Actualiteit

Geen idee. Laten we dat eerst maar eens onderzoeken? Of doen we dat alleen als een uurtje eerder de VS en Israel in strijd met het internationaal recht een soeverein land aanvallen?
Ga je nu werkelijk het Iraanse regime beginnen verdedigen? Doe aub eens uw ogen open.

Welke bron heb je voor deze dan?
Dezelfde nieuwssites als jullie allen, het zullen er waarschijnlijk nog veel meer zijn. Maar gaan we nu twijfelen aan het feit dat er daar geen doden zijn gevallen bij de protesten?

Voor alle duidelijkheid: Ik heb nergens gezegd dat de school niet is gebombardeerd he. Ik zeg alleen, laat ons afwachten wie het gedaan heeft.

Voor deze heb ik nog een edit tussenhaakjes toegevoegd aan mijn bericht
Voila, ik ben het met u eens. Ik zet ook maar een getal wat rondgaat in de kranten,etc. Uiteraard weet ik niet hoeveel er zijn. Ook dat zou moeten onderzocht worden, maar Iran laat niemand toe om dat te onderzoeken.

Geen idee. Laten we dat eerst maar eens onderzoeken? Of doen we dat alleen als een uurtje eerder de VS en Israel in strijd met het internationaal recht een soeverein land aanvallen?
Nogmaals niet aanhanger van Trump zijn aanvalsplan maar Iran is volgens de woordenboekbetekenis misschien soeverein maar door het zo te noemen dekt het niet de lading en dat ben je het toch wel met mij eens? Oppositie wordt de kop ingedrukt, mensenrechten staat daar niet in het woordenboek en een door geloof geleid land kun je wat mij betreft nooit helemaal democratisch noemen

Nogmaals niet aanhanger van Trump zijn aanvalsplan maar Iran is volgens de woordenboekbetekenis misschien soeverein maar door het zo te noemen dekt het niet de lading en dat ben je het toch wel met mij eens? Oppositie wordt de kop ingedrukt, mensenrechten staat daar niet in het woordenboek en een door geloof geleid land kun je wat mij betreft nooit helemaal democratisch noemen
Helemaal eens, maar dat doet niets af aan alle andere inconsistentie.

Net als ik hiervoor ook al aangaf, als een pedofiel geen eerlijk proces krijgt, krijgt niemand dat. Dus ja, ik veroordeel tirannieke regimes, maar zelfs dan gelden er regels.

En de take dat ik het Iraans regime zou verdedigen, is zo idioot dat ik er niet eens op reageer.

@Oasiss lijkt me niet bepaald een ayatollahknuffelaar. Volgens mij wijst hij op een inconsistentie in je redeneringen.
Ik heb ze nu weldegelijk uitgelegd en ik zal het nog eens duidelijk doen. Het Iraanse regime is meer dan sluw genoeg om bepaalde onderzoeken wel toe te laten en andere niet om zo propagandagewijs er nog goed uit te komen.

Zullen we ooit weten hoeveel mensen er bij de protesten zijn gedood? Helaas niet. Zullen we ooit weten wie die school heeft gebombardeerd? Ik hoop het, maar dat valt af te wachten.

En aub mensen, Iran bepaalt welke info naar buiten komt en welke niet. Het internet enzo ligt daar gewoon bewust plat he. We zitten hier niet (voor mij in België) op onze stoel waarin we overal bereikbaar zijn.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ok. Dan nog 1 ander ding dat me opvalt in deze kwestie. Het doorbreken van het principe van eenheid van kabinetsstandpunt door onze kersverse minister van defensie. Het verbaast me niet van Yesilgöz, maar het is toch wel gek dat Jetten en de verantwoordelijk CDA-minister Berendsen best terughoudend zijn met hun reactie op deze aanval, maar Yesilgöz het bejubelt. Vind dat persoonlijk echt een naaistreek, waar VVD eerder ook al een dolk in Jettens rug heeft gestoken met die billboardactie langs de snelweg..

Niet goed voor de stabiliteit van dit net aangetreden minderheidskabinet.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze nu weldegelijk uitgelegd en ik zal het nog eens duidelijk doen. Het Iraanse regime is meer dan sluw genoeg om bepaalde onderzoeken wel toe te laten en andere niet om zo propagandagewijs er nog goed uit te komen.

Zullen we ooit weten hoeveel mensen er bij de protesten zijn gedood? Helaas niet. Zullen we ooit weten wie die school heeft gebombardeerd? Ik hoop het, maar dat valt af te wachten.

En aub mensen, Iran bepaalt welke info naar buiten komt en welke niet. Het internet enzo ligt daar gewoon bewust plat he. We zitten hier niet (voor mij in België) op onze stoel waarin we overal bereikbaar zijn.
Ben het hier wel mee eens. Info is moeilijk te verifieren, en het lijkt me stug dat met name amerika expres een school zou bombarderen. Wat voor nut zouden ze daaruit halen?

Afzwaaiers van raketten lijkt mij meer voor de hand liggend. gisteren op reddit nog (verified) filmpje van een iraanse ballistische raket die kort naar lancering afzwaait en ergens neerkomt. Zou voor mij speculatief al meer logisch zijn dan dat een basisschool expres gebombardeerd wordt.

Maar idd afwachten tot er wat meer duidelijkheid over is. Dat incident is nog nergens 100% bevestigd door wie dan ook.

Ben het hier wel mee eens. Info is moeilijk te verifieren, en het lijkt me stug dat met name amerika expres een school zou bombarderen. Wat voor nut zouden ze daaruit halen?

Afzwaaiers van raketten lijkt mij meer voor de hand liggend. gisteren op reddit nog (verified) filmpje van een iraanse ballistische raket die kort naar lancering afzwaait en ergens neerkomt. Zou voor mij speculatief al meer logisch zijn dan dat een basisschool expres gebombardeerd wordt.

Maar idd afwachten tot er wat meer duidelijkheid over is. Dat incident is nog nergens 100% bevestigd door wie dan ook.
Zullen we niet Reddit als bron aanhalen aub?

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: elo, Oasiss en Timmetje
Zullen we niet Reddit als bron aanhalen aub?
Combat Footage op reddit staan videos op die gewoon verified zijn hoor, t is geen tiktok met ai videos.
Zullen we niet alle bronnen gaan generaliseren als instant goed of fout anders?

Reddit is geen bron. Iedereen kan daar onzin posten.

En toch is combat footage een gerespecteerde subreddit waarin niet van allerlei onzin in staat. Je kan niet alles over 1 kam scheren:)
Zelfde dat op X veel onzin staat, maar volg daar ook een aantal accounts zoals clashreporter die bovenop het nieuws zitten. Daaruit put de NOS o.a. ook vaak hun bronnen.

Reddit is geen bron. Iedereen kan daar onzin posten.
Precies. En anders krijgen discussies hier een wel heel hoog "hep op facebook gestaan"-gehalte. Als dat filmpje zou worden gebruikt en geduid in een artikel van (kwaliteits)media is het natuurlijk anders, het is hun taak om de macht te controleren.

Ps: Ik ga er toch niet hier achter komen dat NOS nog op X zit? Wtf?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Pray
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
En toch is combat footage een gerespecteerde subreddit waarin niet van allerlei onzin in staat. Je kan niet alles over 1 kam scheren:)
Zelfde dat op X veel onzin staat, maar volg daar ook een aantal accounts zoals clashreporter die bovenop het nieuws zitten. Daaruit put de NOS o.a. ook vaak hun bronnen.
Maakt Reddit nog geen bron. Staat zoals je zegt niet alleen onzin op Reddit maar toch blijft het een open platform wat het niet betrouwbaar maakt

Enorm bizar verbod vanuit het Ministerie dit. Gemeenten worden verplicht staalslakken van Tata Steel gebruiken. Gemeenten die dit vanuit gezondheidsoverwegingen niet meer deden (risico's zijn namelijk al sinds 2005 bekend) creëren namelijk een "ongelijk speelveld" voor de andere gemeenten (lees; ze kunnen niet alle staalslakken kwijt).

Ik heb tot nu toe niets hoopvols gehoord vanuit kabinet Jetten I.

Enorm bizar verbod vanuit het Ministerie dit. Gemeenten worden verplicht staalslakken van Tata Steel gebruiken. Gemeenten die dit vanuit gezondheidsoverwegingen niet meer deden (risico's zijn namelijk al sinds 2005 bekend) creëren namelijk een "ongelijk speelveld" voor de andere gemeenten (lees; ze kunnen niet alle staalslakken kwijt).

Ik heb tot nu toe niets hoopvols gehoord vanuit kabinet Jetten I.
Deze was toch nog van de toen demissionaire staatssecretaris?

Niet dat ik iets positief over Jetten I te melden heb hoor....

Users who are viewing this thread