Actualiteit

Macklemore die net nog een statement maakte door zijn volledige gage voor die tour (1 miljoen dollar) te doneren aan hulporganisaties en Kraft uitnodigt om hetzelfde te doen. Wat een eindbaas. Heeft hem ook geen windeieren gelegd, staat terug in de Amerikaanse charts met The Heist, Hind's Hall op nr 2. zelfs.
En Kraft die reageert dat Sheeran hem het een paar uur eerder heeft gevraagd en dat 'ie 2 miljoen zal doneren aan 'projects in the area' (waarvan ik vermoed dat het gewoon budget is voor de IDF of iets anders pro-israelisch)

Het grootste probleem is volgens is dat het zo enorm gepolariseerd is dat je je niet eens meer kan uitspreken of niet eens meer over kan zwijgen over iets als je dat liever niet wil.

Vast een onpopulaire mening, maar er zijn best ook wel wat onsmakelijke afbeeldingen van Mackelmore verschenen van 2014, die erg antisemitisch waren. Verkleed als Jood inclusief haakneus en Hitler groet (nu zal dat laatste uit context zijn vermoed ik, maar toch dit komt nu wel opborrelen.

Om eerlijk te zijn was ik, en mogelijke velen met mij niet op de hoogte daarvan. En ik kan me best voorstellen dat dit nu ook pas bij die stadion eigenaar is aangekomen. En gezien deze man Joods is kan ik me ergens wel voorstellen dat hij denkt “niet in mijn huis”. Met als gevolg dat het anitsemitisme zijn werk doet, en nu iedereen denkt dat het een of ander manupulirend complot is. Terwijl het misschien niet zo ingewikkd is.

Of Sheeran hier perfect op reageert misschien ook niet, maar hoe dan ook je krijgt een hoop shit over je heen waar je totaal niks aan kan doen. En dat polotieke menging in de industie soms echt kut kan zijn. Alle nuance lijkt weer verdwenen te zijn.

• Verdrietig
Waarderingen: dvdh666
Het grootste probleem is volgens is dat het zo enorm gepolariseerd is dat je je niet eens meer kan uitspreken of niet eens meer over kan zwijgen over iets als je dat liever niet wil.

Vast een onpopulaire mening, maar er zijn best ook wel wat onsmakelijke afbeeldingen van Mackelmore verschenen van 2014, die erg antisemitisch waren. Verkleed als Jood inclusief haakneus en Hitler groet (nu zal dat laatste uit context zijn vermoed ik, maar toch dit komt nu wel opborrelen.

Om eerlijk te zijn was ik, en mogelijke velen met mij niet op de hoogte daarvan. En ik kan me best voorstellen dat dit nu ook pas bij die stadion eigenaar is aangekomen. En gezien deze man Joods is kan ik me ergens wel voorstellen dat hij denkt “niet in mijn huis”. Met als gevolg dat het anitsemitisme zijn werk doet, en nu iedereen denkt dat het een of ander manupulirend complot is. Terwijl het misschien niet zo ingewikkd is.

Of Sheeran hier perfect op reageert misschien ook niet, maar hoe dan ook je krijgt een hoop shit over je heen waar je totaal niks aan kan doen. En dat polotieke menging in de industie soms echt kut kan zijn. Alle nuance lijkt weer verdwenen te zijn.
dit is niet zomaar "een stadium eigenaar"

Robert Kraft is een mega donor van AIPAC, heeft sterke banden met Netanyahu, om maar nog niet te spreken over zijn banden met Epstein.

En ik blijf er bij, het probleem is niet anti semitisme, wat er gewoonweg niet was in Macklemore zijn boodschap maar Anti-zionisme. kritiek op Israel heeft ervoor gezorgd dat Kraft zijn censorship machine heeft aangelegd.

Kanye die wel gewoonweg anti semitisch is kon wel in het gilette stadium spelen, maar hij heeft niks gezegd over Israel, enkel over joden dus dan kan het wel volgens Kraft?

Maar dit wat je nu doet is een goed voorbeeld van onbewuste antisemitisme. In de 1ste de beste zin is het al iemand die allemaal lijntjes heeft met alles en iedereen en nog net een beetje over de wereld heerst. De epstein files ligt ook best anders dan je nu even omschrijft. Kanye wordt er bij gehaald terwijl dat een ander scenario was (compleet ziektebeeld) wasr dat bij Mackelmore niet het geval is.

Iemand met geld kan ook gewoon beledigd zijn. Maar omdat hij Joods is heeft het plots opeens verbanden net alles en iedereen. Laat dat soort dingen toch gewoon weg joh.

Ja, ik kan me absoluut voorstellen dat het incident uit 2014 tot wantrouwen leidt. Maar tegelijkertijd zie ik dat er zeer grote diskwalificaties worden gegeven, zo heeft alleen Kraft het al over "hate speech" en een "broader history of antisemitic rhetoric". En dergelijke verwijten van antisemitisme worden in mijn optiek vaker te snel gemaakt. Ik vond de conclusie van deze schrijver/rabbi wel juist: "Maybe Macklemore’s statement was incomplete, but that doesn’t make it hate speech" https://forward.com/opinion/850232/...sheeran-free-palestine-yom-kippur-reflection/

En daarbij speelt natuurlijk de vraag of het kies is dat rijke stadioneigenaren zo expliciet bepalen welke mening wel/niet verkondigd mag worden. Je kan liveshows wel primair als escapisme willen zien, maar hoe bepaal je daarin een objectieve grens?

Die verkleedpartij uit 2014, waarvan Macklemore zelf zegt dat het puur toeval was door het combineren van een aantal standaardattributen (ik weet niet of ik dat geloof), daar heeft hij niet alleen direct nadat het opgemerkt werd uitgebreid zijn excuses voor aangeboden, die zijn toen ook officieel geaccepteerd door de ADL, de belangrijkste organisatie tegen antisemitisme. Dat wordt nu ineens continu aangehaald door mensen op social media waarvan het me niet zou verbazen als ze nog nooit van Macklemore hadden gehoord, maar die gewoon willen meedoen met de ophef du jour.

Dat Sheeran niks over Palestina-Israël wil zeggen vind ik niet zozeer wat me tegenvalt aan hem, ik vind het tegenvallend dat hij niet als mede-artiest achter zijn keuze voor het voorprogramma blijft staan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en AagjeVE
Maar dit wat je nu doet is een goed voorbeeld van onbewuste antisemitisme. In de 1ste de beste zin is het al iemand die allemaal lijntjes heeft met alles en iedereen en nog net een beetje over de wereld heerst. De epstein files ligt ook best anders dan je nu even omschrijft. Kanye wordt er bij gehaald terwijl dat een ander scenario was (compleet ziektebeeld) wasr dat bij Mackelmore niet het geval is.

Iemand met geld kan ook gewoon beledigd zijn. Maar omdat hij Joods is heeft het plots opeens verbanden net alles en iedereen. Laat dat soort dingen toch gewoon weg joh.
Niet omdat hij Joods is, maar omdat hij banden heeft met netanyahu en AIPAC en dus een financierder e nsupporter is van het zionistisch project en geweld. Dit antisemitisme noemen is misschien nog wel schadelijker aangezien dit echt antisemitisme ondermijnt en het woord zijn betekenis laat verliezen.

Omdat juist alle antisemitische kernwoorden volledig van toepassing zijn. Ook in dit topic. Haakneuzen, zionisme, banden met wereldleiders, financiele steun op wereldorde, het ontkennen van.

Sorry maar alle vinkjes zijn afgevinkt.

Omdat juist alle antisemitische kernwoorden volledig van toepassing zijn. Ook in dit topic. Haakneuzen, zionisme, banden met wereldleiders, financiele steun op wereldorde, het ontkennen van.

Dit is verbanden leggen die er niet zijn. Haakneuzen staat los van het bredere punt. Zionisme is gewoon daadwerkelijke een probleem met banden met wereldleiders waar veel geld achter zit. Dat een joodse man toevallig rijk is en dat geld gebruikt voor het genocidale zionistisch project en het geld ook gebruikt om andere machten te beinvloeden ter bevordering van dit genocidale project. maakt het geen antisemitisme

Dit is verbanden leggen die er niet zijn. Haakneuzen staat los van het bredere punt. Zionisme is gewoon daadwerkelijke een probleem met banden met wereldleiders waar veel geld achter zit. Dat een joodse man toevallig rijk is en dat geld gebruikt voor het genocidale zionistisch project en het geld ook gebruikt om andere machten te beinvloeden ter bevordering van dit genocidale project. maakt het geen antisemitisme
Ik zou het vooral nog een keer doen ja.

• Haha
Waarderingen: dvdh666
Ik zou het vooral nog een keer doen ja.
Makkelijk de strategie van Israel overnemen. alles wat je niet zint of niet meegaat in je genocide antisemitisme noemen totdat het woord zijn betekenis verliest. Handig man....... antizionisme en antisemitisme zijn twee verschillende dingen. Zie namelijk nergens in de torah staan dat er een apartheidstaat israel moet zijn met nucleaire wapens die genocidaal geweld pleegt en al jaren een illegale bezetting heeft. Lijkt me een compleet andere zaak.

Maar indiaan, bedoel je nu dat je Macklemore's specifieke uitspraken bij deze twee shows antisemitisch vindt? Of bedoel je dat die (bewuste of onbewuste) actie van 12 jaar geleden voldoende reden zou geven om hem nu te weren (en vind je dat een passende rol voor een miljardair-eigenaar)?

Elke keer als iemand de term "zionisten" gebruikt, klinkt het voor mij als een makkelijke vervanging voor waar mensen vroeger "Joden" zeiden. En ik ben ook wel eens weggezet als Hamas-liefhebber, om even aan te geven waar mijn sympathie ligt in dit conflict. Waarom spreken over "het genocidale zionistisch project", in plaats van spreken over genocide die Israël momenteel pleegt?

Makkelijk de strategie van Israel overnemen. alles wat je niet zint of niet meegaat in je genocide antisemitisme noemen totdat het woord zijn betekenis verliest. Handig man....... antizionisme en antisemitisme zijn twee verschillende dingen. Zie namelijk nergens in de torah staan dat er een apartheidstaat israel moet zijn met nucleaire wapens die genocidaal geweld pleegt en al jaren een illegale bezetting heeft. Lijkt me een compleet andere zaak.
de jaren 30 belde.

Elke keer als iemand de term "zionisten" gebruikt, klinkt het voor mij als een makkelijke vervanging voor waar mensen vroeger "Joden" zeiden. En ik ben ook wel eens weggezet als Hamas-liefhebber, om even aan te geven waar mijn sympathie ligt in dit conflict. Waarom spreken over "het genocidale zionistisch project", in plaats van spreken over genocide die Israël momenteel pleegt?
Omdat het genocidale geweld voortvloeit uit het zionisme. Het streven naar een joods nationalistische apartheid staat op dat stukje gebied. Dat gaat niet samen met de palestijnen die er al zitten. Het een leidt tot het ander.

Maar indiaan, bedoel je nu dat je Macklemore's specifieke uitspraken bij deze twee shows antisemitisch vindt? Of bedoel je dat die (bewuste of onbewuste) actie van 12 jaar geleden voldoende reden zou geven om hem nu te weren (en vind je dat een passende rol voor een miljardair-eigenaar)?
Dat laatste, ik kan mij dat hij als Joodse man best wel voorstellen ja. Ook miljardairs hebben gevoelens. Iets wat wij niet helemaal kunnen begrijpen als niet Jood zijnde.

Omdat je de beschuldiging wil leggen waar ie moet liggen - bij de mensen die Palestina willen verwijderen ten faveure van de uitbereiding van de apartheidsstaat Israël.

Dat er nog Israelis zijn die niet dit regime supporten betekent dat je niet iedereen wil vangen door bijvoorbeeld "Israelis" te gebruiken ipv "zionisten"

Users who are viewing this thread