Processierups wrote:
Helemaal mee eens, we hebben al pagina’s gevuld met Carly en Christine – op 3 juni kunnen we constateren of het niets was of dat dit juist dé twee optredens van BKS19 waren.
Die nieuwe plaat van Big Thief is wel erg goed! Ben heel benieuwd naar dat optreden.
Ik denk dat iedereen zijn of haar mening vooral bevestigd zal zien ten aanzien van het illustere duo. Mattman zal ongetwijfeld na afloop over de show van het weekend spreken en Dirk , die toch stiekem 10 minuutjes, heeft gekeken zal huiverend weggerend zijn
Big Thief vind ik vooral ook een bewijs van de kwaliteit van de boekers van BKS. Ik blijf het echt zeer knap vinden dat Friendly Fire er in slaagt om in de concurrentie met gigant Mojo telkens weer zoveel (aankomende) pareltjes binnen te halen. Vaak acts die ‘hot’ zijn, later doorbreken, een min of meer legendarische act uit de alternative scene, of een vijf sterren plaat maken. Voorbeelden dit jaar: Lizzo. Big Thief, Sports Team, Guided by Voices, Liz Phair.
Dit jaar hebben ze zichzelf wat mij betreft nog eens overtroffen. Qua grotere namen mogen ze dan wellicht wat hebben ingeleverd maar als het om puur muzikale kwaliteit gaat dan is het een top editie. Daarbij: Bon Iver is ( met Tool) gewoon DE (!) hoofdact van dit festival jaar.
Luxe probleem is dit jaar wel dat ik op de zondag na, lang niet alles kan zien wat ik interessant vind. Voorlopig wordt het dit:
Vrijdag:
Angie McMahon-SHHT- Primal Scream- Stereolab- Spiritualized- Priests-Bon Iver-Crack Cloud- DJ Koze-Personal Trainer-Ditz- LSDOXO
Zaterdag:
The Beths- Sports Team- Yves Tumor- Snail Mail- Fat White Family- Guided by Voices- Puce Mary- Ron Gallo- Kraftwerk- Giant Swan- Fornet- Darknights Collective
Zondag:
Julia Holter- Big Thief- Indian Askin- Stephen Malkmus- Liz Phair- Princess Nokia- Kurt Vile- Raconteurs- Carly Rae Jepsen- Interpol- Christine and the Queen.