M'n kameraad en ik nemen sinds 2022 een VIP-ticket. Wij zijn hier best tevreden mee. De VIP-bar is (sinds dit jaar) vergroot waardoor je wel wat meer ruimte hebt. Ik moet ook eerlijk toegeven dat we afgelopen weekend slechts eenmaal geen plek vonden om aan de tafels aan de rand te zitten. De toevoeging van de kickertafel was ook best aangenaam!
Ook een mooi nieuwtje was de nieuwe "Rainbow Bar", deze bootste de oude, favoriete bar van Lemmy na. Hier had je weliswaar géén zicht op het podium, enkel audio. Wél had je hier rode, comfortabele zetels om even in uit te blazen.
Echter ga ik ook akkoord met de vele punten van Johanra. Het buffet is zeker verbeterd - met als hoogtepunt de héérlijke "live" gebakken biefstuk op zaterdag, samen met vele bijgerechten, pasta's ... maar het eten op de wei is eigenlijk minstens even lekker.
Voor mij is het comfort van een rustig plekje om te zitten/rusten wanneer je even niets wil zien alsook de VIP-toiletten (want eerlijk, op de festivalsite zijn er maar 2 echt grote toiletplaatsen aanwezig) alsook het buffet een waar genot. De VIP-parking + shuttle heen verloopt ook altijd wel vlot, de shuttle terug is een ander verhaal (dit jaar voor het eerst deze kunnen terugnemen!).
Maar m'n festivalgezelschap is het er voorlopig over eens: véél duurder moet de VIP niet worden alvorens wijzelf ook afhaken.