Albums van 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Katatonia - Sky Void of Stars

Komt officieel pas komende vrijdag uit, maar ik heb de promo nu ruim 2 weken in huis. Waanzinnig sterk album. Voor mij het beste Katatonia album zelfs.
Meer afwisseling en vooral ook meer bombastische stukken, waardoor de spanning een stuk hoger is dan bij de vorige 2 albums. Deze gaat hoog eindigen in mijn eindlijst van 2023.
Vandaag officieel uit. Prog/post/doom metal fans gaan genieten.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Zal het zo eens aan zetten, klinkt als precies iets voor mij. Weinig bekend mee maar ik verwacht dat deze act nog wel eens flink omhoog kan schieten op mijn Graspop mustsee lijstje.
Op de laatste 2 albums lag de nadruk iets meer op prog, soms richting Leprous. Nu weer wat oude doom invloeden, waardoor de songs wat harder binnen komen (vind ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Maar John Cale dus, met zijn MERCY.

Pakte mij meteen eigenlijk.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Ik hoor er echt geen Editors in terug. Qua stem een beetje. Het is verder niet heel goed, zoals veel van dit soort bandjes uit ons geliefde Zuid-Limburg.
Ik vind het -zeker ook vanwege de stem- muzikaal ook veel weghebben van de latere Editors albums (met name de langzame nummers dan). Heb 't album vanmiddag ook geluisterd en vind het prima hoor, maar nummers als Lay it Down zou zo een Editors ballad kunnen zijn voor mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Iemand dat Maneskin album al beluisterd? Nog niet aan toegekomen, wel benieuwd.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Iemand dat Maneskin album al beluisterd? Nog niet aan toegekomen, wel benieuwd.
Yes, vooral een heel druk album. Van alles wat: je hoort er IDLES in terug, ballads a la Aerosmith, stukjes italiaans nog, maar vooral weinig eigen geluid. Maneskin had het met dit album onder de arm nog beter gedaan op Pinkpop, maar het blijft een perfecte band voor mensen die zeggen dat ze van rock houden, maar eigenlijk alleen naar -komt ie weer- Suzan en Freek luisteren.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Yes, vooral een heel druk album. Van alles wat: je hoort er IDLES in terug, ballads a la Aerosmith, stukjes italiaans nog, maar vooral weinig eigen geluid. Maneskin had het met dit album onder de arm nog beter gedaan op Pinkpop, maar het blijft een perfecte band voor mensen die zeggen dat ze van rock houden, maar eigenlijk alleen naar -komt ie weer- Suzan en Freek luisteren.
Ik ben het nu ook het luisteren.
Het leukste is eigenlijk het liedje met Idles en de Italiaanse liedjes vind ik eigenlijk altijd het leukst van maneskin.

Ik kan me er wel aan ergeren dat ze bij meer van de helft van de liedjes zingen over sex en drugs. Dat zal dan wel als heel vrij en feministisch worden bestempeld ofzo, maar "de boodschap" die ik onthoud als ik dit album luister is: cocaïne is cool en het leven draait om sex. Toch weer een beetje zorgelijk als dat bij al die 16 jarige meisjes (ja dat is echt de grootste doelgroep van Maneskin) blijft hangen.


Blijft staan dat als je niet te veel op de tekst let het vermakelijke rock is en zeker live heel vermakelijk en toegankelijk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Vandaag officieel uit. Prog/post/doom metal fans gaan genieten.
Eindelijk eens beluisterd en ben zeker niet teleurgesteld. Dit album zit heel goed in elkaar. Je kunt er lekker headbangend in blijven hangen. Viel me wel op dat de nummers wat aan de korte kant waren voor dit soort muziek.

Verder nog meer van mijn lijstje afgestreept deze week (begint eindelijk wat vaart in te komen). Die van John Cale, The Murder Capital, Riverside en Solomon zijn het meest blijven hangen. Die laatste is een aanrader voor alle Editors fans. Ik ga met Matt mee bij John Cale, die grijpt je meteen bij de keel. The Murder Capital is ook een lekker intens album wat vraagt om meerdere luisterbeurten. Die van Riverside steekt er voor mij bovenuit. Ik wou al meteen kaartjes voor Prognosis kopen, maar helaas heb ik die zondag (de Riverside dag) al een afspraak. Misschien alleen een zaterdag kaartje dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Yes, vooral een heel druk album. Van alles wat: je hoort er IDLES in terug, ballads a la Aerosmith, stukjes italiaans nog, maar vooral weinig eigen geluid. Maneskin had het met dit album onder de arm nog beter gedaan op Pinkpop, maar het blijft een perfecte band voor mensen die zeggen dat ze van rock houden, maar eigenlijk alleen naar -komt ie weer- Suzan en Freek luisteren.

De vraag is of Maneskin wel een eigen geluid heeft? Toen ze nog niet bekend waren mogelijks wel, maar door hun populariteit kiezen ze er nu voor om het anders te doen. Zo maken ze voornamelijk nog Engelse nummers en proberen ze naar mijn gevoel meer mainstream te zijn. Gek genoeg werkt dat natuurlijk ook gewoon ;).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Complete Mountain Almanac - complete Mountain Almanac :love:
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Young Fathers - Heavy Heavy!

Een van de albums waar ik het meest naar uitkeek. Het wachten waard. Zo'n origineel geluid, heerlijk.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
250
114
RAYE - My 21st Century Blues. Ja Raye is die mevrouw van Bed en You Don’t Know Me. Mijn verwachtingen lagen dus praktisch onder de grond. En ze heeft net een van de beste albums van het jaar afgeleverd. Dit is een fantastische turn of tone van haar vorige songs. Heel krachtig album.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken