Best Kept Secret 2023

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Er is zoveel afgeschreven dat ik me afvraag wat er dan wel nog mogelijk is… Lijkt alsof de spoeling alsmaar dunner wordt. Dinsdag dan toch eindelijk de verlossing.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Het voelt inderdaad aan alsof BKS echt alleen nog wat kruimels op te rapen heeft... Ben echt heel benieuwd wat het gaat worden, maar de verwachtingen zijn nog nooit nog laag geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
De grap is wel dat het op papier qua line up echt nog alle kanten op kan natuurlijk. De communicatie is vaag maar het is niet alsof het geruchten circuit meer duidelijkheid biedt. Ik blijf voorzichtig hopen op een mooie line up, wat ik begreep liet de communicatie en professionaliteit vorige editie ook te wensen over, maar wat er uiteindelijk stond was dik in orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Kunnen alleen nog op vrijdag en dan zou het BKS - Tsjechië - Parklife worden in 3 dagen? Ik zie het niet gebeuren.
NxWorries is nu ook nagenoeg afgeschreven....
Ik had NxWorries en The 1975 wel aangekruist als mogelijke headliners dus inderdaad... wie dan wel? Rosalia dan maar? Mijn beste gok blijft toch Bon Iver; ik weet het, niet eenvoudig te organiseren, maar hij treedt op dat weekend dus met wat kunstgrepen en wat extra in de buidel tasten... ? Ze zullen toch minimaal iets van een grote headliner moeten hebben? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat het communicatief onvermogen zo ver reikt dat ze zonder vooraankondiging in de media opeens een heel andere koers zijn gaan varen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik had NxWorries en The 1975 wel aangekruist als mogelijke headliners dus inderdaad... wie dan wel? Rosalia dan maar? Mijn beste gok blijft toch Bon Iver; ik weet het, niet eenvoudig te organiseren, maar hij treedt op dat weekend dus met wat kunstgrepen en wat extra in de buidel tasten... ? Ze zullen toch minimaal iets van een grote headliner moeten hebben? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat het communicatief onvermogen zo ver reikt dat ze zonder vooraankondiging in de media opeens een heel andere koers zijn gaan varen.
Ik kom met dezelfde redenering bij Blur uit als afsluiter!
Bon Iver zou met kunstgrepen zowel op vrijdag als zondag kunnen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Als Blur op BKS staat zijn alle frustraties in één klap weg.
Misschien nu een goed moment om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Is Blur nu echt zo'n grote naam, ga je daar veel kaarten mee verkopen? Dat is toch zeker niet het niveau Arctic Monkeys, The Strokes, Kraftwerk, Radiohead, Arcade Fire etc wat ze in het verleden hebben gehad. Normaal zou ik Blur als de kleinere headliner zien...

Het is te hopen dat ze nog een Björk, The National of Bon Iver hebben gestrikt. We gaan het zien...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Misschien nu een goed moment om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Is Blur nu echt zo'n grote naam, ga je daar veel kaarten mee verkopen? Dat is toch zeker niet het niveau Arctic Monkeys, The Strokes, Kraftwerk, Radiohead, Arcade Fire etc wat ze in het verleden hebben gehad. Normaal zou ik Blur als de kleinere headliner zien...

Het is te hopen dat ze nog een Björk, The National of Bon Iver hebben gestrikt. We gaan het zien...
Blur is echt wel > Kraftwerk en Arcade Fire lijkt me, toch zéker als publiekstrekker.

Het is gewoon de combo niet zo vaak zien + de setting op de ONE + de gemiddelde BKS-ganger heeft vaak wel een indie-achtergrond van toen hij/zij 16 was. En ik denk dat Blur/Britpop daar voor een heel groot deel mee in verweven zit en veel bands heeft beïnvloed van de 2000's indie zoals Arctic Monkeys, The Vaccines, Bloc Party, The Strokes,...
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Toch iets positiefs, wat mij betreft, voor BKS is de aankondiging van Lowlands. Missen ze in beekse bergen niet heel veel aan
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Misschien nu een goed moment om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Is Blur nu echt zo'n grote naam, ga je daar veel kaarten mee verkopen? Dat is toch zeker niet het niveau Arctic Monkeys, The Strokes, Kraftwerk, Radiohead, Arcade Fire etc wat ze in het verleden hebben gehad. Normaal zou ik Blur als de kleinere headliner zien...

Het is te hopen dat ze nog een Björk, The National of Bon Iver hebben gestrikt. We gaan het zien...

Ik vind de namen die je noemt ook al niet van dezelfde categorie. Radiohead en Arctic Monkeys zijn beduidend groter dan de rest van je lijstje, naar mijn gevoel. The Strokes vind ik al een stuk kleiner en zou ik ongeveer op dezelfde hoogte inschatten als Blur. Kraftwerk en Arcade Fire lijken me dan weer allebei nog een stukje kleiner dan die twee.

Als Blur op BKS zou staan, lijkt me dat voor hen gewoon een grote headliner te zijn. Maar bon, dat is vooral mijn eigen gevoel, voor alle duidelijkheid.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Misschien nu een goed moment om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Is Blur nu echt zo'n grote naam, ga je daar veel kaarten mee verkopen? Dat is toch zeker niet het niveau Arctic Monkeys, The Strokes, Kraftwerk, Radiohead, Arcade Fire etc wat ze in het verleden hebben gehad. Normaal zou ik Blur als de kleinere headliner zien...

Het is te hopen dat ze nog een Björk, The National of Bon Iver hebben gestrikt. We gaan het zien...
Met The Strokes en Nick Cave was het ook niet uitverkocht heh. En ik betwijfel in hoeverre de drie die jij als laatste noemt dat wel zouden bewerkstelligen. Maar los daarvan denk ik dat veel mensen hier zelf gewoon graag Blur willen zien, dat is het enthousiasme wat ik lees, niet per se dat het zo'n ticket kanon zou zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Blur is echt wel > Kraftwerk en Arcade Fire lijkt me, toch zéker als publiekstrekker.

Het is gewoon de combo niet zo vaak zien + de setting op de ONE + de gemiddelde BKS-ganger heeft vaak wel een indie-achtergrond van toen hij/zij 16 was. En ik denk dat Blur/Britpop daar voor een heel groot deel mee in verweven zit en veel bands heeft beïnvloed van de 2000's indie zoals Arctic Monkeys, The Vaccines, Bloc Party, The Strokes,...
Ach welnee, Blur zou AFAS nog wel vol krijgen, maar daar heb je het wel mee gehad. Het is typisch zo'n fetish naam op dit blog, maar in de grotere niet Engelse wereld stellen ze gewoon niet zo heel veel voor. Het is bijna een gouden regel: hoe harder die naam hier geropen wordt, hoe minder kaarten je er mee verkoopt. Als dit blog leidend zou zijn zouden the Strokes, Sufjan Stevens en Blur headlinen en BKS failliet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ach welnee, Blur zou AFAS nog wel vol krijgen, maar daar heb je het wel mee gehad. Het is typisch zo'n fetish naam op dit blog, maar in de grotere niet Engelse wereld stellen ze gewoon niet zo heel veel voor. Het is bijna een gouden regel: hoe harder die naam hier geropen wordt, hoe minder kaarten je er mee verkoopt. Als dit blog leidend zou zijn zouden the Strokes, Sufjan Stevens en Blur headlinen en BKS failliet zijn.
Hier en op FB en IG dan, waar er toch altijd wel een paar om Blur roepen. Als enige naam trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ach welnee, Blur zou AFAS nog wel vol krijgen, maar daar heb je het wel mee gehad. Het is typisch zo'n fetish naam op dit blog, maar in de grotere niet Engelse wereld stellen ze gewoon niet zo heel veel voor. Het is bijna een gouden regel: hoe harder die naam hier geropen wordt, hoe minder kaarten je er mee verkoopt. Als dit blog leidend zou zijn zouden the Strokes, Sufjan Stevens en Blur headlinen en BKS failliet zijn.
Daarom dat ze net zo perfect op BKS passen als headliner. Hoeveel dagticket moeten die verkopen 10.000? Fans zien de band in een kleinere toffe setting, Blur speelt voor een kleiner maar geïnteresseerder publiek denk ik dan, ze zijn dé band van de avond ipv bv. co-headlinen met QOTSA op Pinkpop (ik zeg maar iets)

+ Als je headliner bent op Primavera, Roskilde (en vorige tour Sziget, Rock Werchter, Coachella) is het toch lichtjes overdreven om te zeggen "maar in de grotere niet Engelse wereld stellen ze gewoon niet zo heel veel voor."

Dat ze geen verkoop boosten als een Radiohead volg ik volledig. Maar Blur op BKS zou gewoon perfect werken, zowel qua sfeer als qua kaartverkoop denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Misschien nu een goed moment om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Is Blur nu echt zo'n grote naam, ga je daar veel kaarten mee verkopen? Dat is toch zeker niet het niveau Arctic Monkeys, The Strokes, Kraftwerk, Radiohead, Arcade Fire etc wat ze in het verleden hebben gehad. Normaal zou ik Blur als de kleinere headliner zien...

Het is te hopen dat ze nog een Björk, The National of Bon Iver hebben gestrikt. We gaan het zien...
Zal het gros van mensen die Blur willen zien niet al lang en breed Lokerse Feesten tickets hebben?

Lijkt me sterk dat een Blur veel kaarten verschuift. Lokerse is met een nette kaartprijs ook niet uitverkocht.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Zal het gros van mensen die Blur willen zien niet al lang en breed Lokerse Feesten tickets hebben?

Lijkt me sterk dat een Blur veel kaarten verschuift. Lokerse is met een nette kaartprijs ook niet uitverkocht.
Ja heb ik voor de zekerheid maar geraak er wel weer vanaf mochten ze naar BKS komen.. dat zullen meer mensen wel doen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

Gebruikers die dit onderwerp bekijken