Best Kept Secret 2023

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
Ik stond zaterdags op de parking voor mindervaliden ivm lopen op krukken. Dat was wel top
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
BKS kiest nu een wat andere strategie en heeft net een bericht op sociale media geplaatst over het resale-platform.
Veel extra tickets gaan ze dus niet meer verkopen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
Heerlijk nieuw album van Arlo Parks. Benieuwd hoe het live zal zijn over f*cking 13 dagen.
Op de plattegrond zal er niet veel veranderen geloof ik. Hopelijk een grotere Secret en Casbah. De eerste voorzichtige weersvoorspellingen zijn ook goed. Half bewolkt 22 graden.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
149
101
Met deze programmering in de Casbah en Secret moeten die toch haast wel vergroot zijn? Was er van 1 van die tenten al niet een aanpassing aangekondigd in een van die podcasts?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Met deze programmering in de Casbah en Secret moeten die toch haast wel vergroot zijn? Was er van 1 van die tenten al niet een aanpassing aangekondigd in een van die podcasts?
The Secret zou groter en meer open worden. Daar kunnen dus meer mensen in. En dat is wel nodig, want programma in the Secret is dit jaar sterker dan het programma in de andere tenten.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en yeaghi

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Heerlijk nieuw album van Arlo Parks. Benieuwd hoe het live zal zijn over f*cking 13 dagen.
Op de plattegrond zal er niet veel veranderen geloof ik. Hopelijk een grotere Secret en Casbah. De eerste voorzichtige weersvoorspellingen zijn ook goed. Half bewolkt 22 graden.
Ja, gaat nu snel. Wel jammer dat Arlo Parks gelijktijdig met Alvvays speelt. Het wordt dan toch die tweede.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vantola en yeaghi

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
The Secret zou groter en meer open worden. Daar kunnen dus meer mensen in. En dat is wel nodig, want programma in the Secret is dit jaar sterker dan het programma in de andere tenten.
Ja the secret vergroten was aangekondigd. Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze de Casbah ook niet vergroten. We zullen het zien. Bij een aantal acts zal de tent toch echt veel te klein zijn. En ja dat is ook de charme van de Casbah, maar toch, beetje meer speelruimte is fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
100
26
Als je met rammelen punk, hardcore of metal bedoelt dan niet nee. Ligt een beetje aan wat je er onder verstaat. Terzij de Horde en Hammok zou ik zelf niet indelen in het hokje met rammelbands. Dat hardere segment is inderdaad schaars .

Denk dat je het concept rammelrock niet helemaal begrijpt. Hardcore en metal zijn wel de laatste genres die daar iets mee te maken zouden kunnen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Nog 11 dagen en weerspelling ziet er nog steeds goed uit.

Mijn voorlopige dagplanning:
Vrijdag: Hermanos Gutiérrez (TWO), Personal Trainer (TWO), Glass Beams (Casbah), Charlotte Adigéry & Bolis Pupul (TWO), Unknown Mortal Orchestra (TWO, met Stoop Kid bij Muziekgieterij als alternatief), The 1975 (ONE), Caroline Polachek (TWO), the Chemical Brothers (ONE)

Zaterdag: Kevin Morby (TWO), Gaye Su Akyol (TWO) of iets bij Muziekgieterij, Black Country, New Road (TWO), Pitou (the Secret), Lankum (the Secret), Alex G (the Secret), ???, Interpol (TWO), ?????

Zondag: Sarah Neutkens X Kamerata Zuid (TWO), Mich (the Secret), Crack Cloud (TWO), Julia Jacklin (TWO), Kurt Vile (ONE) of Jockstrap (the Secret), Nation of Language (the Secret), Alvvays (the Secret), the Mars Volta (TWO), Aphex Twin (ONE) (met the Comet is Coming als reserve), Röyksopp (TWO).

Namens die ik dan mis, maar wel had willen zien: vooral Arlo Parks (tijdens Alvvays), De Toegift (tijdens Interpol), en die Kurt Vile/Jockstrap-clash, maar ook Young Fathers, Tinariwen, Japanese Breakfast, the Comet is Coming.

Ik vind het ongelukkig dat tijdsplanning op zaterdag zo is dat er geen goed alternatief in the Secret staat tijdens Goldband en Oscar. Moeizaam programma die dag, en Goldband moet wel een van de minst passende BKS-boekingen ooit zijn.

Verder wordt het gewoon weer een mooi weekend!
 
Laatst bewerkt:

wil

Campingartiest
20 jan 2015
79
58
Toch bizar hoe een gerenomeerd festival zoveel nadruk legt op het Secret gebeuren. Geen uitleg of openheid van aankondigingen van food, plattegrond, vervoer middels nieuwsbrieven. Wat karige berichten op Facebook waar nauwelijks iemand op reageert. Je zou verwachten dat ze juist nu het publiek zouden enthousiasmeren maar ….. nope.
De resale groeit langzaam door en ben benieuwd wat de bodemprijs wordt. Ik tel langzaam af maar mis de voorpret van de oude jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Toch bizar hoe een gerenomeerd festival zoveel nadruk legt op het Secret gebeuren. Geen uitleg of openheid van aankondigingen van food, plattegrond, vervoer middels nieuwsbrieven. Wat karige berichten op Facebook waar nauwelijks iemand op reageert. Je zou verwachten dat ze juist nu het publiek zouden enthousiasmeren maar ….. nope.
De resale groeit langzaam door en ben benieuwd wat de bodemprijs wordt. Ik tel langzaam af maar mis de voorpret van de oude jaren.

Plattegrond kwam vorig jaar ook pas een week vantevoren, en net als vorig jaar gaan de aankondigingen over het eten vooral over the Lodge.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150

Voorlopig heeft BKS nog geen last van extra regels geluidsoverlast Beekse Bergen. Benieuwd of dat zo blijft als Chemical Brothers en Aphex Twin de ONE hebben afgesloten.

Uit brabantsdagblad.nl:

Nieuwe regels moeten overlast van festivals Beekse Bergen inperken​

HILVARENBEEK - Om weer een stortvloed aan klachten te voorkomen, worden de eindtijden van festivals Awakenings en Decibel Outdoor aangepast. Het college van Hilvarenbeek stelt meer maatregelen voor om overlast van het festivalterrein Beekse Bergen in te perken.

Het eerste festival dat op de rol staat is Best Kept Secret. Dat start op vrijdag 9 juni. Daar gelden geen nieuwe regels qua eindtijden of geluid. Van geluidsoverlast is bij dit driedaagse evenement geen sprake. BKS mag op vrijdag en zaterdag nog een dansfeestje houden van 01.30 tot 04.00 uur.


Dat ligt anders bij muzieksoorten met veel lage basgeluiden, zoals Awakenings en Decibel Outdoor. Hoewel beide festivals voldoen aan de landelijke normen qua volume, wil het college dat er aanvullende maatregelen worden getroffen. Zo moet er worden nagedacht hoe de geluidsboxen worden geplaatst en waar en in welke richting de podia staan.

Silent disco​

In de praktijk werd overigens al niet doorgedraaid tot 03.00 uur, terwijl dat wel mocht. Om de uittocht in goede banen te leiden kunnen Awakenings en Decibel Outdoor een silent disco te organiseren.

Dit staat in een nieuw locatieprofiel voor evenementen bij Beekse Bergen. Verder was er vorig jaar ook veel verkeersoverlast, met name tijdens WOO HAH! en Awakenings. Eerstgenoemde komt niet meer naar Hilvarenbeek, Awakenings moet een nieuw verkeersplan maken.
Verder stelt burgemeester Evert Weys voor aan de raad dat alle festivals een convenant moeten sluiten met omwonenden. ,,Daarin wordt vastgelegd wat de festivals terugdoen voor de omgeving. Vormen van compensatie worden vastgelegd. Dat gebeurt al wel, onder meer met gratis toegangskaarten, maar we willen dat formaliseren. Het moet niet vrijblijvend zijn om iets terug te geven.”
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
132
101
ik sprak zaterdag iemand van een Tilburgs bandje, en hij zij dat hun band ook op bks speelt. Vrijdag middag. Alleen staan zij nog niet op de line up. Hij deed er ook een beetje vaagjes over. Als in dat hij het eigenlijk nog niet mocht zeggen.


Kan is groot dat er nog een rijtje kleine namen bij komt.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.707
2.271
ik sprak zaterdag iemand van een Tilburgs bandje, en hij zij dat hun band ook op bks speelt. Vrijdag middag. Alleen staan zij nog niet op de line up. Hij deed er ook een beetje vaagjes over. Als in dat hij het eigenlijk nog niet mocht zeggen.


Kan is groot dat er nog een rijtje kleine namen bij komt.
Waarschijnlijk een van die "Session + Interview" op het MHeaven podium
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Waarschijnlijk een van die "Session + Interview" op het MHeaven podium
Dat kan inderdaad. Pynch was hier eerder ook genoemd.
Verder zou dit jaar het 'artists in resident' ook een plek op het terrein krijgen.

Op die beide plekken kunnen ze dus nog wel wat kwijt. Verder zullen ze nog een paar namen uit de eigen stal achter de hand houden voor het geval dat er nog iemand van het programma wegvalt. Dit jaar valt dat gelukkig nog mee; vorig jaar vielen er in de laatste week nog best wat namen weg door Covid.
 

Jooop

Playlistbediener
2 jun 2022
17
6
Nog 11 dagen en weerspelling ziet er nog steeds goed uit.

Mijn voorlopige dagplanning:
Vrijdag: Hermanos Gutiérrez (TWO), Personal Trainer (TWO), Glass Beams (Casbah), Charlotte Adigéry & Bolis Pupul (TWO), Unknown Mortal Orchestra (TWO, met Stoop Kid bij Muziekgieterij als alternatief), The 1975 (ONE), Caroline Polachek (TWO), the Chemical Brothers (ONE)

Zaterdag: Kevin Morby (TWO), Gaye Su Akyol (TWO) of iets bij Muziekgieterij, Black Country, New Road (TWO), Pitou (the Secret), Lankum (the Secret), Alex G (the Secret), ???, Interpol (TWO), ?????

Zondag: Sarah Neutkens X Kamerata Zuid (TWO), Mich (the Secret), Crack Cloud (TWO), Julia Jacklin (TWO), Kurt Vile (ONE) of Jockstrap (the Secret), Nation of Language (the Secret), Alvvays (the Secret), the Mars Volta (TWO), Aphex Twin (ONE) (met the Comet is Coming als reserve), Röyksopp (TWO).

Namens die ik dan mis, maar wel had willen zien: vooral Arlo Parks (tijdens Alvvays), De Toegift (tijdens Interpol), en die Kurt Vile/Jockstrap-clash, maar ook Young Fathers, Tinariwen, Japanese Breakfast, the Comet is Coming.

Ik vind het ongelukkig dat tijdsplanning op zaterdag zo is dat er geen goed alternatief in the Secret staat tijdens Goldband en Oscar. Moeizaam programma die dag, en Goldband moet wel een van de minst passende BKS-boekingen ooit zijn.

Verder wordt het gewoon weer een mooi weekend!
Mijn programma ziet er op vrijdag hetzelfde uit, als ik die dag ga. Vind de line up van die dag echt heel goed. Vraag me alleen af: Waarom sla je The Voidz over?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Mijn programma ziet er op vrijdag hetzelfde uit, als ik die dag ga. Vind de line up van die dag echt heel goed. Vraag me alleen af: Waarom sla je The Voidz over?
Misschien ga ik wel een stukje kijken hoor, maar na the Strokes vorig jaar hoef ik Julian Casablancas niet perse nog een keer te zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken