Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Mess Esque - Jay Marie, Comfort Me
(Binnenkort in het voorprogramma van Bonnie Prince Billy in België en Nederland)

Best Kept Secret pretpakket:
Elephant - III
Lucy Dacus - Forever Is A Feeling
Snapped Ankles - Hard Times Furious Dancing
Spellling - Portrait Of My Heart
Amenra -De Toorn (EP)
Amenra - With Fang and Claw (EP)

• Leuk
Waarderingen: Patje en MarcoReusel
De nieuwe Mumford & Sons is vandaag uit!
Ben benieuwd of 'Where it belongs' net zo magisch is als dat ie live was.
vond het wel het beste nummer van het album. heel het album was prima alleen wel een beetje wat ze altijd wel maken. vond ditmas en delta zelf vernieuwender.

Die nieuwste van Arch Enemy vind ik niet zo bijzonder na de eerste 2 luisterbeurten. Favo nummers tot nu toe: Dream Stealer & Illuminate The Path.
Alien Weaponry - Te Ra komt iets vlotter binnen, maar ook hier matig met enkele uitschieters zoals Mau Moko, Tama-Nui-Te-Ra & Te Kore.
AmenRa EP releases beluisterd, maar ik weet dat dit voor mezelf meestal pas geapprecieerd kan worden wanneer de mood ervoor juist zit of wanneer ervaren tijdens een live show.
Alle albums blijven nog wel enkele dagen in rotation, dus misschien rijpt deze mening nog wel.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Voorlopig beluisterd (ja weer vannacht begonnen):

Deafheaven – Lonely People With Power: normaal gesproken niet echt mijn ding, maar mijn hemel wat staan hier pareltjes op zeg! Doberman, The Garden Route, Heathen, Amethyst, Winona. Ach wat kan het ook schelen: ik vind het een topalbum. Een uur lang waar voor je geld. Ik verheug me nu al op Jera On Air.
HEISA – TROIS: HEISA blijft gewoon zijn ding doen, maar dan wel steeds beter. Wat een heerlijk album is dit weer. Klinkt nog weer bombastischer dan de eerste twee albums. Ook hier ga ik weer een vinyl van kopen (tijdens hun release show in Trix).
Wallows – More (EP): even bijkomen van het geweld van de hiervoor beschreven albums. More is een aardig indie-album. Muziek om in het zonnetje liggend, half in slaap vallend met een glas bier in je hand in het gras naar te luisteren.
Backxwash – Only Dust Remains: Op Pukkelpop vorig jaar kreeg ik bij Backxwash een beetje een Ghostemane-gevoel, maar dat heb ik bij dit album totaal niet. Een prima album, maar ik had het wat harder verwacht.
Underoath – The Place After This One: ik liep nooit zo warm voor Underoath en ook weer niet voor dit album. Wat mij betreft echt zo’n band die zich door de jaren heen niet door ontwikkelt en hetzelfde trucje blijft doen. Is niet echt mijn ding.
Great Grandpa – Patience, Moonbeam: een lekker indierock-album. Beetje in de hoek van Cherry Glazerr. Vooral Doom is een heerlijk nummer.
Snapped Ankles – Hard Times Furious Dancing: best een aardig dance post-punk album. Alleen ik heb nog steeds hun show op Zeitgeist voor ogen en dat is meer gimmick dan muziek. Jammer. Geen topper.
New Model Army – Live SO36: leuk zo’n vrijwel hetzelfde albumtitel als 1 van Nena. Maar New Model Army blijft natuurlijk een lekker band en dit live-album van een gig in Berlijn vanwege hun 40-jarige bestaan is een prima album. Ik heb het niet zo op live-albums, maar als het dan toch moet dan graag op deze manier van een hele show.
Ist Ist – On Fire: een verzamelalbum van live-nummers van verschillende gigs in 2024. Komt niet echt live over, alleen fade-in en fade-out wat publiekgeluiden. Verder maakt Ist Ist natuurlijk best lekkere muziek. Maar dit album is niet echt nodig.
Girlpuppy – Sweetness: dit is ook een lekker album zeg! En dan vooral het nummer I Just Do. In de hoek van Dilly Dally.
Yawners – Superbucle: geen bijzonder album. Spaanse pop / rock. ‘Merienda-cena’ en ‘Dolor en el pecho’ zijn wel lekkere nummers.
Sam Akpro – Evenfall: niet echt mijn ding, maar Death By Entertainment, Cherry en vooral Chicago Town zijn wel lekkere nummers.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Users who are viewing this thread