Alcatraz Open Air 2026

Zo, Powerwolf mag snel terugkomen! Niet mis, maar had nog even mogen wachten. Ondanks dat 9 van de 21 namen first timers zijn, voelt de affiche heel herkenbaar aan voorlopig.

Zelf heel blij met Amorphis, Alcest, Satyricon en Vended.

Snel terugkomen? Ze stonden er in 2023 voor het laatst, dan is 2026 best prima toch met 2 edities ertussen?

Snel terugkomen? Ze stonden er in 2023 voor het laatst, dan is 2026 best prima toch met 2 edities ertussen?
Goeie nuance. Nu lijkt het inderdaad vers, maar volgend jaar zijn we alweer een jaar verder van de laatste passage. Terecht! 😊

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Kwam tijdens het festival tijdens o.a. Pig Destroyer en Cult of Luna mijn oude stagementor, Frederik, tegen. Hij hoopt volgend jaar (n.a.v. zijn nieuwe album met Hemelbestormer) weer op de affiche te staan.

Ander Belgisch talent dat van mij (weer) mag doorkomen zijn o.a. Gnome en Doodseskader.

Kwam tijdens het festival tijdens o.a. Pig Destroyer en Cult of Luna mijn oude stagementor, Frederik, tegen. Hij hoopt volgend jaar (n.a.v. zijn nieuwe album met Hemelbestormer) weer op de affiche te staan.

Ander Belgisch talent dat van mij (weer) mag doorkomen zijn o.a. Gnome en Doodseskader.
Ah mooi om te lezen, toffe kerel! Kwam hem enkele maanden terug tegen bij Jack White toen ik daar met @Joslittel stond, hij was redelijk verbaasd dat hij daar herkend werd door een Hemelbestormer fan :LOL: maar zou zeer goed in de Morgue passen om hen daar met hun nieuwe album te laten spelen!

Powerwolf: die dag al zeker aanwezig

Slaughter To Prevail: misschien, spelen ook al op 6 februari in Vorst, dus ik zie nog

Savatage: graag

Testament: Zeker en vast als die op de Powerwolf dag staan, anders zeker als ik er ben (want overweeg om Powerwolf dat weekend te volgen, spelen ook in Hamburg dat weekend)

Paleface Swiss: misschien

Biohazard: hoeft niet voor mij

Satyricon: ooit, toen ik nog veel meer into black metal was, eens gaan zien in de toenmalige Biebob. Maar ik denk niet dat ik daarvan tegenwoordig nog een volledige show overleef

Alcest: Die heb ik ooit nog gezien in een donker jeugdhuis rond 2010. Een club van 250 man en die stond tot op de nok gevuld. Een intense ervaring waarvan ik niet weet of die te evenaren valt op een festival. Ik hou graag mijn herinneringen aan die show dus ik denk het toch maar niet

Amorphis: Veel te lang geleden, heerlijke band dus ja!

Dirkschneider: kan leuk worden

Orbit Culture: JA!

Death Angel: outereerd

Deicide: Jep, want die heb ik nog nooit te goed gezien (enkel laatste nummers en van te ver naar m'n goesting, had bijna verrekijker nodig)

Soen: Moet ik eens te goed checken, want ken de muziek eigelijk niet te goed

Fit For An Autopsy: JA!

Of Mice & Men: Neen, dank u, sinds de originele zanger er niet meer bij is hoeft dit voor mij niet meer

Voivod: pppffff nei

Mushoomhead: Mushroomhead? Is dat geen jaren 90 gabber techno ofzoiets? Of verwar ik met iets anders? Wat doen die op deze affiche?

Anaal Naktraath ofzoiets: ken ik niet te goei

Crimson Glory: Ken ik nog niet heel goed, en verwar ze denk ik momenteel met een andere band. Is dat geen power metal. Indien ja, moet ik het dringend checken (nu ja dringend ... ik heb nog zo'n 365 dagen)

Vended: JA! Staan schandalig laag wel
Thanks om eindelijk een leesbare versie online te zetten. Nu kan ik na al dat zoeken eindelijk gaan slapen.
Ik heb dus ook een verslaving.
btw ziet er in't begin wel geestig uit. Dan is't ja... ok en weer leuk.
Nu ga ik lekker dromen.

• Leuk
Waarderingen: won666

Ah zou terecht zijn! Zit toevallig nu hun nieuwe nummers weer te luisteren ter voorbereiding van Pelagic. Dat is echt een heel hoog niveau. Die band verdient de komende periode mooie spots om hun publiek daarmee te betoveren.

Nu we weer een beetje geland zijn van de 2025 editie, is het tijd om eens beter naar de namen voor 2026 te kijken. Kan niet zeggen dat ik teleurgesteld was zaterdag met wat ik zag op de poster maar ook zeker niet blij verrast. Hoopte toch op Lamb of God, Godsmack en In Flames. Maar Alcatraz heeft nog nooit teleurgesteld dus komt nu ook vast goed.

Must see: Savatage, Satyricon, Alcest, Amorphis, Orbit Culture,
Als ik er toch ben: Slaughter to Prevail, Death Angel,
Leuk om te ontdekken: Paleface Swiss, Fit for an Autopsy, Mushroomhead
Nee: Powerwolf (inmiddels toch wel echt te vaak), Testament, Biohazard, Dirkschneider, Deicide, Soen, Of Mice & Men, Voivod (hoezo boeken ze dit gedrocht in hemelsnaam nog, slechtste show ooit op Alcatraz), Anaal Aktrak (ofzo), Crimson Glory, Vended

• Leuk
Waarderingen: Loek123, Jamel en won666
M'Era Luna (DE) (8-9 Augustus): een beetje industrial kan wel op Alcatraz dus Front Line Assembly , Combichrist & KMFDM mogen wel langs komen en doe er Within Temptation ook maar bij dan.

530695873_1327641922051594_155898545120106922_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
In Extremo is wel een leuk bandje voor de preparty dag

Within Temptation ook nog in de buurt dus, zal wel Graspop of Lokerse worden maar je weet het maar nooit

Als ik kijk naar wat er al aangekondigd is op bloodstock zou ik graag bleed from within en Northlane er nog bij zien .

Nu we weer een beetje geland zijn van de 2025 editie, is het tijd om eens beter naar de namen voor 2026 te kijken. Kan niet zeggen dat ik teleurgesteld was zaterdag met wat ik zag op de poster maar ook zeker niet blij verrast. Hoopte toch op Lamb of God, Godsmack en In Flames. Maar Alcatraz heeft nog nooit teleurgesteld dus komt nu ook vast goed.

Must see: Savatage, Satyricon, Alcest, Amorphis, Orbit Culture,
Als ik er toch ben: Slaughter to Prevail, Death Angel,
Leuk om te ontdekken: Paleface Swiss, Fit for an Autopsy, Mushroomhead
Nee: Powerwolf (inmiddels toch wel echt te vaak), Testament, Biohazard, Dirkschneider, Deicide, Soen, Of Mice & Men, Voivod (hoezo boeken ze dit gedrocht in hemelsnaam nog, slechtste show ooit op Alcatraz), Anaal Aktrak (ofzo), Crimson Glory, Vended
Vanwaar Vended bij nee? Zou denken dat het wel in je straatje ligt, al heb ik geen idee of het live wat is.

Vanwaar Vended bij nee? Zou denken dat het wel in je straatje ligt, al heb ik geen idee of het live wat is.
Terechte vraag! Heb ze nu tweemaal live gezien, zowel Graspop als Alcatraz. En ze doen hun best wel live maar de tweede keer heb ik geconcludeerd dat ze eigenlijk geen enkel echt memorabel nummer hebben. De hele show luister je naar b-kantjes van Slipknot singles. Misschien ga ik er nog eens kijken om een open moment in het blokkenschema in te vullen maar zou er nooit meer voor omlopen.

Terechte vraag! Heb ze nu tweemaal live gezien, zowel Graspop als Alcatraz. En ze doen hun best wel live maar de tweede keer heb ik geconcludeerd dat ze eigenlijk geen enkel echt memorabel nummer hebben. De hele show luister je naar b-kantjes van Slipknot singles. Misschien ga ik er nog eens kijken om een open moment in het blokkenschema in te vullen maar zou er nooit meer voor omlopen.
Ah oke dan wel begrijpelijk ja, heb ze zelf nog nooit live gezien dus wil ze wel eens gaan zien

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread