Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Massive Attack doet mij niet zoveel als ik eerlijk ben. The National is natuurlijk weinig origineel, maar wel lekker gezien de focus op High Violet. Lana dan maar in het voorjaar om de kaartverkoop een laatste boost te geven?
 

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
22
17
Op de Engelstalige versie van de site staat het volgende te lezen bij The National:

"To make things even more interesting: the band will personally curate a part of the Best Kept Secret-Friday."

Ben eens benieuwd wie ze meebrengen. Sharon Van Etten? Sufjan Stevens?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Massive Attack is te gek. Met the National heb ik niet zoveel. Hoop op Lana als headliner drie.

Grappig gedaan trouwens, die onthulling.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Massive Attack is te gek. Met the National heb ik niet zoveel. Hoop op Lana als headliner drie.

Grappig gedaan trouwens, die onthulling.
Hoe kan je deze onthulling leuk vinden? Zelden zoiets slechts gezien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Op de Engelstalige versie van de site staat het volgende te lezen bij The National:

“To make things even more interesting: the band will personally curate a part of the Best Kept Secret-Friday.”

Ben eens benieuwd wie ze meebrengen. Sharon Van Etten? Sufjan Stevens?

Heel lekker dit. Dan kan Patti Smith toch haast niet mislopen? Die staat ook op het door hen gecureerde Homecoming festival (https://www.ntlhomecoming.com/) en ze is in de buurt tijdens BKS, met tourdata die perfect passen.

En wat Massive Attack betreft: benieuwd wie ze meenemen als guests. Rock Werchter kwam wederom met dompernieuws voor mij, maar dit heeft mijn dag goed gemaakt. Het moet al gek lopen als ik hier geen weekendticket voor haal.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Ik ben niet echt onder de indruk van deze aankondiging. De aangekondigde livestream deed vermoeden dat er een heel verrassende headliner ging komen of ten minste een lijvige reeks namen. The National vind ik wel heel kort nadat ze in 2018 headliner waren, ook al spelen ze nu High Violet integraal. Daarnaast hebben ze nu wel heel veel gespeeld in de Benelux de laatste jaren.

Op een festival dat toch iets avontuurlijker is dan de rest verwacht ik toch iets meer durf en minder herhaling. Uiteraard weet ik dat de middelgrote namen en de kleine namen weer dik de moeite waard gaan zijn en prachtig geprogrammeerd gaan staan, daarom vind ik het juist jammer dat ze hiervan niet wat meer namen nu aankondigen. Ik zou meer interesse krijgen met de aankondiging van één headliner, een reeks middelgrote namen en misschien zelfs wat veranderingen in het terrein, de podia, concept etc... Misschien heb ik het gewoon even gehad met hoe festivals heel traag en stapsgewijs hun namen en informatie prijsgeven.

Massive Attack doet me ook weinig. Wel leuk op plaat, maar ik heb ook al van veel mensen gehoord dat het oersaai is live.

En zou dan ook Cocteau Twins meekomen? O, dat zou gaaf zijn!
Die kans is nihil, Cocteau Twins is eind jaren '90 gesplit. 15 jaar geleden waren ze van plan een reünie te doen, maar is afgeblazen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Massive Attack doet me ook weinig. Wel leuk op plaat, maar ik heb ook al van veel mensen gehoord dat het oersaai is live.

Nee, live echt een goede act. Al hangt het er wel een beetje vanaf wie ze hebben als guests tijdens hun tournee. Op audiovisueel vlak ook de moeite.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
cloudyshoes wrote:
Massive Attack doet me ook weinig. Wel leuk op plaat, maar ik heb ook al van veel mensen gehoord dat het oersaai is live.

Nee, live echt een goede act. Al hangt het er wel een beetje vanaf wie ze hebben als guests tijdens hun tournee. Op audiovisueel vlak ook de moeite.

Ze hebben mij nog nooit 100% live kunnen overtuigen. Sorry!
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Baas wrote:
Ik denk namen van hun ‘homecoming’ festivaldag iñ Cincinatti

Doe dan maar Jay Som,, Japanese Breakfast, Sudan Archives en Sylvan Esso
Vrijwel allemaal prima namen, zou Hamilton Leithouser (en/of zelfs the Walkmen reünie icm Primavera) en Local Natives ook graag zien.

Blij met de namen wel, nu ook zekerheidje voor Primavera. MA nog nooit gezien, mooie kans om meer naar ze te luisteren. The National is een van m'n lievelingsbands maar vond ze in Afas licht tegenvallen. Kom maar door met deze herkansing met een van hun beste 3 albums.

Lana gaat nog wel komen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Met Massive Attack heb ook ik niet al teveel, desalniettemin, mooie naam die ik niet per se zag aankomen. Hadden verder nog geen data meen ik, toch?
Tja, The National is en blijft een van mijn favoriete bands. Ik had al zo'n vermoeden en dacht: die kan ik dus overslaan. Maar het integraal spelen van High Violet doet de zaken toch wel wat veranderen..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Lana gaat nog wel komen.

Ben je hier zo zeker van?

Ik had haar eigenlijk wel verwacht bij de aankondigingen - mocht BKS haar hebben geboekt.

Twijfel ook wat of Lana Del Rey per se in de geest van BKS past, natuurlijk zal het vaste publiek op BKS benieuwd naar haar zijn. Maar naast het ongetwijfeld behoorlijke prijskaartje trekt ze toch een hoop dagjesvolk dat zich zich niet per se voor de rest van het programma zal interesseren.

Kan zijn dat er achter de schermen een uitruil heeft plaats gevonden, had Massive Attack namelijk niet direct op BKS verwacht. Die werden de vorige keer door Mojo op DTRH geplaatst en ook de concerten in AFAS eerder dit jaar werden door Mojo geboekt. Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat Mojo Massive Attack voor DTRH zou laten schieten dit jaar..

Is maar een theorie natuurlijk, vind vooral Massive Attack een verrassende boeking. Gaat erg mooi worden op dat strand :)

The National - Lana Del Rey - Massive Attack zou echt waanzinnig zijn.
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Hmm, als Lana Del Ray een gedroomde headliner is pas ik denk ik niet meer zo goed bij BKS.

Ik vind the National ook wel heel snel, maar het klinkt wel alsof het een bijzondere show kan worden.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Het zijn twee hele mooie namen maar heel spannend niet. Had gehoopt op wat meer namen zodat er ook al wat duidelijk is van de undercard.

Ik herken deze reactie ook. Het zijn twee mooie namen, die een goede live-set neerzetten en passen op een festival als BKS. Namen waar een middelgroot festival best trots op mag zijn. En beide bands zie ik ook graag live!
Met deze namen en ervaring van de sterke undercard van BKS zal ik zeker weer een kaartje kopen.

Tegelijkertijd toch ook de vraag of dit nou echt die urgente, actuele hoofdacts zijn die we op BKS willen zien. Massive Attack tourt al jaren zonder nieuw werk en the National komt dus na 2 jaar alweer terug. Het worden zeker mooie optredens, maar een goed bewaard geheim? De pool van indie-headliners waarin BKS het moet zoeken lijkt dus niet zo groot te zijn, zeker als in 2017 twee 'gedroomde headliners' al zijn gepasseerd; dat is wel een zorg voor komende jaren.

The National en Massive Attack werden natuurlijk ook al genoemd voor Primavera. Van de andere headliners die rond die tijd touren (die we tenminste al kennen) is eigenlijk alleen Lana del Rey echt relevant voor BKS.

Ik vind het wel een mooie ontwikkeling als the National inderdaad een deel van het programma cureert (en beetje zoals Le Guess Who? het ook al een paar jaar doet); leidt hopelijk ook tot een paar unieke boekingen.

Ik vind Lana del Rey nog steeds de meest voor de hand liggende derde headliner, en het zou mij niet verbazen als er voor haar een aparte bekendmaking komt.
Hoop na deze twee heel bekende namen vooral op veel onbekende namen om te ontdekken!
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Timmetje wrote:
Massive Attack is te gek. Met the National heb ik niet zoveel. Hoop op Lana als headliner drie.

Grappig gedaan trouwens, die onthulling.

Hoe kan je deze onthulling leuk vinden? Zelden zoiets slechts gezien.
Het idee was leuk, maar de uitvoering vrij matig. Die man (de festivaldirecteur?) was vrij ongemakkelijk in zijn eentje.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Het had idd beter uitgevoerd kunnen worden maar vind het wel leuk dat ze het eens anders aanpakken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Massive Attack is te gek. Met the National heb ik niet zoveel. Hoop op Lana als headliner drie.

Grappig gedaan trouwens, die onthulling.


Hoe kan je deze onthulling leuk vinden? Zelden zoiets slechts gezien.

Het idee was leuk, maar de uitvoering vrij matig. Die man (de festivaldirecteur?) was vrij ongemakkelijk in zijn eentje.
Ja nu wil ik die man nu niet volledig gaan afkraken. Maar you have only chance to make a good first impression. En dit was niet super.

En zoiets moet je gewoon niet doen als je "maar" met 2 namen komt. Het idee is leuker bij een volledige lichting. Nu was het gewoon erg slecht en het kwam zelfs amateuristisch over. Ook vreemd dat hij aangaf dat hij Massive Attack nog nooit had gezien, lekkere festival directeur dan. Ze stonden zelfs dit jaar nog 2x in de AFAS Live. Hij kwam ook niet helemaal goed uit zijn woorden, vraag een volgende keer dan iemand die wat vlotter is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken