggen. En ik kan er grootdeels ook in meegaan. Beiden zijn abstract en daardoor lastiger te consumeren, zeker voor breder publiek. Ik vind dat Autechre daarop nog hoger scoort dan Aphex Twin. Uiteraard persoonlijke mening en beleving, geen harde wetenschap ;-)

Maar als ik vrienden zou moeten meenemen die niet zo van producers zijn, denk ik dat ze bij Aphex Twin toch meer aan hun trekken komen dan bij Autechre. Aphex Twin heeft toch ook wat meer uitbundige (misschien niet het goede woord maar soit) stukken. Het knalt meer, nu en dan. En inderdaad: daar werd naar mijn beleving ook meer gedanst. Bij Autechre is het meer een intensere, rustigere beleving. Waar niet echt werd gedanst. Maar misschien heb ik dat niet goed kunnen waarnemen in het donker ;-)

Vandaar dat ik denk dat Autechre minder toegankelijk is dan Aphex Twin, waarmee ik niet wil beweren dat Aphex Twin een toegankelijke artiest is ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
Dus een Freddie Gibbs zie je niet werken maar Madlib wel? Toch opvallend, liggen beide in hetzelfde straatje vind ik.
Ondanks hun samenwerkingen toch een heel ander straatje. Madlib is vooral een DJ van nature met een hele brede en experimentele smaak. Freddie Gibbs kan goed rappen, maar je krijgt de gangsta in hem er altijd bij (Incl de fans)
Erg zonde dat A Tribe Called Quest nooit gelukt is toen ze die reünie/laatste tour deden in 2016... Wat een headliner was dat geweest zeg.
Als je het over een droomheadliner hebt. Ik zou blind een kaartje daarvoor aanschaffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en mattman

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Geen idee of ze gaan touren maar Fleet Foxes is ook zo’n ideale BKS-band en hebben er nog nooit gestaan.
Naast de Shore Tour (2022/2023: ik zag Fleet Foxes vorig jaar in Utrecht, wat geweldig was) staan ze deze zomer op meerdere festivals. BKS was geen optie vanwege een tour in o.a. Amerika. Hopen op BKS 2024, zou fantastisch zijn.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Elektronische artiesten (dus niet zomaar DJ's) die voor mij zeker welkom zijn en die ik nog niet heb zien passeren (of gemist heb): Chris Clark, Ben Frost, Demdike Stare, Lustmord, Plaid, Tim Hecker, The Haxan Cloak, William Basinski, Traumprinz/Prince Of Denmark/DJ Metatron (= onmogelijk), Burial (1 van mijn droom headliners), Roly Porter, Giant Swan (waanzinnig in 2019), Animistic Beliefs, Vatican Shadow, Codex Empire, Rrose, Skee Mask en Stanislav Tolkachev (Van 2u30 tot 4u in de Two, gegarandeerd de meest krankzinnige techno set die je ooit zal horen).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Elektronische artiesten (dus niet zomaar DJ's) die voor mij zeker welkom zijn en die ik nog niet heb zien passeren (of gemist heb): Chris Clark, Ben Frost, Demdike Stare, Lustmord, Plaid, Tim Hecker, The Haxan Cloak, William Basinski, Traumprinz/Prince Of Denmark/DJ Metatron (= onmogelijk), Burial (1 van mijn droom headliners), Roly Porter, Giant Swan (waanzinnig in 2019), Animistic Beliefs, Vatican Shadow, Codex Empire, Rrose, Skee Mask en Stanislav Tolkachev (Van 2u30 tot 4u in de Two, gegarandeerd de meest krankzinnige techno set die je ooit zal horen).
Verkeerde festival, denk ik haha.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Verkeerde festival, denk ik haha.
Haxan Cloak heeft er in 2014 gestaan en Giant Swan in 2019, daarom dat ik durf dromen van onconventionele elektronica (zeker na Aphex Twin dit jaar). Maar snap dat ik beter gewoon naar Rewire ga voor zo'n line-up.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Haxan Cloak heeft er in 2014 gestaan en Giant Swan in 2019, daarom dat ik durf dromen van onconventionele elektronica (zeker na Aphex Twin dit jaar). Maar snap dat ik beter gewoon naar Rewire ga voor zo'n line-up.
Inderdaad zijn gewoon namen die zeker in de begin jaren echt iets voor BKS aanwezig waren. Mooi lijstje
 
  • Geweldig
Waarderingen: DJ_Tjorre

Gebruikers die dit onderwerp bekijken