Best Kept Secret 2023

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.215
3.189
Tsja we zijn op het punt beland dat Merol credible is genoemd voor een alternatief festival. Symbolisch voor “kwaliteit is subjectief”, we kunnen dit topic nu wel sluiten. Lager gaat het niveau niet meer worden denk ik. En kan niet wachten tot iemand met een 3voor12 recensie komt om het te verdedigen.
Ja ik heb het er ook wel eens moeilijk mee dat mensen liever naar Antoon luisteren dan naar the War on drugs. Wat doe je eraan.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
En dat is je dus wijs gemaakt dat het een gedurfde boeking was. Had veel meer met een act uit eigen stal proberen te promoten te maken. Nogmaals commercie dus.
Het een sluit het ander niet uit. Ze wilde haar promoten; ja. Alles is commercie; ja. Was BKS headlinen de meest logische veilige manier om haar te promoten; nee.

Het was zowel voor het festival als voor de promoters gedurfd om haar dat grote podium te geven.

Placebo boeken zou ook commercie zijn, omdat je bang bent dat een jonge act als Little Simz of Young Fathers of moeilijke act als Sigur Ros niet genoeg mensen trekt, boek je maar een uitgekauwde belegen act als Placebo die alle mogelijke spanning mist maar waarschijnlijk net genoeg tickets verkoopt op basis van enkele singles van rond de eeuwwisseling.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Tsja we zijn op het punt beland dat Merol credible is genoemd voor een alternatief festival. Symbolisch voor “kwaliteit is subjectief”, we kunnen dit topic nu wel sluiten. Lager gaat het niveau niet meer worden denk ik. En kan niet wachten tot iemand met een 3voor12 recensie komt om het te verdedigen.
Geen 3voor12 recensie, maar ik citeer uit een artikel op nu.nl
Het nummer Hou Je Bek En Bef Me van zangeres MEROL (28) is uitgeroepen tot 3voor12 Song van het Jaar. Tijdens het gelijknamige festival in TivoliVredenburg in Utrecht werd vrijdagavond de winnaar bekendgemaakt.
"Deze prijs is de kroon op een absoluut topjaar voor mij. Ik vind het waanzinnig dat Hou Je Bek En Bef Me in het lijstje staat tussen Nirvana, Radiohead en andere legendarische bands", aldus de winnende zangeres.
Het staat in een lijstje met Nirvana en Radiohead dus meer indie-credible dan dat ga je het niet krijgen!

(for legal reasons, this is a joke)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en JoLe

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Ik geef het op, het schip is al lang gezonken.
Toch nog even, want ik ben het helemaal met je eens dat kwaliteit niet puur subjectief is. Maar er valt ook niet te ontkennen dat er toch altijd wat ruimte voor interpretatie overblijft. In de White Lies discussie stond ik volledig achter jouw conclussie dat ze niet op BKS passen. Voor mij gelden voor Placebo en White Lies echter dezelfde redenen om ze niet te willen: urgentie ontbreekt, geen spanning te vinden. Waarom past Placebo nu wel?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Toch nog even, want ik ben het helemaal met je eens dat kwaliteit niet puur subjectief is. Maar er valt ook niet te ontkennen dat er toch altijd wat ruimte voor interpretatie overblijft. In de White Lies discussie stond ik volledig achter jou conclussie dat ze niet op BKS passen. Voor mij gelden voor Placebo en White Lies echter dezelfde redenen om ze niet te willen: urgentie ontbreekt, geen spanning te vinden. Waarom past Placebo nu wel?
De discografie van Placebo is toch wel vele malen imposanter dan die van White Lies. En historisch gezien wel een andere impact op de alternatieve scene gehad hoor. Placebo is zeker niet de heilige graal van BKS. Ben ook niet naar hun show gegaan daarom. Maar ook zonder relevantie is de band kwalitatief nog steeds beter dan andere opties die men hier noemt. En toch zeker meer dan Merol for god sake. Iedere BKS ganger zou enkele albums van ze in bezit moeten hebben . En White Lies staat nu in iedere plaatselijke buurthuis, Placebo is wel exclusiever. Hun laatste festival show in NL was???? Lowlands 2010 denk ik?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.971
2.721
De discografie van Placebo is toch wel vele malen imposanter dan die van White Lies. En historisch gezien wel een andere impact op de alternatieve scene gehad hoor. Placebo is zeker niet de heilige graal van BKS. Ben ook niet naar hun show gegaan daarom. Maar ook zonder relevantie is de band kwalitatief nog steeds beter dan andere opties die men hier noemt. En toch zeker meer dan Merol for god sake. Iedere BKS ganger zou enkele albums van ze in bezit moeten hebben . En White Lies staat nu in iedere plaatselijke buurthuis, Placebo is wel exclusiever. Hun laatste festival show in NL was???? Lowlands 2010 denk ik?
Pinkpop 2015. Eens met deze argumentatie verder. Zie ze liever komen dan White Lies en vind ze ook meer passen (hoewel het geen perfecte match is), al sta ik er nog steeds niet om te springen maar dat is meer persoonlijk. Ik heb er namelijk geen albums van in de kast staan :)
 

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
42
32
Placebo afgelopen jaar op werchter gezien. Ze speelden bevlogen, en het ware degelijke rocknummers. Maar iedere urgentie ontbreekt. Niet dat dat een voorwaarde hoeft te zijn voor BKS...ik geloof dat Kraftwerk ook niet stond te popelen om allerlei vernieuwende sounds de wereld in te brengen daar aan het meer. Net zo goed..er zijn veel slechtere headliners dan Placebo te verzinnen hoor. Niet iedere headliner kan de intensiteit van een pakweg nick cave, radiohead of damien rice hebben :)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.621
2.761
Pinkpop 2015. Eens met deze argumentatie verder. Zie ze liever komen dan White Lies en vind ze ook meer passen (hoewel het geen perfecte match is), al sta ik er nog steeds niet om te springen maar dat is meer persoonlijk. Ik heb er namelijk geen albums van in de kast staan :)
Als de keuze is Placebo of White Lies dan is voor mij Placebo ook de duidelijke keuze. Placebo heeft veel meer een eigen geluid en heeft daarmee ook richting gegeven aan de alternatieve muziek in de afgelopen decennia, waar White Lies vooral volgend is.

Verder zou ik ook niet staan te springen om Placebo. Vond het optreden in de Ziggo afgelopen jaar echt niet zo goed, en die veronderstelde vernieuwing op het laatste album viel weg in de brij van geluid.

@Movleut heeft het over 'degelijke rocknummers'. Misschien is dat wel een best adequate omschrijving, en verklaart dat ook wel waarom ik dit ook geen echte BKS-band vind.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.704
2.082
Gaat straks gewoon Kings of Leon worden met die aankondiging voor Rock am Ring/Rock im Park.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
139
187
Er is denk ik wel een verschil tussen acts die op de dag staan en de headliners, voor de BKS waardigheid eis. De Merols en George Erzas zijn maar een klein aspect van de dag, terwijl de headliner de dag concludeerd en de grootste promotie van de dag is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Waarom blijft hier zo nu en dan de naam van White Lies opduiken? Leuk bandje hoor (1e album) maar die gaan natuurlijk nooit BKS headlinen. Lekker in zaaltjes voor 1000 man blijven optreden en om de 3 jaar een podium openen op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe en Raskolnikov

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
De discografie van Placebo is toch wel vele malen imposanter dan die van White Lies. En historisch gezien wel een andere impact op de alternatieve scene gehad hoor. Placebo is zeker niet de heilige graal van BKS. Ben ook niet naar hun show gegaan daarom. Maar ook zonder relevantie is de band kwalitatief nog steeds beter dan andere opties die men hier noemt. En toch zeker meer dan Merol for god sake. Iedere BKS ganger zou enkele albums van ze in bezit moeten hebben . En White Lies staat nu in iedere plaatselijke buurthuis, Placebo is wel exclusiever. Hun laatste festival show in NL was???? Lowlands 2010 denk ik?
Oke, dan zitten wij niet heel ver van elkaar af qua standpunt. Ik vind alleen Placebo's status van nu en hun albums van 20 jaar geleden net niet goed/cult genoeg en jij net wel :p (White Lies is sowieso minder dan Placebo inderdaad.)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken