Best Kept Secret 2023

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Ik was er bij. En sommige van de bands waren supervet, geen discussie over. Maar zijn het bands voor op zo'n podium? Dat vraag ik me af. Wat mij betreft was alleen Cave degene die het veld veroverde. De rest was goed maar had ook in een tent gekund en was het zelfs beter tot zijn recht gekomen. Ik ben het er mee eens dat de lokatie wel uniek is natuurlijk, zo aan het meer, En dat er minder mensen komen als er minder grote namen zijn. Maar persoonlijk maakt mij dat niet zo veel uit. Zou er wel een polletje aan willen wagen hoeveel mensen kleiner maar betaalbaarder willen.
Bijna alles en iedereen kan je het allerbest in een tent zetten
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik hoef geen Bjork, Lana Del Rey of Sufjan Stevens te zien. Maar ja, het is onvermijdelijk dat ze ooit geboekt worden en wie weet zijn dat zelfs de headliners van 2023. Heel veel andere festivals zeggen in ieder geval dat ze de headliners voor 2023 al geboekt hebben. Als Massive Attack of Jack White geboekt wordt, ben ik er zeker bij....Nine Inch Nails ook wel... ik ben er sowieso bij, ongeacht wat er geboekt wordt. Genoeg te beleven in zo'n weekend.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.206
2.128
Ik was er bij. En sommige van de bands waren supervet, geen discussie over. Maar zijn het bands voor op zo'n podium? Dat vraag ik me af. Wat mij betreft was alleen Cave degene die het veld veroverde. De rest was goed maar had ook in een tent gekund en was het zelfs beter tot zijn recht gekomen. Ik ben het er mee eens dat de lokatie wel uniek is natuurlijk, zo aan het meer, En dat er minder mensen komen als er minder grote namen zijn. Maar persoonlijk maakt mij dat niet zo veel uit. Zou er wel een polletje aan willen wagen hoeveel mensen kleiner maar betaalbaarder willen.
Je aanname dat minder grote namen ook betekent dat de ticketprijzen omlaag gaan klopt niet. Zoals zworp ook zegt: minder grote namen betekent minder kaartverkoop en minder inkomsten uit horeca. En om het dan draaiend te houden zal er waarschijnlijk met een vergelijkbare kaartprijs gewerkt worden. Het wordt dan dus wat meer 'niche' en voor de mensen die bereid zijn daarvoor te betalen. Dus leuk en aardig zo'n poll, maar het zegt niet veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid, Lion en mattman

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
BKS moet de lijn gewoon doortrekken. De headliners zijn vaak dermate interessant dat ik ze niet zou willen missen en zeker niet in de setting die BKS kan bieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Processierups

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Zou een Unknown Mortal Orchestra of MGMT inmiddels kunnen headlinen? Denk dat je daarmee erg plezierig de nacht in gaat. Massive Attack zoals eerder genoemd, of een Iggy Pop. Slowdive zal net als een Beach House misschien beter tot zijn recht komen in de tent, of het moet gewoon donker zijn. Blur is de droom, natuurlijk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.568
569
Pavement niet gewoon meerdere festivals volgend jaar? Yeah Yeah Yeah's misschien ook wel. Eventueel The Shins, My Morning Jacket?
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.967
Om eerlijk te zijn, laat ze de "grote namen" maar houden. Als je dan een Alt-J dan zo ziet (of is dat ook al een "grote" naam?), daar werden we geen van allen echt heel blij van toch? (uitzonderingen daar gelaten, ik heb nog niet alle reviews teruggelezen). Want ik ben stiekem toch wel heel erg blij dat ik The Strokes eindelijk kan afstrepen van mijn bucketlist, en die hadden zonder BKS nooit in Nederland gestaan (want dan had er vast ook geen DTRH geweest, en had Lowlands ze lekker geskipped).

En je kan wel het niche induiken. Maar als je dat een beetje serieus wil gaan doen en je wilt gaan voor bepaalde exclusiviteit dan betaal je ook penning zestien (zie Roadburn). Want ja Pavement als headliner, fucking cool. Maar zal waarschijnlijk ook veel te veel kosten voor wat het opbrengt, want wie de fuck is Pavement voor 70% van het publiek. Hoe graag ik het ook zelf zou willen.

Daarnaast denk ik ook dat BKS teveel vastgeklampt zit aan Friendly Fire om echt daadkrachtig te zijn in niche en exclusiviteit? Ik bedoel Alt-J (sorry daar is hij weer, goed voorbeeld) komt ook heel duidelijk uit eigen stal. Ik denk niet dat ze daar compleet in onafhankelijk zijn. Daarom komen er ook zaken als Catfish And The Bottlemen naar BKS o.i.d..
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Titus Andronicus heeft een nieuwe single uitgebracht. Ik weet niet of het voor hun financieel rendabel is om te touren in Europa maar dat zou zeker een fijne toevoeging zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
734
1.485
Ging even door het lijstje met Friendly Fire artiesten en zag Alvvays staan. Dat zou ik een hele mooie naam vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slausonmalone01

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.206
2.128
Zou dat als headliner redelijk karig vinden. Daar vlak onder op de poster zou oké zijn maar zie hem eerder een Pinkpop of Lowlands doen.
Hij heeft al 3x Pinkpop en 2x Lowlands gedaan. Dus die zie ik inderdaad niet zo snel naar BKS komen. DTRH zou nog wel kunnen, als een grote sub (net als Vampire Weekend een paar jaar geleden).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Hij heeft al 3x Pinkpop en 2x Lowlands gedaan. Dus die zie ik inderdaad niet zo snel naar BKS komen. DTRH zou nog wel kunnen, als een grote sub (net als Vampire Weekend een paar jaar geleden).
Hoeveel zegt zoiets? Ik noem een Arctic Monkeys
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
ik denk dat ze gaan inzetten op 1 dag met een iets grotere naam en dan 2 dagen een kleine headliner. Denk dan zelf bijvoorbeeld aan Arcade Fire als grotere naam.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
ik denk dat ze gaan inzetten op 1 dag met een iets grotere naam en dan 2 dagen een kleine headliner. Denk dan zelf bijvoorbeeld aan Arcade Fire als grotere naam.
Dat gevoel bekruipt mij ook. En dat is prima als de breedte weer goed en brééd is
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.967
Ik denk dat het laatste belangrijkste is. Het geheel moet uiteindelijk goed zijn en dat zal een gevoels dingetje zijn. Maurits noemde bijvoorbeeld Phoenix op. Dat zou ik best leuk vinden. Maar tegenover Phoenix moet we idd een Arcade Fire staan dan op een andere dag imo. Maar word het Phoenix - Alt-J - Noel Gallagher dan vind ik het weer matig bijvoorbeeld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken