Albums van 2021

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
The Black Keys - Delta Kream

Valt me niet tegen. Ze zijn behoorlijk terug naar hun bluesrock roots terug gekeerd and i like. Album staat niet kneiter vol hits en vernieuwend is het zeker niet. Maar het luistert wel lekker weg hoor.
Hij valt hier ook behoorlijk lekker. Oude nummers waarvan ik er bijna geen een ken een nieuw typisch black Keys sausje gegeven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Hij valt hier ook behoorlijk lekker. Oude nummers waarvan ik er bijna geen een ken een nieuw typisch black Keys sausje gegeven.
Klopt, ik lees net een review en zie dan pas dat merendeel covers zijn van het album. Maar ik kende er letterlijk geen een (nu ben ik ook geen Blues kenner).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Sons of Kemet - Black to the Future

Op het eerste gehoor minder indrukwekkend als voorganger 'Your Queen is a Reptile', deze plaat klinkt wat meer ingetogen. Niet per se erg overigens, het luistert alsnog prima weg. Komende tijd wat vaker opzetten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nieuwe St Vincent! Ze is weer helemaal terug. Fraai, uiteraard tikkeltje artistiek album dat desondanks goed wegluistert.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Die Black Keys is heerlijk om te luisteren in de auto! Is in dit geval een compliment :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nieuwe Roman Flügel - Eating Darkness bevalt me goed!

Ook Squid is inderdaad een heerlijke plaat. Wat zijn er toch weer fijne gitaarbands door aan het komen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Inmiddels even uit, maar vandaag toch weer aangeslingerd.. Rosali - No Medium
Daarnaast is de nieuwe van Lord Huron - Long Lost ook weer fijn.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Monster Magnet - A Better Dystopia

Wat mij betreft één van de betere Monster Magnet albums op het huidige label. Af en toe gaat de sound zelfs richting Hawkwind, wat één van mijn favoriete bands ooit is. Goed spul!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Momenteel 21 Pilots aan het luisteren. Niets wereldschokkends zoals Squid bvb wel was in mijn ogen, maar luistert toch best lekker weg tijdens het blokken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Momenteel 21 Pilots aan het luisteren. Niets wereldschokkends zoals Squid bvb wel was in mijn ogen, maar luistert toch best lekker weg tijdens het blokken.
Ik heb hem net ook opgezet. Klinkt inderdaad wel aardig (in ieder geval een stuk beter dan de voorganger).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Mdou Moctar uit Niger (dan kan je vast raden wat voor genre) heeft Afrique Victime uitgebracht, een toearegpareltje zou ik het willen noemen. Fijne psychedelische elementen, maar toch dat authentieke van de toeareg. Een aanrader, zeker voor fans van Tinariwen. Staat overigens ook in april '22 in Paradiso, Doornroosje en Effenaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
black midi - Cavalcade.
Belachelijk sterk jaar voor de post-punk/experimentele rock dit jaar, met albums van black midi, Black Country, New Road, Squid en Shame die waarschijnlijk allemaal in mijn top10/20 van dit jaar belanden.
Denk dat we sowieso wel van een postpunkrevival-revival kunnen spreken. Naast die vier hierboven ook nog de iets commerciëlere Fontaines D.C. en Idles.
Hoop echt dat deze bands doorstoten naar grote(re) spots, want man wat vind ik dit allemaal lekkere muziek!
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
black midi overstijgt de 13 in een dozijn jonge postpunk bandjes. Gedurfde sound, die ook de meer volwassen muziekliefhebbers (prog/jazz o.a.) zal aanspreken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
black midi - Cavalcade.
Belachelijk sterk jaar voor de post-punk/experimentele rock dit jaar, met albums van black midi, Black Country, New Road, Squid en Shame die waarschijnlijk allemaal in mijn top10/20 van dit jaar belanden.
Denk dat we sowieso wel van een postpunkrevival-revival kunnen spreken. Naast die vier hierboven ook nog de iets commerciëlere Fontaines D.C. en Idles.
Hoop echt dat deze bands doorstoten naar grote(re) spots, want man wat vind ik dit allemaal lekkere muziek!
Hij is inderdaad erg lekker. Toch minder dan BCNR, maar echt abnormaal goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken