Alcatraz Open Air 2026

Ik ga nog even wachten tot ik een dagindeling heb en affiches van andere festivals rond dezelfde periode rond zijn, en ik alle prijzen weet voor de andere festivals 😃

Vorig jaar op donderdag, dit jaar op zaterdag gegaan en voor volgend jaar hebben mijn vrouw en ik een combi ticket genomen.
Ook al kennen we de ballen van al die groepen die er al opstaan , zal ze wel kennen tegen volgend jaar . We zijn noobs op het vlak van festivals en bands .
Van mijn 12/16 jaar was het hardrock bij mij met Iron Maiden, Saxon, Vandenberg ,AC/DC etc .Vanaf mijn 16de ben ik totaal ingenomen door nen Kleine van Minneapolis . The Black Mozart heeft me toch wel een 30 jaar begeesterd .
In 2023 gingen we voor het eerst naar Iron Maiden kijken in Antwerpen ; man had de microbe terug tepakken . Dus langzaamaan leren we nieuwe groepen kennen , ook al bestaan ze al 20 jaar. Alcatraz is ideaal, maar 40 minuutjes met de auto en direkt op de autostrade . Kan niet wachten tot volgend jaar (y)

Laatst bewerkt:
Zou Gnome een kanshebber zijn voor 2026?
Stonden laatst op Alcatraz in 24 dacht ik. Zie dat ze op Bloodstock ook een tent goed vol kregen afgelopen weekend, dus gaat hen wel voor de wind.

Stonden laatst op Alcatraz in 24 dacht ik. Zie dat ze op Bloodstock ook een tent goed vol kregen afgelopen weekend, dus gaat hen wel voor de wind.
Het is een schande dat Gnome nog niet op onze grootste festivals stond, die hebben in de namiddag van de twee grootste Amerikaanse rock/metal festivals gestaan.

Ik heb Gnome leren kennen op Alcatraz 2023 (in La Morgue, zelfde vrijdagnamiddag als Slomosa), en heb Rutger en de zijnen sindsdien 10 keer gezien, waaronder ook in München, Keulen en London. Uiteraard hoop ik met jou mee dat Gnome er terug bij is volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel
Mijn vrouw en ik konden onze kaartjes voor het festival krijgen, evenals een tent ("CUBE" voor twee personen).
SAVATAGE is de enige naam die me voorlopig op deze poster wil hebben.
J'espĆØre:

- ENFORCER
- GRIMA
- GHOST BATH
- SEPULTURA (THE LAST SHOW)
- BLOOD FIRE DEATH
- BATUSHKA
- SYLVAINE
- BEHEMOTH
- BLITZKRIEG

Mijn prognosticaties op de HEADLINERS:

PRISON: HELLOWEEN / POWERWOLF / IN FLAMES
SWAMP: SLAUGHTER TO PREVAIL / AMENRA / BLOOD FIRE DEATH
HELLDORADO: SEPULTURA / BIOHAZARD / GODSMACK
MORGUE: DOPETHRONE / SYLVAINE / SABBAT

Motocultor komt ook met de eerste namen. Zou eerder, ook al ben ik er geen fan van, Godsmack verwachten als headliner. Ik vind de affiche eigenlijk maar zwak, als STP uw headliner is. Ook al hoor ik die band graag. Met Godsmack had het voor mij indrukwekkender geleken, al ben ik geen Godsmack fan

Bijlagen

• Screenshot_20250817-125544.png
    Screenshot_20250817-125544.png
    794,6 KB · Weergaven: 28
Motocultor komt ook met de eerste namen. Zou eerder, ook al ben ik er geen fan van, Godsmack verwachten als headliner. Ik vind de affiche eigenlijk maar zwak, als STP uw headliner is. Ook al hoor ik die band graag. Met Godsmack had het voor mij indrukwekkender geleken, al ben ik geen Godsmack fan
STP is overal headliner tot nu toe

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ben ook wel verbaasd over hoe hoge posities STP inneemt ja, die lijken inderdaad overal gewoon te headlinen dus we kunnen er wel van uit gaan dat die op alcatraz ook gewoon headliner zijn.

Dus gij zou liever een band waar ge geen fan van zijt als headliner willen hebben dan een band waar ge wel fan van zijt? šŸ¤”šŸ¤”šŸ¤”

• Haha
Waarderingen: Loek123
STP is overal headliner tot nu toe
Ja inderdaad. Echt gestoord. Op Into The Grave vorig jaar ook al. En op Graspop stonden ze ook al vrij hoog op de Jupiler stage. Wat heeft die band dan eigenlijk zo speciaal gedaan? Niet dat de muziek niet goed is, maar de muziek van andere bands vind ik ook goed en die zijn ook geen headliner. Dus het kan niet alleen door de goede muziek (wat dan nog subjectief is ook) zijn

Ja inderdaad. Echt gestoord. Op Into The Grave vorig jaar ook al. En op Graspop stonden ze ook al vrij hoog op de Jupiler stage. Wat heeft die band dan eigenlijk zo speciaal gedaan? Niet dat de muziek niet goed is, maar de muziek van andere bands vind ik ook goed en die zijn ook geen headliner. Dus het kan niet alleen door de goede muziek (wat dan nog subjectief is ook) zijn
Alex Terrible is een internet fenomeen. Beetje vergelijkbaar met Will Ramos van Lorna Shore.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123
Klopt. Die mannen spelen het goed. Of het is niet gespeeld, geen idee. Ze pakken het allesinds goed aan.

Ik kan geen nummer van STP opnoemen, maar ik weet dat Alex Terrible graag met een beer ravot, graag wall of deaths vervoegt tijdens optredens, altijd een breakdown zonder micro meeschreeuwt, en vaak zichzelf tot bloedens toe met een micro slaat.

Nu, afgaande op die enkele beelden, de show ziet er wel strak uit. Niet mijn ding, maar misschien is er wel genoeg aanhang voor.

Alex Terrible is een internet fenomeen. Beetje vergelijkbaar met Will Ramos van Lorna Shore.

En Alex dan nog wel een beetje meer dan Will zegt

Klopt. Die mannen spelen het goed. Of het is niet gespeeld, geen idee. Ze pakken het allesinds goed aan.

Ik kan geen nummer van STP opnoemen, maar ik weet dat Alex Terrible graag met een beer ravot, graag wall of deaths vervoegt tijdens optredens, altijd een breakdown zonder micro meeschreeuwt, en vaak zichzelf tot bloedens toe met een micro slaat.

Nu, afgaande op die enkele beelden, de show ziet er wel strak uit. Niet mijn ding, maar misschien is er wel genoeg aanhang voor.
En niet te vergeten, Alex is tegenwoordig ook professioneel kickboxer šŸ˜‰

En de band draagt af en toe maskers

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Interview met Vicky de promoter van Bloodstock , gaat over de voorbije editie maar ook de 2026 namen worden besproken belangrijkste dat ik er uit onthoud is dat als Judas Priest in Belgiƫ staat dat niet op de Lokerse zal zijn aangezien Priest er blijkbaar op staat dat hun tour begint in de UK en op Bloodstock.

Dus gij zou liever een band waar ge geen fan van zijt als headliner willen hebben dan een band waar ge wel fan van zijt? šŸ¤”šŸ¤”šŸ¤”
Natuurlijk wil ik Slaughter Tot Prevail wel zien. Maar ik had liever Godsmack er boven gezien. Niet elke band moet altijd headliner zijn. En ik ga niet elke headliner kijken. Ik heb dit jaar zelfs op een hotel kunnen besparen een nacht omdat er op zaterdag avond niks naar mijn smaak stond (op Whiplash na maar die heb ik al gezien en dan had ik van 18 h tot 01 h ofzo moeten wachten). Als dat verhaal zich zou voor doen met Godsmack en Slaughter To Prevail ...

Ooohhh en ik gun andere mensen ook iets. Godsmack mag van mij gerust headliner zijn. Hoewel ik ze niet graag hoor heb in wel veel respect voor die band. En stel, dat ze bv Judas Priest er kunnen zetten maar dat gaat niet door Slaughter Tot Prevail ... U snapt mijn punt wel. Als ik dan fan ben van Slaughter Tot Prevail en niet van Judas Priest (ik ben wel Judas Priest fan maar ga even mee) en in ben de boeker en omdat ik JP wel wil omdat ze kaarten verkopen maar ze niet boek omdat ik STP als headliner wil ... Allee u snapt het punt wel

Ik zie in airborne eigenlijk ook wel een leuke headliner als daar een sterk dagprogramma in staat. Alcatraz heeft al altijd ingezet op sterke live bands en dat is bij airbourne een understatement. Maar ik vrees dat die naar Kiewit of Lokeren zullen trekken.

Interview met Vicky de promoter van Bloodstock , gaat over de voorbije editie maar ook de 2026 namen worden besproken belangrijkste dat ik er uit onthoud is dat als Judas Priest in Belgiƫ staat dat niet op de Lokerse zal zijn aangezien Priest er blijkbaar op staat dat hun tour begint in de UK en op Bloodstock.

Volgens hun website spelen ze op Bloodstock op 9 augustus op Bloodstock. Dus als dat klopt, kunnen we Priest definitief schrappen voor Alcatraz

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread

• Royke