Actualiteit

Hoe valt die relatie in hemelsnaam mee? Netanyahu noemt hem de grootste vriend van Israël en een geweldige persoonlijke vriend en heeft hem hoogstpersoonlijk de Joodse nobelprijs overhandigd. Je kunt niet iedereen die op dit onderwerp ingaat onder andere teveel stelligheid verwijten, maar dan zelf totaal ongenuanceerd iets dat feitelijk als een paal boven water staat gaan afzwakken omdat je dat voor je eigen verhaal minder goed uitkomt.
Het valt “in hemelsnaam” mee omdat hij geïnvesteerd heeft in instelleingen tegen antisemitisme. Al ver voor de tijd van Netanyayu. Hij is slechts vriend van Israël en niet als vriend van Netanyayu himself, dat wordt er nu slecht bij verzonnen om de frame groter te maken. De man heeft nooit geïnvesteerd in de strijd tegen Palestina or whatsoever. Omdat hij een prijs heeft verdiend wil dit echt niet zeggen dat je goeden banden hebt met oorlogsmidadiging hebt.

Pure framing dit.

Het valt “in hemelsnaam” mee omdat hij geïnvesteerd heeft in instelleingen tegen antisemitisme. Al ver voor de tijd van Netanyayu. Hij is slechts vriend van Israël en niet als vriend van Netanyayu himself, dat wordt er nu slecht bij verzonnen om de frame groter te maken. De man heeft nooit geïnvesteerd in de strijd tegen Palestina or whatsoever. Omdat hij een prijs heeft verdiend wil dit echt niet zeggen dat je goeden banden hebt met oorlogsmidadiging hebt.

Pure framing dit.

vind AIPAC zelf dan niet de meest zuivere donatie plek, Toch vooral bedoelt om de banden en zeker militaire banden tussen Israel en de VS warm te houden. Iets wat direct bijdraagt aan de genocide. Zijn donatieverleden is iets genuanceerder dan ik dacht maar ook alles behalve heilig

Pure framing dit.

Het staat in de Timea of Israel zelf nota bene; "Kraft is good friends with both Netanyahu and Trump". Maar goed, you do you.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Het staat in de Timea of Israel zelf nota bene; "Kraft is good friends with both Netanyahu and Trump". Maar goed, you do you.
En de anderen 999 bronnen zeggen dat dit niet gezegd. Maar goed op internet kan je ook vinden dat Olifanten groen als je wilt he. Het feit dat je al zo ver moet zoeken om zogenaamd je eigen gelijk te halen bevestig eigenlijk wel mijn verhaal. Bij een christenen hadden we nooit al zover doorgezocht.

Ik moet bekennen dat ik echt wel dieper gezocht heb naar de connecties van bepaalde christenen en christelijke organisaties met politieke bewegingen in Europa, dan nodig is om de artikelen van AngieH te vinden.
Misschien moet je tijd even stoppen in factchecking

Misschien moet je tijd even stoppen in factchecking
Factchecking klinkt vaak als een nobele taak en veel van mijn collega's zweren erbij en besteden er veel tijd aan, maar eerlijk gezegd vind ik het over het algemeen een tijdverspillende activiteit voor de bühne. Argumentatie, net zoals in deze discussie, gaat over algemeen niet vanuit de ratio maar vanuit emotionele en identitaire overwegingen - ook als je jezelf ergens van wil overtuigen.

Er is geen enkele reden waarom mensen slachtoffer moeten worden van een kolonisator, met welke religieuze achtergrond dan ook of met welke reden dan ook de kolonisatie is ingezet. Daarom ook "Free Palestine", aldus Macklemore. Even los van dat iedereen snapt dat aan beide kanten de hogere machten allang geen schone handen meer hebben. Elke dag sterven mannen, vrouwen en kinderen zonder reden. Aan allen van hen alle vrijheid gewenst, denk ik dan zo.

Maar misschien beter dan sommige forumleden even samen koffie gaan drinken ofzo, beetje ongezellig zo...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread