ArcTanGent

Gelukkig stond deze Anton niet voor mijn neus te filmen, maar wel heel tof om deze krankzinnige tien minuten nog eens terug te beleven. Geluid is best goed en die fantastische lichtshow komt er mooi in naar voren. Zo vet hoe de band daar wordt geprojecteerd als silhouetten en Julie daar als een soort ballerina doorheen dartelt. Minimalistisch, maar juist daardoor één van de tofste producties die ik ooit heb gezien.

Gelukkig stond deze Anton niet voor mijn neus te filmen, maar wel heel tof om deze krankzinnige tien minuten nog eens terug te beleven. Geluid is best goed en die fantastische lichtshow komt er mooi in naar voren. Zo vet hoe de band daar wordt geprojecteerd als silhouetten en Julie daar als een soort ballerina doorheen dartelt. Minimalistisch, maar juist daardoor één van de tofste producties die ik ooit heb gezien.

Tuurlijk. Had al een klein beetje spijt dat ik niet was gegaan, maar dit helpt natuurlijk niet.

En nu ik toch bezig ben, toch ook maar even bloemlezing voor de fantastische Julie Christmas, die niet alleen een geweldige artieste is, maar ook een geweldig mens.

- Ze was het hele weekend aanwezig en is tussen het publiek gespot bij diverse optredens, oa Agent Fresco en Otay-Onii.
- Op de ochtend van haar set sloot ze, samen met Johannes Persson van Cult of Luna, om 10:30 aan bij een live podcast met festivaldirecteur James om vragen te beantwoorden over de set en wat andere dingen.
- In die podcast gaf ze als antwoord op de vraag of het haar uitmaakt waar op een festivalposter en hoe groot haar naam geplaatst wordt: "No, because for me personally it's the bands with the smallest fonts that I want to go see live on a festival".
- Ook in de podcast vertelde ze over de signeersessie die later die dag gepland stond in de merchtent. Ze vond dat hele idee van signeren eerst maar vreemd, omdat ze zich op een festival juist één met iedereen voelt en niet bijzonder of anders. Toen ze hoorde dat een handtekening van een artiest voor veel mensen zorgt voor een persoonlijke connectie, kwam ze op het idee om iedereen die een handtekening komt halen ook te vragen hun handtekening op haar lichaam te zetten voor de show van die avond. "Zodat het dan daadwerkelijk een connectie is die twee kanten op gaat".
- Die signeersessie werd uiteraard drukbezocht en nadat de tijd voorbij was is ze uit de merchtent gelopen en de rij buiten helemaal langsgegaan, daardoor ruim een uur langer gebleven, om iedereen de kans te geven aan de beurt te komen.
- Na het optreden is ze de hele frontrow langsgegaan om met allerlei mensen even echt contact te maken en af te sluiten met een dikke, oprechte knuffel.

Een fascinerende verschijning is ze. ❤️

En nu ik toch bezig ben, toch ook maar even bloemlezing voor de fantastische Julie Christmas, die niet alleen een geweldige artieste is, maar ook een geweldig mens.

- Ze was het hele weekend aanwezig en is tussen het publiek gespot bij diverse optredens, oa Agent Fresco en Otay-Onii.
- Op de ochtend van haar set sloot ze, samen met Johannes Persson van Cult of Luna, om 10:30 aan bij een live podcast met festivaldirecteur James om vragen te beantwoorden over de set en wat andere dingen.
- In die podcast gaf ze als antwoord op de vraag of het haar uitmaakt waar op een festivalposter en hoe groot haar naam geplaatst wordt: "No, because for me personally it's the bands with the smallest fonts that I want to go see live on a festival".
- Ook in de podcast vertelde ze over de signeersessie die later die dag gepland stond in de merchtent. Ze vond dat hele idee van signeren eerst maar vreemd, omdat ze zich op een festival juist één met iedereen voelt en niet bijzonder of anders. Toen ze hoorde dat een handtekening van een artiest voor veel mensen zorgt voor een persoonlijke connectie, kwam ze op het idee om iedereen die een handtekening komt halen ook te vragen hun handtekening op haar lichaam te zetten voor de show van die avond. "Zodat het dan daadwerkelijk een connectie is die twee kanten op gaat".
- Die signeersessie werd uiteraard drukbezocht en nadat de tijd voorbij was is ze uit de merchtent gelopen en de rij buiten helemaal langsgegaan, daardoor ruim een uur langer gebleven, om iedereen de kans te geven aan de beurt te komen.
- Na het optreden is ze de hele frontrow langsgegaan om met allerlei mensen even echt contact te maken en af te sluiten met een dikke, oprechte knuffel.

Ik sta er eigenlijk ook van te kijken dat ze al vijftig is. Zou je niet zeggen als je haar zo tekeer ziet gaan met al dat enthousiasme.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel
Ik sta er eigenlijk ook van te kijken dat ze al vijftig is. Zou je niet zeggen als je haar zo tekeer ziet gaan met al dat enthousiasme.
Daar heb ik me eerder ook al over verbaasd ja, haha. Die meisjes-achtige stem met haar cleans helpt ook niet echt in die beeldvorming.

Ik ken Julie Christmas eigenlijk niet echt maar deze beschrijving is vermoedelijk even fascinerend als jouw ervaring ter plaatse.
Zulke zeldzame artiesten moet je koesteren ;)

PS: Cult Of Luna heeft me nooit echt getriggerd maar op deze video is het wel top hoor 🤘

Laatst bewerkt:
Ah wat goed! Fijn om te horen dat het ook zo bevallen is. Gedurende de vier dagen een aantal keer met Nederlanders aan de praat geraakt. Wie weet hebben we elkaar dus onbewust wel gezien en gesproken :)
Mijn accent had je wel herkend, ben van het Brusselse met een mooie rollende R ;)
Het kan goed zijn dat ik een van jullie gezien heb, wij zijn bijna altijd met een groepje van 5 op het terrein geweest! Nordic Giants bewust geskipt omdat ik naar hun optreden in Brussel ga.
Onze 3 Belgische namen hebben het daar ook wel weer fantastisch gedaan, Psychonaut & Ronker zoals altijd goed en dan Oathbreaker na zoveel jaar terug, wauw, was er direct weer boenk op!

Mijn accent had je wel herkend, ben van het Brusselse met een mooie rollende R ;)
Het kan goed zijn dat ik een van jullie gezien heb, wij zijn bijna altijd met een groepje van 5 op het terrein geweest! Nordic Giants bewust geskipt omdat ik naar hun optreden in Brussel ga.
Onze 3 Belgische namen hebben het daar ook wel weer fantastisch gedaan, Psychonaut & Ronker zoals altijd goed en dan Oathbreaker na zoveel jaar terug, wauw, was er direct weer boenk op!
Ja Oathbreaker was echt fantastisch! Al was het einde wel een beetje awkward toen de organisatie letterlijk de stekker eruit moest trekken om de set te stoppen, aangezien ze al bijna een kwartier over tijd waren.

Psychonaut uiteraard al vaak gezien, maar hun set op ATG was één van de beste keren ooit. Man, wat was dat goed! Extra bijzonder door de situatie met Thomas zijn vader, op de terugreis van hun vorige keer ATG. Maar ook de uitgelaten volle tent en het perfecte geluid droegen hier behoorlijk aan bij. Heel vet om ze zo te zien.

Een klein verslag:
Woensdagochtend om 4u vertrokken thuis met de auto, om 13.00 aangekomen op ATG. Hoe gezellig vond ik het toen al, fijne plek op de camping (2de stuk direct naar links dichtbij alles) Vanaf donderdag werd wel duidelijk dat de 8 douches en de x-aantal toiletten te weinig gingen zijn. steeds weer in de fille gestaan hiervoor, maar shout-out naar de cleaning services daar, nooit probleem gehad met vuile toiletten en/of douches (enkel koppels die uit de douche komen na dat ik erin moest... :rolleyes:)
woensdag: Overhead, the Albatross, Lost in Kyiv, Dimscua en Svalbard. top begin (hierna was mijn pijp wel uit, de lange rit, de weinige slaap van de laatste weken door de jongste zoon) dus bewust gaan slapen en wat heb ik goed geslapen tot 7u :ROFLMAO:!
donderdag: vroeg op het terrein voor L.O.E, erna is bevestigd wat ik al dacht de woensdag, wat een zalige en lekkere eetkraampjes voor de normale festivalprijzen. Verder Psychonaut (maat van mij kent de crew en band dus altijd leuk om die x op x te zien), Ronker, Agent Fresco (man wat een energie, stem en muziek, nog een foto met de zanger kunnen maken!) Stukje Alcest, Igorrr en Maruja! Weer vroeg mijn bed in om nog wat slaap te kunnen inhalen :)
vrijdag: The Sad Season, Blessings, Zatokrev, You Win Again Gravity, Conjurer, Barrens, Arcane Roots, Perturbator, Bruit (kende ze al en de 4 andere niet, ze waren allemaal onder de indruk en is in hun top 3 geland) en om af te sluiten Primus. naar de camping om nog wat te chillen en uiteindelijk wouden we naar the silent disco maar in dat schapenkot net voor de wei waren ze ook aan het feesten (wat een rare bedoeling was dat, vraag me af of dat elke avond zo is?)
zaterdag: Kathryn Joseph, Erotic Secrets Of Pompeii, Jo Quial, Oathbreaker (zalig dat ze verder bleven spelen eens de stekker eruit was!) Chat Pile, Humanfly, Eivor, A.A. Williams en dan als afsluiter Cult Of Luna! Hierna direct gaan slapen, dag erna vertrokken om 7u met de auto en om 17u weer bij het gezin.
Super fijn weekend gehad, voor herhaling vatbaar en zo blij om weer nieuwe bands te ontdekken, bijna niets slecht gezien!
Twijfel om volgend jaar weer te gaan.

(enkel koppels die uit de douche komen na dat ik erin moest... :rolleyes:)
Slim, zo gaan de rijen 2 maal zo snel als iedereen per 2 douchet 😆

Op Alcatraz heb ik ook een maal een douche gaan nemen om af te koelen (ik had een hotel maar ook een campingbandje omdat ik een van de campingbands wou zien) en die waren daar echt wel groot!

Anyway

Een kameraad van mij was ook aanwezig blijkbaar. Ook een puike organisatie blijkbaar. Zie screenschot
Screenshot_20260824_165919_Chrome.jpg

Slim, zo gaan de rijen 2 maal zo snel als iedereen per 2 douchet 😆

Op Alcatraz heb ik ook een maal een douche gaan nemen om af te koelen (ik had een hotel maar ook een campingbandje omdat ik een van de campingbands wou zien) en die waren daar echt wel groot!

Anyway

Een kameraad van mij was ook aanwezig blijkbaar. Ook een puike organisatie blijkbaar. Zie screenschotBekijk bijlage 22440
Yep, dit is ATG.

Niet om het te kort te doen, maar mijn maat verloor 2 jaar geleden zijn telefoon op Graspop. Na een mailtje en verificatie van het opstartscherm werd die ook keurig opgestuurd door de organisatie. Met wat stickers en een patch erbij.
Ja top! Dat ATG de feelgood momenten afgelopen dagen heeft opgestapeld, doet uiteraard niets af aan de vriendelijkheid etc van (mensen op) andere festivals. :)

Wat. Een. Festival.

Ik ben nog steeds aan het landen. Al gebeurt dat met de heropstart van werken op kantoor wat sneller dan ik zelf zou wensen (waarom zijn vreemde mensen hier plots een stuk minder fijn?!)

Na jaren vergapen op die geniale line-ups daar en het uitspitten van de onbekende namen, het volgen van de fijne fb groepen (ja, die bestaan echt) van ATG en 2 promoters en het luisteren van de podcast lagen de verwachtingen voor dit festival torenhoog.

Zo dankbaar dat we vorig jaar met een aantal de beslissing namen 'volgend jaar gaan we', tickets kochten zonder een naam te weten en dan dit te mogen meemaken samen.

Users who are viewing this thread