[BE] Pukkelpop 2014

DeadRinu5

Randprogramma
24 nov 2013
215
0
het is inderdaad een top festival (ik kan het niet vergelijken met werchter) ik ga er elk jaar naartoe! boilerroom is altijd een optie en zoiets heb je bij werchter niet
 

woutdeckers

Playlistbediener
6 dec 2013
20
0
Boilerroom is echt een dikke meerwaarde aan pkp. Ze hebben daar echt zo'n goeie apparte sfeer die je op geen enkel anders festival vind. Tot nu toe, heb nog veel festivals niet gedaan...
 

dubstep is my alibi

Playlistbediener
5 dec 2013
40
0
http://www.frequency.at/lineup

14-16 Augustus (festival in Oostenrijk)
Geruchtjes:
Skrillex mag zeker en vast komen.
Queens of The Stone Age lijkt me zekerheidje.
Blink 182 Ja, waren keigoed op Werchter.
Placebo als het echt moet, liever enkel Werchter.
Wilkinson mag zeker terugkomen, keigoed vorig jaar.
De rest ken ik niet van de namen.
Mogen van mijn part ook komen als verrassing.
 

DeadRinu5

Randprogramma
24 nov 2013
215
0
laat Skrillex maar op werchter staan, enja wilkinson; geef hem nog maar is een goeie namiddag in de boiler room, vorig jaar echt goed, Blink-182 mag zeker komen, maar Placebo zal niet komen want dan hebben ze als headliner een subheadliner van RW
 

dubstep is my alibi

Playlistbediener
5 dec 2013
40
0
laat Skrillex maar op werchter staan, enja wilkinson; geef hem nog maar is een goeie namiddag in de boiler room, vorig jaar echt goed, Blink-182 mag zeker komen, maar Placebo zal niet komen want dan hebben ze als headliner een subheadliner van RW

Skrillex past toch op Pukkelpop.
Hij heeft er wel nog nooit gedraaid maar kom.
Mag van mij zeker een dag afsluiten (niet zo zeer op Maistage)
 

DeadRinu5

Randprogramma
24 nov 2013
215
0
skrillex speelt nu al op RW en Pukkelpop weet zeker welke Dj's ze dit jaar graag zullen hebben, Flux pavillion, Nero en Camo & Krooked zitten er waarschijnlijk bij en dan nog nieuwopkomende; Feed me en I Am Legion
 

ofmiceandveil

Nieuw lid
25 dec 2013
3
0
Voor de mensen die NIET weten wie of mice and men zijn, dit zijn ze. > zie video. <
Ik zou het tof vinden voor de mensen die naar alternatieve muziek luisteren als hun komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ziet er naar uit dat we toch geen Blink182 krijgen. Moeten al serieuze stoten uithalen om Pukkelpop nog in hun huidige tourschema te passen:

-Chiemsee summer festival in south of germany: 13-17.8.2014
-Highfield festival (east of germany): 15-17.8.2014
-Frequency festival (east of Austria): 14-16.8.2014
-Stuttgart, germany: 18.8.2014
-Dortmund, germany:19.8.2014
-Hamburg Crash Fest, germany: 20.8.2014
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Ik hoop dat ze komen, er is nog plaats op 1 van de 3 dagen van pkp als ze op chiemsee summer festival(germany) op de eerste dag staan, maar lijkt me onwaarschijnlijk want ze staan nog is in duitsland in hetzelfde weekend, het ziet er inderdaad niet naar uit dat ze pukkulpop bezoeken volgend jaar, heel erg bedankt voor deze post! we hebben dan al qotsa, maar wie nog?
 

Leonne

Nieuw lid
7 jan 2014
3
0
Ik gok op
Son Lux
Forest Swords
Röyksopp
Olafur Arnalds? of Nils Frahm? (15AUG in Hamburg)
Flying Horseman
MØ (3AUG in Denemarken)
Wild Beasts (Nu op Eurosonic, 15april in Boutanique)
Chet Faker
Float Fall
Soldier's Heart
Lapalux
Jon Hopkins (27AUG in Kroatië)
Caribou (27AUG in Kroatië)
MGMT
Vatican Shadow
Jake Bugg (staat op Leeds & Reading Festival)
Discoslure
Metronomy (BKS, Leeds, Reading, ...)
Warpaint (kon niet doorgaan in 2011?, )
Oneohtrix Point Never
James Holden
Macklemore
Kanye West
Steve Aoki (8AUG, Duitsland - 23AUG, Oostenrijk)
Robyn
Balthazar
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
zitten heel goede namen bij, maar ik had het eerder over mainstagers, ook al breng ik er meer tijd door in de boiler/shelter/dancehall
 

Leonne

Nieuw lid
7 jan 2014
3
0
Die Mainstagers hou ik meestal niet zo bij, daarmee, hopelijk komt er een deel van mijn lijstje uit :)
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Ik weet ook niet goed wat we mogen verwachten van de mainstagers, maar ik kan wel al een lijstje geven van de boiler/dance hall artiest (vooral dubstep en Drum & Bass )

Zeds Dead* (Dub.)
xKore (Dub.)
Sub Focus (D&B)
Fox Stevenson aka Stan Sb (D&B)
Skream (Dub.)
Sigma (Dub.)
Showtek (Alt. Dance)
Rusko (D&B)
Rudimental* (D&B)
Rameses B (D&B)
Pendulum DJ set (D&B)
Nu:Tone (D&B)
Netsky (D&B) (misschien niet want anders doet hij altijd rw/pkp/rw/pkp...)
Nero* (D&B)
Murdock (D&B)
Mr. Oizo* (Alt. Dance)
Modestep (Dub.)
Steve Aoki (Alt. Dance)
Metrik (D&B)
Martin Garrix ( Alt. Dance) (geen idee...)
Major Lazor* (Dance) (eerder main)
Loadstar (Dub.)
Knife Party* (Dub.)
Friction* (D&B)
Flux Pavillion (Dub.)
Feint (D&B)
Doctor p* (Dub.)
DJ Fresh* (D&B)
Dirtyphonics (Dub.)
Delta Heavy (Dub.)
Deadmau5 (dance/house) (mainstager)
Datsik (Dub.)
Chemical Borthers (dj set?) (Dance)
Boys Noize* (Dance,?)
The Bloody Beetroots (Dance)
Bakermat (Dance)
Baauer* (Dance)
Avicci (Alt. Dance) (misschien te groot, anders mainstager)
Ahzee (Alt. Dance)
A-Trak* (Dance, Dub.?)

* = op vorige editie aanwezig
soms schrijf ik dance als ik het genre niet goed weet.

Dit is een lijstje van namen die ik wel wil zien komen, natuurlijk zijn het er lang niet zoveel. ik hou enorm van het genre Dubstep/Drum & Bass, daar is mijn lijst ook op gebaseerd, wat vinden jullie van de lijst?


 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als ze hier veel gaan boeken ben ik blij dat ik voor Sziget heb gekozen. Ik vind het jammer dat Pukkelpop steeds meer dance/d&b/dub is gaan programmeren. Een paar namen in die richting vind ik prima, maar niet zo'n belachelijke hoeveelheid als in 2013. Daar word ik niet zo vrolijk van.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ik snap wel dat je een andere mening hebt, ik vind het persoonlijk geweldig om ook eens een dance feestje te bouwen, en je keuze voor sziget is natuurlijk geweldig, wat een festival! je vind er alles qua genres
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik heb er geen hekel aan hoor! Ik houd ook best van een dancefeestje op zijn tijd, zo heb ik al vette optredens gezien van Gesaffelstein, Netsky, Disclosure, Nero, Deadmau5, Modestep, Skrillex en Skream. Veel dingen uit jouw rijtje dus ook. Pukkelpop is gelukkig ook wel een festival met veel podia, maar dan nog vind ik de dancetoename wel een beetje jammer.

Of er nou nog meer dance komt of niet, Pukkelpop zal toch wel weer met een geweldige lineup komen. :D
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Het probleem is vooral dat de dance gaat overheersen. Ik heb zelf geen problemen met de Boiler en Dance Hall (ook al kom ik er zelf zelden), maar tegenwoordig is het ook een traditie om de main stage met dance af te sluiten (met als gevolg dat de grote main stagers omlaag moeten, zoals NIN in daglicht met een show die in het donker hoort). En dan zwijgen we nog van de dance acts die ze nu ook al naar de Marquee gaan verplaatsen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken