[BE] Pukkelpop 2015

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Klinkt zeer goed! Altijd leuk om onbekende bands te leren kennen op een festival als Pukkelpop. Dat maakt Pukkelpop wel speciaal.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik zie Placebo wel headlinen eigenlijk. Hebben beide een verjaardag te vieren en ook een redelijk goede relatie tussen de twee: Placebo heeft er 6 keer gestaan, waarvan 3 keer als headliner, en het is ook de enige act die Pukkelpop 2 jaar na elkaar heeft mogen headlinen (Foo Fighters niet meegeteld wegens speciaal geval). En aangezien Werchter en Les Ardentes in 2014 nog geweest zijn lijkt Pukkelpop me de meest logische festivaloptie voor Placebo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Linkin Park (dan aan het touren), Placebo (omwille van wat Kereltje hierboven zei) en Stromae (hij tourt niet meer maar ik zie PP hem overhalen om ook komen spelen wegens immens populair en vrij goedkoop) als 3 headliners. Dat zou een echte nachtmerrie zijn voor mij aangezien het 3 acts zijn waarmee in echt NIKS heb...

Maar laat ons optimistisch blijven. Die lading namen komt pas begin maart.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
met Stromae en Placebo als headliners wordt het lastig om mensen over te halen mee te gaan. Maar ach, PKP is in de breedte altijd sterk dus dat zal wel goed zitten. Wel een beetje jammer dat het nog tot maart voor we namen hebben
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Als Stromae komt zal hij wel gewoon afsluitende feestact zijn, zoals Macklemore vorig jaar. Dan zie ik eerder een combinatie Placebo-Stromae gebeuren, of een andere kleinere (co)headliner ervoor (The Strokes, Mumford & Sons, ...).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Als Stromae komt zal hij wel gewoon afsluitende feestact zijn, zoals Macklemore vorig jaar. Dan zie ik eerder een combinatie Placebo-Stromae gebeuren, of een andere kleinere (co)headliner ervoor (The Strokes, Mumford & Sons, …).

Als het The Strokes zou worden, wordt het een stuk makkelijker XD

Ik zit zelf niet echt op Placebo te wachten. Heb ze afgelopen jaar gezien en dat was voor mij voldoende. doe mij maar iets als Linkin Park-The Strokes/Libertines- Stromae. Krijg ik vrienden mee, en zijn allemaal acts die ik wel (weer) wil zien
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik hoop dat het geen Placebo wordt want Pukkelpop kan echt wel beter. Linkin Park zou een dikke naam want ze komen zeer weinig in België.
Wat ik nog denk van namen zijn the prodigy ( indien niet op werchter) en fall out boy!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Placebo wil ik eigenlijk nog wel zien dit jaar. Afgelopen jaar gezien met een 'Loud Like Love'-setlist, maar dat album viel toch relatief tegen binnen hun discografie dus als ze nu een 'Best of' of 'Anniversary' setlist maken zie ik ze graag nogmaals.

E: Beetje krom om te zeggen dat PKP wel 'beter kan dan Placebo' en daarna standaard, onorginele acts zoals Fall Out Boy, Linkin Park en The Prodigy voor te dragen. Die doen niet echt iets bijzonders en daarmee doet PKP echt niet 'beter dan Placebo'. Los van smaak enzo want ik vind Fall Out Boy en in mindere mate ook Linkin Park best prima muziek.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
E: Beetje krom om te zeggen dat PKP wel ‘beter kan dan Placebo’ en daarna standaard, onorginele acts zoals Fall Out Boy, Linkin Park en The Prodigy voor te dragen. Die doen niet echt iets bijzonders en daarmee doet PKP echt niet ‘beter dan Placebo’. Los van smaak enzo want ik vind Fall Out Boy en in mindere mate ook Linkin Park best prima muziek.

Goh, hij heeft een punt hoor. Placebo moet zowat de band zijn die Pukkelpop sinds het nieuwe millenium al het vaakst geheadlined heeft. Bovendien was hun vorige passage ook al een best of setlist en stonden ze toen al in een coheadlinerconstructie. En daar komt nog bij dat ze sinds de release van Loud Like Love al 3 keer in België gestaan hebben. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Linkin Park die nog maar 2 keer in hun hele geschiedenis in België gepasseerd zijn. Voor een verjaardagseditie mag je wel iets meer verwachten dan de 'typische alledaagse headliner'.

Dat ze maar met The Cure en een voldoende lange settijd afkomen, dan ben ik er zeker minstens een dagje bij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
E: Beetje krom om te zeggen dat PKP wel ‘beter kan dan Placebo’ en daarna standaard, onorginele acts zoals Fall Out Boy, Linkin Park en The Prodigy voor te dragen. Die doen niet echt iets bijzonders en daarmee doet PKP echt niet ‘beter dan Placebo’. Los van smaak enzo want ik vind Fall Out Boy en in mindere mate ook Linkin Park best prima muziek.


Goh, hij heeft een punt hoor. Placebo moet zowat de band zijn die Pukkelpop sinds het nieuwe millenium al het vaakst geheadlined heeft. Bovendien was hun vorige passage ook al een best of setlist en stonden ze toen al in een coheadlinerconstructie. En daar komt nog bij dat ze sinds de release van Loud Like Love al 3 keer in België gestaan hebben. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Linkin Park die nog maar 2 keer in hun hele geschiedenis in België gepasseerd zijn. Voor een verjaardagseditie mag je wel iets meer verwachten dan de ‘typische alledaagse headliner’.

Dat ze maar met The Cure en een voldoende lange settijd afkomen, dan ben ik er zeker minstens een dagje bij.

Met The Cure erbij mag je mij ook zeker en vast opschrijven. :)

Maar laat aub dat tenenkrullende Linking Park thuis. Stubru wil nu enkele albums uit het jaar 2000 herdenken en op Facebook hebben er nogal wat mensen Hybrid Theory gecomment, hun zogezegde classic die ik nooit heb gehoord. Uit nieuwschierigheid net even naar geluisterd op Spotify en wat een K*Tmuziek is dat toch... (In The Eeeend, en dan zo'n foute rapper erachter).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
amai, linkin park hater hierboven, maarja, smaken verschillen nu eenmaal. Persoonlijk vind ik het een prima band en zeker hun plaat hybrid theory is echt ijzersterk, was trouwens ook de meest verkochte plaat van 2000.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Linkin Park mag wegblijven. Op de site is een filmpje met wat planten te zien dat een minuut duurt, en op Twitter zeggen ze dat er dit weekend iets interessants gaat gebeuren. Kan niet lang meer duren.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Linkin Park mag wegblijven. Op de site is een filmpje met wat planten te zien dat een minuut duurt, en op Twitter zeggen ze dat er dit weekend iets interessants gaat gebeuren. Kan niet lang meer duren.

Het enige wat ik kan bedenken bij dat filmpje is 'huh?'

Ik ben benieuwd waar ze mee komen, als het een beetje goede namen zijn wordt dit toch mijn festival dit jaar
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Linkin Park mag wegblijven. Op de site is een filmpje met wat planten te zien dat een minuut duurt, en op Twitter zeggen ze dat er dit weekend iets interessants gaat gebeuren. Kan niet lang meer duren.

Het enige wat ik kan bedenken bij dat filmpje is ‘huh?’

Ik ben benieuwd waar ze mee komen, als het een beetje goede namen zijn wordt dit toch mijn festival dit jaar

Dat dacht ik dus ook. Geen idee of nou een hint is of gewoon een vaag filmpje om aan te geven dat er iets aankomt, er komt geen artiest in me op als ik dit zie. Heel erg benieuwd waar ze mee gaan komen trouwens. Pukkelpop zet ieder jaar een ijzersterke lineup neer, dit jaar geen Sziget maar weer eens Pukkelpop.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
Linkin Park mag wegblijven. Op de site is een filmpje met wat planten te zien dat een minuut duurt, en op Twitter zeggen ze dat er dit weekend iets interessants gaat gebeuren. Kan niet lang meer duren.


Het enige wat ik kan bedenken bij dat filmpje is ‘huh?’

Ik ben benieuwd waar ze mee komen, als het een beetje goede namen zijn wordt dit toch mijn festival dit jaar


Dat dacht ik dus ook. Geen idee of nou een hint is of gewoon een vaag filmpje om aan te geven dat er iets aankomt, er komt geen artiest in me op als ik dit zie. Heel erg benieuwd waar ze mee gaan komen trouwens. Pukkelpop zet ieder jaar een ijzersterke lineup neer, dit jaar geen Sziget maar weer eens Pukkelpop.

Ik vind de line up ook goed, maar vrienden van mij zijn het daar niet helemaal mee eens en moeten nog een beetje overtuigd worden. Line up is sowieso beter dan Sziget.

Als dat filmpje een hint is, denk ik aan Robert Plant maar verder komt er niets bij me op.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Even een snelle blik in de website code genomen. Ze hebben het over lijstjestijd?
1f77605a7b6926bb003396513da2de21.png


Zullen ze nu nog met een soort wishlist komen? Of ze hebben die image gewoon in een willekeurige map gegooid en ga ik te ver.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
klinkt logisch als je de titel bekijkt, maar of je dat nu als exciting moet bestempelen....

Het is denk ik nog wel vroeg voor namen, aangezien de eerste vorig jaar in maart kwamen, dus wat dat betreft zou t wel logischer zijn dan de eerste namen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Gaat inderdaad over lijstjestijd, is altijd ergens in januari-februari, eerste namen moeten we niet voor de lente verwachten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Gaat inderdaad over lijstjestijd, is altijd ergens in januari-februari, eerste namen moeten we niet voor de lente verwachten.

Maar ga je daarvoor zo'n verwarring zaaien? Beetje overdreven dan, aangezien niemand een hol geeft om die lijstjestijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken