Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nou, nadat ik hier het teleurstellende nieuws heb gelezen dat Heilung en Monkey3 tegelijk spelen, heb ik zelf nog even een extra blik geworpen op het schema. Klein beetje mixed feelings, maar neigend naar het positieve. Verreweg mijn meeste 'must-sees' kan ik gewoon zien. Heilung en Monkey3 is inderdaad wel een pijnlijke en ik moet er even goed over nadenken wat we daarmee gaan doen. Zal ook wel afhangen van wat m'n vrienden willen. Verder is Jinjer/Lalma ook wel vervelend. Was wel benieuwd naar Lalma, maar dat gaat toch Jinjer worden. Moet er toch maar eens van komen dat ik die live ga zien.

Verder heel erg zonde dat Cradle of Filth en met name Solstafir niet meer op het affiche staan. Daar tegenover staat dat Brutus wel een fijne nieuwkomer op het affiche is. Laat het feestje maar beginnen! Kan bijna niet meer wachten. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Er is nog nergens een blokkenschema of clashfinder toch? Wat lastig puzzelen zo. Brutus is een mooie toevoeging, evenals Asphyx en Mayhem, Dus daar niks over te klagen. Erg fijn dat Dark Tranquility en unleash the Archers er wel gewoon staan. Dyscordia om 11 uur is bijzonder vraag zeg, gelukkig sta ik op de camping dichtbij. Mnkey3 en Heilung samen is gewoon stom. Emporer in de tent ronduit machtig, als er daarna plek is bij Monkey3 ga ik daarheen. 5 kwartier voor de headliners vind ik erg kort trouwens, had op een veel langere set van Epica gehoopt. Misschien mag uitlopen tot 13 uur wel? Ga nu even verder puzzelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Er is nog nergens een blokkenschema of clashfinder toch? Wat lastig puzzelen zo. Brutus is een mooie toevoeging, evenals Asphyx en Mayhem, Dus daar niks over te klagen. Erg fijn dat Dark Tranquility en unleash the Archers er wel gewoon staan. Dyscordia om 11 uur is bijzonder vraag zeg, gelukkig sta ik op de camping dichtbij. Mnkey3 en Heilung samen is gewoon stom. Emporer in de tent ronduit machtig, als er daarna plek is bij Monkey3 ga ik daarheen. 5 kwartier voor de headliners vind ik erg kort trouwens, had op een veel langere set van Epica gehoopt. Misschien mag uitlopen tot 13 uur wel? Ga nu even verder puzzelen.
Omdat je zo aandringt. Had de clashes al in een andere post gezet, maar misschien is dit wel overzichtelijker.

Ik denk dat dit 'm wordt. Tuurlijk zal ik tussendoor wel wat gaan eten, maar sta dan waarschijnlijk gewoon alsnog te kijken bij acts. Druk dus, zoals we wel gewend zijn.
Vrijdag
Channel Zero & Eternal Breath - Black Mirrors -Thundermother - The Vintage Caravan - King Hiss - Brutus - Thorium - Suicidal Angels - Gloryhammer & White Heat -Moonspell - Tarja - Mayhem - At the Gates & Cyclone - Channel Zero - Epica & Killer.

Zaterdag
Carneia - Necrotted - Spoil Engine - Rykers - Burning Witches - Funeral Dress - Fleddy Melculy - Omnium Gatherum - Feed - Bizkit Park - Rawdriguez - Dark Tranquility - Orden Ogan & Alkerdeel - Hypocrisy - Dirkschneider & Cowboys and Aliens - Emperor - Monkey3 (en misschien Heilung).

Zondag
Russkaja - Loudblast - After All - Sloper - Haester - Artillery - Raven - Asphyx - Eclipse & Huracan - Marduk - Lalma - Vio-lence - Doro & Thurisaz - Stake - Eluveitie - Amenra - Kreator & Wiegedood.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik denk dat ik mijn schema wel mooi klaar heb zo. Wat kan ik ongelofelijk veel wel zijn. Het hebben van een tijdschema maakt een festival opeens tastbaar, genieten dit!

Vrijdag:
- Channel Zero (main)
- Black Mirrors (tent)
- Thundermother (main), tevens rustmoment aangezien ik hen niet erg boeiend vind
- The Vintage Caravan (tent)
- King Hiss (main)
- Brutus (tent), hele fijne toevoeging!
- Unleash the Archers (main), denk iets eerder weg bij Brutus om deze helemaal te kunnen zien, fijn dat ze er nog steeds staan!
- Suicidal Angels (tent), deze band is me meer en meer gaan pakken.
- Gloryhammer (main), zal tevens het moment voor mijn middagdutje zijn. Leuke band, wel al wat vaak gezien.
- Moonspell (tent), van begin tot eind vooraan!
- Tarja (main), ben benieuwd, laat me graag verrassen.
- Mayhem (tent), zeker even een bezoekje brengen
- At the Gates (main), knallen!
- Rust, misschien Channel Zero van een afstand maar vooral vooraan klaar gaan staan voor Epica
- Epica!!

Zaterdag:
-
Dyscordia (main), kijk erg uit naar deze show, wel wat vroeg. Jammer van de overlap met Carneia.
- Necrotted (tent), ff kijken, boeit me op plaat nog niet erg
- Spoil Engine (main), eerste pit na 1,5 jaar verwacht ik!
- Rust, misschien even kijken bij Rykers
- Burning Witchers (Main)
- Rust, misschien even kijken bij Funeral Dress
- Fleddy Melculy (Main), weer een feestje!
- Omnium Gathering (tent), dat wordt rennen na Fleddy
- Seven Witchers (main) muzikaal wel aardig, verbaast me dat ze zo hoog op de main staan.
- Bizkit Park (tent), als kind van de 90's moet ik dit natuurlijk zien.
- Destruction (main), kan wel genieten van een potje thrash. Thrash till Death vind ik echt een pareltje
- Dark Tranquility (tent) geweldig dat ze er nog staan, wordt genieten.
- Orden Ogan (main), weer even rennen. Afgelopen weken erg gaan houden van hun muziek.
- Hipocrisy (tent) en dan gelijk weer door naar Hipocrisy, dat is toch genieten, wat een avond!
- Rust, Dirkschneider boeit me niet echt. Bekijk het van een afstandje. Misschien ook even naar La Morgue.
- Emporer (tent), magnifiek dat ze in de tent staan. Ik sta vooraan, kijk hier enorm naar uit.
- Monkey3/Heilung. De clash van het weekend. Ik ga waarschijnlijk naar Monkey3.

Zondag:
- Russkaje/Grave Brothers, nog een lastige keuze. Beide leuke bands om mee te starten. Keuze wordt die ochtend denk ik gemaakt.
- Loudblast (tent), heerlijke zompige death metal.
- Tim's Favourite (morgue), lijkt me wel wat.
- Sloper (tent), omdat het kan. Heeft me muzikaal niet overtuigd.
- Evil Invaders (main), al blijft Haester ook een optie.
- Artillery (tent).
- Raven (main), laat me verrassen, van een afstandje.
- Asphyx (tent), ff beuken!
- Eclipse/Huracan, alweer een vervelende clash. Wil ze beide zien eigenlijk. Wordt op de dag zelf beslist.
- Marduk (tent)
- Jinjer (main), een van de hoogtepunten.
- Rust of Vio-lence
- Thurisaz (mogue), mooie plek voor deze band.
- Stake (tent), verwacht een knal optreden.
- Eluveitie (main), nog zo'n optreden waar ik naar uit kijk.
- AMenra (tent), de avond wordt opeens druk heen en weer rennen.
- Wiegedood (morgue), vet einde. Mocht het vol zijn dan wordt het Kreator van een afstandje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zo kijkend naar mijn schema zie ik voor mijzelf de meeste kans op een meeting op de zaterdag vroege middag tijdens Rykers of Funeral Dress,
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Wolves in the throne room klopt. tnx
@Joslittel leuk schema. Ik ga enkel dirkschneider moeten uitkijken, emperor moeten missen en geen monkey3 die ik gisteren heb ontdekt om op de eerste rij bij heilung te staan. Wordt voor mij het hoogtepunt met een t-shirt die ik daar ga kopen. De stroom viel uit op graspop bij heilung. Hopelijk nu niet.
11 uur al voor discordia en russkaja waar ik allebei echt naar uitkijk. Eerste act begint met het jaar vroeger en vroeger op alcatraz. Al een geluk dat channel zero na 12 uur begint. Want ik moet van Tongeren: De andere kant van Vlaanderen komen. Wordt mss toch nog de eerste trein om zeker te zijn.
Mijn parcours volgt nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Zo kijkend naar mijn schema zie ik voor mijzelf de meeste kans op een meeting op de zaterdag vroege middag tijdens Rykers of Funeral Dress,
Was toch het slagveld waar je niet naar uitkeek... Ik twijfel heel erg of het wel gaat lukken voor mij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Tnx, het genre waar ik veel van hou en toch weinig van ken is post, stoner, sludge, psyche, experimental,... Prog ken ik wel wat van. Dus ik kijk al uit om er te ontdekken. Monkey3 klinkt al interessant.
Zo had ik enkele jaren geleden (hoe heten ze ook weer?) Ze speelden na de headliner in de swamp. Traag, voor velen saai, ik genoot. En toch leuke screams met een hypnotiserend emotioneel kantje.
Je bedoelt Opeth in 2019, denk ik?
Daar kan ik ook echt van genieten inderdaad.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Je bedoelt Opeth in 2019, denk ik?
Daar kan ik ook echt van genieten inderdaad.
Wolves in the throne room zoals eerder gemeld in mijn lange post. Vreemd dat black metal één van mijn mindere favoriete genres is. Maar daar kon ik toch echt van genieten. Had mss te maken dat het na de headliner was. Pastte bij de sfeer. Had bv gehoopt dat bizkit park een afterparty ging zijn na de headliner. Feestje zal het toch wel worden. Clashes vaan mij volgen nog.
Even tussendoor...
Het weer ziet er tot nu toe ideaal uit. 21 graden en wat zon. Of vrijdag 24 graden en beetje zon volgens buienradar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Wauw, wat lang geleden... Het was een ontzettend druk coronajaar, maar ik hoop ook dat ik naar Alcatraz kan gaan! Helaas is m'n tweede vaccinatie op 3 augustus en zal ik me tweemaal laten testen, maar dat zal wel meevallen... Toch...?

Mijn voorlopig tijdschema gevuld met "must-sees", ook met mijn vriendin in het achterhoofd gehouden:

Vrijdag:
- Channel Zero
- King Hiss
- Brutus
- Unleash The Archers
- Gloryhammer
- At The Gates
- Channel Zero

Zaterdag:
- Spoil Engine
- Fleddy Melculy
- Bizkit Park
- Dark Tranquility
- Orden Ogan
- Heilung

Zondag:
- Russkaja
- Evil Invaders
- Jinjer
- Stake
- Eluveitie
- Amenra

Balen dat Solstafir heeft gecanceld, maar dat is deze tijden niet meer dan normaal. Ik heb jullie wel allemaal erg gemist ;) Hopelijk tot dan!


P.S. Tijd om m'n profielfoto van m'n oude hogeschool maar eens te veranderen nu ik al meer dan een jaar voltijds aan de slag ben als leerkracht...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Wauw, wat lang geleden... Het was een ontzettend druk coronajaar, maar ik hoop ook dat ik naar Alcatraz kan gaan! Helaas is m'n tweede vaccinatie op 3 augustus en zal ik me tweemaal laten testen, maar dat zal wel meevallen... Toch...?

Mijn voorlopig tijdschema gevuld met "must-sees", ook met mijn vriendin in het achterhoofd gehouden:

Vrijdag:
- Channel Zero
- King Hiss
- Brutus
- Unleash The Archers
- Gloryhammer
- At The Gates
- Channel Zero

Zaterdag:
- Spoil Engine
- Fleddy Melculy
- Bizkit Park
- Dark Tranquility
- Orden Ogan
- Heilung

Zondag:
- Russkaja
- Evil Invaders
- Jinjer
- Stake
- Eluveitie
- Amenra

Balen dat Solstafir heeft gecanceld, maar dat is deze tijden niet meer dan normaal. Ik heb jullie wel allemaal erg gemist ;) Hopelijk tot dan!


P.S. Tijd om m'n profielfoto van m'n oude hogeschool maar eens te veranderen nu ik al meer dan een jaar voltijds aan de slag ben als leerkracht...
Perfect schema voor mij. Komt 100 % overeen denk ik. Kzou er enkel hier en daar nog iets toevoegen. Moet enkel dark tranquility nog ontdekken. Ga ik nu doen. Heb nog veel ontdekkingswerk te doen. Ook op het terrein zelf. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Nou, nadat ik hier het teleurstellende nieuws heb gelezen dat Heilung en Monkey3 tegelijk spelen, heb ik zelf nog even een extra blik geworpen op het schema. Klein beetje mixed feelings, maar neigend naar het positieve. Verreweg mijn meeste 'must-sees' kan ik gewoon zien. Heilung en Monkey3 is inderdaad wel een pijnlijke en ik moet er even goed over nadenken wat we daarmee gaan doen. Zal ook wel afhangen van wat m'n vrienden willen. Verder is Jinjer/Lalma ook wel vervelend. Was wel benieuwd naar Lalma, maar dat gaat toch Jinjer worden. Moet er toch maar eens van komen dat ik die live ga zien.

Verder heel erg zonde dat Cradle of Filth en met name Solstafir niet meer op het affiche staan. Daar tegenover staat dat Brutus wel een fijne nieuwkomer op het affiche is. Laat het feestje maar beginnen! Kan bijna niet meer wachten. :)
Vrijwel copy-paste voor mij.
Nu wel duidelijk de zaterdag als beste dag (was eerder nog ongeveer gelijk aan de vrijdag).

Mijn (voorlopige) schema:
1627772393135.png
1627772427886.png
1627772465296.png
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
- Tarja (main), ben benieuwd, laat me graag verrassen.
Daar zul je geen spijt van krijgen, lijkt me.
Kijk er zelf in ieder geval behoorlijk naar uit.
Gek genoeg had ik haar solowerk nog nooit echt goed beluisterd, maar dat is toch wel van een veel beter niveau dan ik om een of andere reden had verwacht..
Mooi ook dat ze toch wel duidelijk een eigen stijl heeft gevonden, en ook niet alleen maar wat liedjes als Phantom of the Opera nazingt.

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Sowieso altijd mooi hoe je toch weer voor en tijdens festivals nieuwe namen leert kennen die je ineens compleet verrassen.
Zo zitten sommige namen van het affice van Alcatraz alweer maanden in mijn nieuwe luisterlijsten, en komen er de afgelopen weken en zelfs vandaag nog steeds bij!
Zo heb ik alleen al van/door Alcatraz 2021 de volgende namen (verder) 'ontdekt': Hypocrisy, Eclipse, Omnium Gatherum, Thurisaz, Dyscordia, Russkaja, Monkey3, Black Mirrors, Fireforce, en nu dus Brutus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Sowieso altijd mooi hoe je toch weer voor en tijdens festivals nieuwe namen leert kennen die je ineens compleet verrassen.
Zo zitten sommige namen van het affice van Alcatraz alweer maanden in mijn nieuwe luisterlijsten, en komen er de afgelopen weken en zelfs vandaag nog steeds bij!
Zo heb ik alleen al van/door Alcatraz 2021 de volgende namen (verder) 'ontdekt': Hypocrisy, Eclipse, Omnium Gatherum, Thurisaz, Dyscordia, Russkaja, Monkey3, Black Mirrors, Fireforce, en nu dus Brutus.
Ja dat is het mooie van festivals en een van de dingen die ik zo miste! Door Alcatraz een aantal bekende namen goed gaan luisteren zoals Emporer, Stake en Cradle of Filth. Daarnaast hele fijne ontdekkingen met oa Dyscordia, Omnium Gathering, Orden Ogan en Black Mirrors. En er zullen er nog een paar bijkomen ter plekke die positief verrassen.

Dank voor de Tarja tips! Deze nummers staan ook in mijn lijstje en bevallen me inderdaad goed. Daarom laat ik me graag positiwf verrassen, ik verwacht er wel wat van.
 

Iron Mädchen

Playlistbediener
29 jul 2021
14
27
De timetable levert voor mij vooralsnog geen enorme dilemma's op, behalve misschien Wiegedood en Kreator. Maar wie weet, als ik mij playlist komende weken verder aan vul met dingen die ik nog niet (zo goed) ken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken