bereikbaarheid

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Om de een of andere reden krijg ik als ik via de homepage of direct naar festileaks.com/forum ga dit bericht: 'This is a placeholder for the subdomain forum.festileaks.com.' Ik heb t ook al via mn mobiel geprobeerd, maar dan krijg ik het zelfde bericht. Als ik bijvoorbeeld naar festileaks.com/forum/rock-werchter-3/ ga doet hij het wel gewoon en dit geldt voor iedere subforum.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
jup, iedereen heeft daar last van. de homepage staat blijkbaar niet goed geprogrammeerd, voor zover ik het heb kunnen googlen. hopelijk wordt dit snel gemaakt, want die domains steeds typen is niet echt een pretje.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Haha je kan wel zelf een eenvoudig menuutje maken met html via kladblok. Alleen eventjes de url-adressen zien te achterhalen. Maar het is inderdaad niet zo makkelijk dat het forumoverzicht niet meer werkt...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het begint nu wel een beetje vervelend te worden vind ik. De site werkt wel heel vaak niet, of niet goed. Nogal irritant allemaal.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
inderdaad, laatst wel een berichtje gelezen dat ze de site voor ons wilden verbeteren. dus ik geef ze nog even tijd :) maar hoop wel dat dit snel wordt opgelost, want het is inderdaad vervelend.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
De kwaliteit van de site gaat er wel flink op achteruit nu het hier een stuk drukker is, vorig festivalseizoen helemaal geen problemen ervaren. En het zijn vaak best simpele dingen, het is ook een wordpress site dus krijg een beetje de indruk dat de makers weinig programmeer kennis hebben.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Met Wordpress als site is niks mis maar zou voor een forum toch iets buiten Wordpress kiezen :p

En als een van de admin dit leest: De link naar het forum in het menu verwijst nog naar festileaks.com/forum in plaats van /forums. Maar ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
De kwaliteit van de site gaat er wel flink op achteruit nu het hier een stuk drukker is, vorig festivalseizoen helemaal geen problemen ervaren. En het zijn vaak best simpele dingen, het is ook een wordpress site dus krijg een beetje de indruk dat de makers weinig programmeer kennis hebben.

Ik begrijp dat het vervelend is dat we er even niet waren. Maar het is uiteindelijk om te verbeteren. Welke problemen doel je nog meer op?

Even een korte update dan:
- We hebben gekeken naar mogelijkheden voor het forum buiten bbPress. Uiteindelijk blijken die allemaal geen mobiele weergave te hebben. Dus gaan we verder met bbPress.
- Met bbPress komt er dadelijk wel mobiele weergave. Dit doen we door het forum los te gaan hosten op de server en te werken met een ander theme.
- Waarom mobiele weergave? Er is een app ontwikkelend waarin we ook willen dat het forum duidelijk wordt weergegeven.
- Het forum wordt dadelijk veel persoonlijker met PM mogelijkheden, uitgebreidere profielen en buddy mogelijkheden.

De grootste uitdaging wordt de huidige database (lees alle forumberichten) over te zetten.

Indien er hier mensen zijn met programmeerkennis die ons willen helpen horen we het uiteraard graag!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Naast dat de bereikbaarheid niet altijd even goed is zijn het veel redirects die niet goed gaan. Als je op de tijd van het laatste bericht klikt ga je bij de grote topics naar de 1e pagina ipv de laatste post, als je iets post ga je ook naar de 1e pagina en als je inlogt ga je naar de homepage. Het is niet meteen heel storend ofzo en ik had het vooral over de bereikbaarheid die er op achteruit is gegaan nu het forum meer bezocht wordt. Maar zoiets als een verkeerde redirect is waarschijnlijk 1 regeltje code ergens aanpassen.

Ik kan wel programmeren maar kwa webdevelopment heb ik alleen maar ASP.Net gedaan, wel wat PHP in een ver verleden maar dat laat ik het liefst achter me xD
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
@Shaverion: Geef ons nog een week en laat je verder verrassen. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
@Shaverion: Geef ons nog een week en laat je verder verrassen.
icon_smile.gif
Nou, ben benieuwd :)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@Shaverion: Geef ons nog een week en laat je verder verrassen.
icon_smile.gif

Oke dat klinkt leuk :) En als ik het goed begrijp komt er ook een mobiele site, daar ben ik echt heel blij mee want op mijn telefoon bekijk krijg ik een heel dun strookje tekst en heel veel wit aan de zijkant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
<div class="d4p-bbt-quote-title">Ron wrote:</div>
http://festileaks.com/users/shaverion/@Shaverion: Geef ons nog een week en laat je verder verrassen.
icon_smile.gif


Oke dat klinkt leuk
icon_smile.gif
En als ik het goed begrijp komt er ook een mobiele site, daar ben ik echt heel blij mee want op mijn telefoon bekijk krijg ik een heel dun strookje tekst en heel veel wit aan de zijkant.
Precies, dat smalle strookje tekst. Heel irritant. Ik heb zelf geprobeert met TapaTalk, maar die vergeet af en toe een hele rits posts, heel vreemd, moet ik afsluiten en daarna weer openen. Nu een tijdje FireFox als browser op mijn mobiel aan het proberen, eerste indruk: gratis, werkt goed en geen smal strookje ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Een site aanpassen om ook mobiel goed te werken kost helemaal niet zo veel tijd. Dat werkt hetzelfde als een site aanpassen om op kleinere PC-vensters te kunnen werken.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Allemaal waar. We hebben er echter voor gekozen om het in één keer goed te doen. Bovenstaande bezwaren zullen dan ook snel verleden tijd zijn. Nog heel even geduld dus!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Een site aanpassen om ook mobiel goed te werken kost helemaal niet zo veel tijd.
Nou dat moet je eens op mijn opleiding komen vertellen haha ;)

Ik ben benieuwd wat er komen gaat, ben in ieder geval blij om te horen dat er aan gewerkt wordt. Top!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Wow, ziet er top uit zo :)

Weet niet of het eerst ook zo was, maar het valt mij nu op dat er onder elk festival titel op de forum homepagina 'forum' staat. Staat een beetje raar :p Maar complimenten, ben benieuwd wat er nog meer bij komt!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Wow, is dit even een verrassing :D

Edit: En gedaan met automatisch terug te keren naar pagina 1! Mooi zo!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken