Alcatraz Open Air 2026

2025 was mijn eerste editie, nu ik mee gemaakt en gezien heb wat de Morgue is als locatie voor optredens lijkt een show van Pothamus mij daar geweldig. Gezien er dit jaar een nieuw album was, lijkt me dat zeker een mooie naam voor 2026, tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk
Ze stonden in 2024 ook in de Morgue, denk dat hier op het forum de consensus was dat dit een zeer goede show was en de band heeft in interviews al aangegeven dat dit voor hen ook een speciale ervaring waar alles klikte en ze zich één voelden met het publiek. Dus een nieuwe passage in 2026 met het nieuwe album mag voor mij ook en dan misschien iets later op de dag als voorlaatste/afsluiter van de Morgue zodat ze een uurtje krijgen.

Ze stonden in 2024 ook in de Morgue, denk dat hier op het forum de consensus was dat dit een zeer goede show was en de band heeft in interviews al aangegeven dat dit voor hen ook een speciale ervaring waar alles klikte en ze zich één voelden met het publiek. Dus een nieuwe passage in 2026 met het nieuwe album mag voor mij ook en dan misschien iets later op de dag als voorlaatste/afsluiter van de Morgue zodat ze een uurtje krijgen.
Kijk eens aan, dat wist ik niet allemaal. Ik maak hieruit op dat alles in de goede richting wijst voor een nieuwe passage.
Een uurtje Pothamus in de Morgue, kan niet slecht zijn

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en johanra
Powerwolf speelt op zaterdag in Hamburg. Dus dat wil dan zeggen dat de zaterdag headliner nog ontbreekt voor Alcatraz?

Trouwens nog iets interessants uit het interview, Judas Priest heeft ook zeer veel zeer mooie plannen voor volgend jaar
Wat zijn de mooie plannen?

Dat was wel een stukje magie daar inderdaad, de sfeer in de Morgue is sowieso niet te evenaren, wat @Wanorix al aangeeft, maar wat zij toen wisten neer te zetten had nog iets extra's. Sowieso een steengoede live band ook natuurlijk. Herkansing met Abur op zak is zeker welkom idd!

De aankondigings-strategie voor Rock The Lakes (14 - 16 Augustus) in de komende maanden, misschien ook wel een indicatie wanneer we nieuwe namen/headliners voor Alcatraz kunnen verwachten.

Bekijk bijlage 15687
ik vind het toch gevaarlijk om aankondigingen zo ver op voorhand vast te leggen, in een industrie waar zoveel zo snel kan veranderen.

ik vind het toch gevaarlijk om aankondigingen zo ver op voorhand vast te leggen, in een industrie waar zoveel zo snel kan veranderen.
Vind dit op zich wel duidelijke communicatie ivm te verwachten prijsstijgingen, bij Alcatraz is dat op dit moment wat onzeker. Je had de early bird, nu is er blijkbaar "wave 2" komt er nog een "wave 3" ?
Qua risico vind ik het nog wel meevallen in vergelijking met een hele hoop namen/headliners een jaar op voorhand bekend maken. Het risico op cancels is er altijd maar als festival dan toch liever één of andere geplande aankondiging wat uitstellen dan dat je moet aankondigen band X die we in augustus al gecommuniceerd hebben gaat toch niet komen denk dat dit laatste toch voor meer ontgoocheling zorgt zeker als het een grote band betreft.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Kunnen we powerwolf en slaughter niet inwisselen voor die dynamo headliners :ROFLMAO:

Pukkelpop of Lokerse zal wel de spelbreker zijn zeker. Ben benieuwd welke headliner we nog kunnen verwachten op alcatraz.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel
Dezelfde namen passeren alle augustus festivals. Hopen op lamb of God en godsmack

Bekijk bijlage 15690

Ja ik bid echt op mijn blote knieën voor In Flames, Lamb of God en Godsmack op Alcatraz! Voor LoG heb ik de grootste vrees dat Lokerse ermee vandoor gaat waardoor ik hun hele passage zal gaan missen. Lokerse trekt me echt niet en Dynamo valt precies tussen Alcatraz en Arctangent in, dus dat weekend is even totale rust.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en jvandeweyer
ik denk/vrees dat we in lokeren een dag zullen zien met lamb of god, in flames, godsmack.

Alcatraz zou dan helloween, slaughter to prevail en powerwolf als headliners hebben.

Airbourne naar pukkelpop.

ik denk/vrees dat we in lokeren een dag zullen zien met lamb of god, in flames, godsmack.

Alcatraz zou dan helloween, slaughter to prevail en powerwolf als headliners hebben.

Ja elk jaar is er wel het moment dat we concluderen dat Livenation een paar echt toppers wegkaapt. Dit jaar Gojira. Maar alledrie die namen naar Lokerse zou ik wel echt een bedroeving vinden hoor.

• Leuk
Waarderingen: Parfex en Loek123

Dat trio zou ik toch jammer vinden, wetende wat er nog allemaal tourt die maand. Naast de namen die je noemt bv. ook nog Judas Priest, Arch Enemy, etc. Zouden allemaal wat meer cachet geven aan de line-up. De concurrentie van Lokerse en PkP is natuurlijk wat die andere festivals niet/minder hebben.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Zou scorpions niet gewoon de Lokerse metaldag headlinen? Of Judas, maar die waren al uitgesloten geloof ik als ze hun tour beginnen op bloodstock

Normaal hebben die toch wel iets groters dan in flames?

Pukkelpop zou natuurlijk ook nog met Lamb Of God kunnen gaan lopen. Of In Flames

Zou scorpions niet gewoon de Lokerse metaldag headlinen? Of Judas, maar die waren al uitgesloten geloof ik als ze hun tour beginnen op bloodstock

Normaal hebben die toch wel iets groters dan in flames?
In juni was er een popcast rond festivalprogrammatie rond minuut 10 hebben ze het daar in vage termen over een afsluiter voor '26 op de Lokerse die "het nog moet bewijzen". Dat klinkt voor mij niet als een Scorpions , Judas Priest en ook niet als In Flames of Lamb of God denk dat die alle 4 wel al lang genoeg meegaan dat ze weten wat ze daar aan hebben.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Pukkelpop zou natuurlijk ook nog met Lamb Of God kunnen gaan lopen. Of In Flames
Lamb of God lijkt mij een complete mismatch met Pukkelpop. En In Flames zie ik eigenlijk ook niet zo voor me. Volgens mij boekt Pukkelpop, toch zeker de laatste jaren, vooral metalcore, hardcore en nu-metal. Zeg maar de genres die het vooral goed doen bij een jonger publiek. In dat opzicht vreemd dat van alle grotere namen die voor volgend jaar aangekondigd zijn Slaughter to Prevail op Alcatraz staat. Dat leek me nou een typische naam voor Pukkelpop.

Users who are viewing this thread