Best Kept Secret 2023

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
.

White Lies hoort helemaal niet in dat rijtje thuis omdat het totaal niet de urgentie heeft. White Lies heeft dat op het eerste album na ook nooit met gehad als we eerlijk tegenover elkaar kunnen zijn. Daarom zijn ze ook gedegradeerd naar de kleinere festivals en poppodia. Jij wil als bondscoach nu Top Oss spelers gaan selecteren voor het Nederlands elftal voor het WK. Terwijl in jouw lijstje op z’n minst nog spelers van het niveau ala Andries Noppert er in staan. Daarom trekt het gewoon scheef, en dat mogen wel benoemen lijkt me, en daarom mag ik mij ook als fanatiek achterban zeker laten horen.

En BKS is wel degelijk in de wereld gekomen om een gat op te vullen waar andere festivals ze lieten liggen. White Lies staat op dit moment in zalen zoals de Fluor in Amersfoort of de Bosuil in Weert. Met alle respect, maar BKS heeft dit acts totaal niet nodig. Heeft ook niks met snobisme te maken, beetje easy dit.
Dus jij vindt dat Novastar afgelopen editie meer urgentie had dan White Lies nu?

Ik ga zeker niet beweren dat het een "spannende" band is op dit moment. Maar het is wel al jaren een van de meest gevraagde indie-bands in Nederland, met nieuwe muziek uit die het gewoon goed doet in onder andere de 3voor12 song van het jaar, Kink 1500 (maar liefst 3 nummers van het nieuwe album) en de album charts (top 10). In die Kink 1500 staan ze overigens met 8 nummers, waarvan 5 uit de laatste paar jaar (de hoogste in de top 30 zelfs). Dat is echt geen Top Oss hoor. En ze hebben er bovendien nog nooit gestaan, terwijl veel genre-genoten er al wel te zien waren. Dat ze in Fluor en de Bosuil stonden was omdat ze er al iets van 14 Nederlandse zaalshows dit jaar op hadden zitten, waaronder in de Ronda en de 013. Lijkt me een bewuste keuze om uitgebreid langs de kleinere theaters te trekken en ook eens wat andere steden aan te doen. Dat zegt niks over de populariteit.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil helemaal niet zeggen White Lies een typische BKS-naam is, of een goede koers voor het festival. Uiteraard heeft BKS ze niet "nodig", maar er zitten nou eenmaal altijd wat namen met wat minder urgentie bij die je misschien "opvulling" kan noemen. Dat geldt voor zo goed als elk festival. Daarmee zeg ik helemaal niet dat BKS voortaan uit de Bospop-vijver moet gaan vissen. Maar er mag op dit forum ook best wel eens een keer zo'n "opvulling" naam genoemd worden zonder dat daar meteen een probleem van gemaakt wordt. Ik wilde alleen maar zeggen dat ze volgens mij best goed uit de verf zouden komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie en koekebakker

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Het is iig een hoop geld voor The Strokes, waarvan je ook maar moet hopen dat ze een goed optreden wegzetten. Dat was dit jaar volgens mij niet overal het geval.
The Strokes waren voor mij eigenlijk DE reden om voor het eers BKS te bezoeken. Anders was het 'gewoon' LL of DTRH geworden.

Ben inmiddels toch wel erg benieuwd naar de eerste worp namen. DTRH viel me wat tegen. Headliners boeien me dit keer niet zo veel. Er zijn zat bands die hier net onder liggen die live volgens mij veel interessanter zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Dus jij vindt dat Novastar afgelopen editie meer urgentie had dan White Lies nu?

Ik ga zeker niet beweren dat het een "spannende" band is op dit moment. Maar het is wel al jaren een van de meest gevraagde indie-bands in Nederland, met nieuwe muziek uit die het gewoon goed doet in onder andere de 3voor12 song van het jaar, Kink 1500 (maar liefst 3 nummers van het nieuwe album) en de album charts (top 10). In die Kink 1500 staan ze overigens met 8 nummers, waarvan 5 uit de laatste paar jaar (de hoogste in de top 30 zelfs). Dat is echt geen Top Oss hoor. En ze hebben er bovendien nog nooit gestaan, terwijl veel genre-genoten er al wel te zien waren. Dat ze in Fluor en de Bosuil stonden was omdat ze er al iets van 14 Nederlandse zaalshows dit jaar op hadden zitten, waaronder in de Ronda en de 013. Lijkt me een bewuste keuze om uitgebreid langs de kleinere theaters te trekken en ook eens wat andere steden aan te doen. Dat zegt niks over de populariteit.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil helemaal niet zeggen White Lies een typische BKS-naam is, of een goede koers voor het festival. Uiteraard heeft BKS ze niet "nodig", maar er zitten nou eenmaal altijd wat namen met wat minder urgentie bij die je misschien "opvulling" kan noemen. Dat geldt voor zo goed als elk festival. Daarmee zeg ik helemaal niet dat BKS voortaan uit de Bospop-vijver moet gaan vissen. Maar er mag op dit forum ook best wel eens een keer zo'n "opvulling" naam genoemd worden zonder dat daar meteen een probleem van gemaakt wordt. Ik wilde alleen maar zeggen dat ze volgens mij best goed uit de verf zouden komen.
Nah ze kunnen beter Circa Waves boeken
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Dat wordt gewoon Imagine dragons, the 1975 en Christine and the queen's en Mackelmore als dubbele headliner op de vrijdag🤪🤪
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
I know, maakt het nog een stuk triester.
Om je misschien enigszins gerust te stellen, ik was het nog met je eens ook ;)
Alleen de stelligheid waarmee jij dingen vaak zegt moet ik vaak wel om lachen. Voor mij een beetje de Van Gaal van dit forum
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
The Strokes waren voor mij eigenlijk DE reden om voor het eers BKS te bezoeken. Anders was het 'gewoon' LL of DTRH geworden.
Denk dat je daarin gelijk hebt. Zowel the Strokes als Nick Cave trokken publiek dat anders niet gekomen zou zijn. Maar wie wilde heeft the Strokes nu kunnen zien, dus voor een LL is zo'n dure boeking ook minder interessant geworden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Denk dat je daarin gelijk hebt. Zowel the Strokes als Nick Cave trokken publiek dat anders niet gekomen zou zijn. Maar wie wilde heeft the Strokes nu kunnen zien, dus voor een LL is zo'n dure boeking ook minder interessant geworden.
Dit doet mij denken, het festival was dit jaar niet uitverkocht toch? Hoe kijkt de organisatie daar eigenlijk op terug, qua rendement voor de investeringen? Zullen die niet huiverig zijn om nog zo'n grote act te boeken dit jaar?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Dit doet mij denken, het festival was dit jaar niet uitverkocht toch? Hoe kijkt de organisatie daar eigenlijk op terug, qua rendement voor de investeringen? Zullen die niet huiverig zijn om nog zo'n grote act te boeken dit jaar?

Dat hebben ze al vaker gedaan en met succes. Als ze geen grote headliners hebben is de kans op een goede kaartverkoop een stuk kleiner. Zij trekken de aandacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Dit doet mij denken, het festival was dit jaar niet uitverkocht toch? Hoe kijkt de organisatie daar eigenlijk op terug, qua rendement voor de investeringen? Zullen die niet huiverig zijn om nog zo'n grote act te boeken dit jaar?
Je moet vooral denken: wat zou er gebeuren wanneer ze die grote namen niet hadden geboekt. Want je wil aan het einde van de rit graag een heel vol veld zoals bij The Strokes en Cave.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Tja. Die gedachtegang volg ik ook wel, maar met minder grote bedragen loop je toch minder groot risico. Ik weet echter niet veel van hoe BKS het voor de laatste editie deed, qua verhouding grote namen/ticketverkoop.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Tja. Die gedachtegang volg ik ook wel, maar met minder grote bedragen loop je toch minder groot risico. Ik weet echter niet veel van hoe BKS het voor de laatste editie deed, qua verhouding grote namen/ticketverkoop.
Ik denk wel dat het BKS geholpen heeft dat Rock Werchter uiteindelijk af zag van the Strokes.

Ik meen dat de dagtickets van zaterdag en zondag nagenoeg uitverkocht waren en dat ze ook tevreden waren op verkoop van de zaterdagtickets. Vrijdag was duidelijk de rustigste dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
VANT nog een keertje in de repeat? Of Kaleo? Jannes als headliner?
Als de keuze tussen Kaleo en White Lies wordt, doe dan maar White Lies.
Kaleo dit jaar op de achtergrond aan moeten horen tijdens Pinkpop, en het was minstens net zou slecht als het optreden op BKS17. Mogen echt heel ver weg blijven....
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V en teunajax

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Nog een naam die door Maurits zelf in interviews wel eens geopperd is als mogelijke headliner (en die in het verleden door Friendly Fire geboekt is): Lana del Rey.
Haar website is op dit moment bijna volledig zwart gemaakt. Lijkt voorbode dat daar nog iets van nieuws aan zit te komen.
7 December schijnt Lana Del Rey een albumannouncement te doen. Wellicht icm een tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Denk dat je daarin gelijk hebt. Zowel the Strokes als Nick Cave trokken publiek dat anders niet gekomen zou zijn. Maar wie wilde heeft the Strokes nu kunnen zien, dus voor een LL is zo'n dure boeking ook minder interessant geworden.
Hoe bedoel je? Cave en The Strokes lijken me nu juist headliners te zijn die volledig in lijn zijn met de rest van de line-up. Natuurlijk zullen er mensen zijn waarbij dat soort namen de doorslag geven om een kaartje te kopen maar zoals jij het stelt zouden er veel mensen zijn die alleen die namen waarderen en de rest van de line-up niet. Dat lijkt me stug.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Hoe bedoel je? Cave en The Strokes lijken me nu juist headliners te zijn die volledig in lijn zijn met de rest van de line-up. Natuurlijk zullen er mensen zijn waarbij dat soort namen de doorslag geven om een kaartje te kopen maar zoals jij het stelt zouden er veel mensen zijn die alleen die namen waarderen en de rest van de line-up niet. Dat lijkt me stug.
Dat bedoel ik niet nee; beide headliners passen juist goed bij het programma. Al had ik bij Nick Cave wel de indruk dat er best wat Nick Cave-fans met dagbandjes rondliepen!
Ik bedoel dat dergelijke acts mensen over de streep halen om toch naar BKS te gaan.

Als dit jaar een Blur geboekt wordt dan is dat ook een band die publiek over de streep kan trekken om toch te gaan. En veel Britten natuurlijk...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken