Actualiteit

Ik hoorde dit vermoeden ook geopperd worden in de podcast van radio Vrij Nederland. Yesilgöz als minister van defensie (of was het buza? en dan lekker vaak op buitenlandse missie. Zou het dagelijkse reilen en zeilen op zich wel makkelijker maken als zij niet al te vaak binnen de Nederlandse landsgrenzen verkeert.
Ja, ik zie haar dan liever op defensie, op buitenlandse zaken zie ik toch liever (dan op defensie) een capabel persoon.

Ik ruil J&V en A&M om.
Stop de tijd! 🙂
Ik zet geen joker in.. 🤞

D66:
Algemene Zaken
Buitenlandse Zaken
Justitie en Veiligheid
Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Klimaat en Groene Groei

VVD:
Financiën
Economische Zaken
Asiel en Migratie
Defensie
Infrastructuur en Waterstaat

CDA:
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur
Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening
Volksgezondheid, Welzijn en Sport

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik ruil J&V en A&M om.
Stop de tijd! 🙂
Ik zet geen joker in.. 🤞

D66:
Algemene Zaken
Buitenlandse Zaken
Justitie en Veiligheid
Klimaat en Groene Groei

VVD:
Financiën
Economische Zaken
Asiel en Migratie
Defensie

CDA:
Dus dan zowel de stikstofproblematiek, boze boeren, woningstekort en bezuinigingen in de zorg afschuiven op het CDA. Ik verwacht dat die niet de zondebok van alles willen zijn.

Wissel justitie en zorg
3 jokers
Stop de tijd

• Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal
CDA zal sowieso weer de landbouw willen overnemen. Misschien dat volkshuisvesting en RO dan wel ergens tegen geruild kan worden ja, maar alsjeblieft niet J&V naar CDA. Doe dan maar tegen Infrastructuur en waterstaat van de VVD. Er is vast wel een huisjesmelker die namens de VVD geen moeite heeft met gezichtsverlies ;).

Het viel mij nog meer op dat Bontenbal er zo beteuterd bijstond.
Hij zag er ook het meest moe uit van de drie.
Dus dan zowel de stikstofproblematiek, boze boeren, woningstekort en bezuinigingen in de zorg afschuiven op het CDA. Ik verwacht dat die niet de zondebok van alles willen zijn.
Misschien keek Bontenbal daarom wel zo beteuterd 😅

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Ben ook nog wel benieuwd nu wat er gaat gebeuren met hypotheekrenteaftrek, lijkt me ook nog wel een makkelijke bezuiniging, maar de VVD wil dat natuurlijk niet, terwijl CDA en D66 dat wel wilden afbouwen.

Ben ook nog wel benieuwd nu wat er gaat gebeuren met hypotheekrenteaftrek, lijkt me ook nog wel een makkelijke bezuiniging, maar de VVD wil dat natuurlijk niet, terwijl CDA en D66 dat wel wilden afbouwen.
Ik denk een beetje als gratis kinderopvang; een idee dat generaties lang af en toe klinkt, maar altijd wordt doorgeschoven.

Ik denk een beetje als gratis kinderopvang; een idee dat generaties lang af en toe klinkt, maar altijd wordt doorgeschoven.

Was het vroeger niet ooit 100% aftrek? Of verzin ik dat? Maar dacht dat CDA en D66 er ook lang op tegen waren, maar misschien ook wel een makkelijke om te laten varen voor winst op ander terrein

Ik verwacht dat de bezuinigingen op de HRA wel doorgaan, aangezien er zo ontzettend veel geld bij elkaar moet worden geschraapt voor o.a. defensie en stikstof. Ik zou het wel echt gênant vinden als Jetten dit heeft laten varen omdat hun hoofstuk 4 "tijd voor een financiële schoonmaak" daarmee volstrekt ongeloofwaardig zou worden.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Koekdoos
Ik verwacht dat de bezuinigingen op de HRA wel doorgaan, aangezien er zo ontzettend veel geld bij elkaar moet worden geschraapt voor o.a. defensie en stikstof. Ik zou het wel echt gênant vinden als Jetten dit heeft laten varen omdat hun hoofstuk 4 "tijd voor een financiële schoonmaak" daarmee volstrekt ongeloofwaardig zou worden.

En dan was het plan zelfs nog een langzame afbouw over 15 jaar of iets dergelijks

En dan was het plan zelfs nog een langzame afbouw over 15 jaar of iets dergelijks
Ja, ik geloof gewoon niet zo in dat soort van plannen. Beetje als het energieprobleem willen oplossen met kerncentrales. Het is nu allemaal wel makkelijk gezegd, maar als dan de uitvoering om de hoek komt kijken is de praktijk vaak weerbarstiger.

Ja, ik geloof gewoon niet zo in dat soort van plannen. Beetje als het energieprobleem willen oplossen met kerncentrales. Het is nu allemaal wel makkelijk gezegd, maar als dan de uitvoering om de hoek komt kijken is de praktijk vaak weerbarstiger.
Bedoel je dan dat het cold turkey in 1 keer moet worden afgebouwd?

Ik denk vooral dat men al kerncentrales had kunnen hebben als ze gewoon direct aan de slag waren gegaan in plaats van tientallen jaren debatteren
Tja, er wordt hier in de politiek toch voornamelijk reactief gehandeld. Voorbeeldje. Er komt een enorme shitzooi op ons af met de aanstaande vergrijzingsgolf en o.a. het stijgende beroep dat daardoor op de (mantel)zorg zal worden gedaan, mede door de bezuinigingsoperatie op bejaardentehuizen e.d. die nu desastreus blijkt. Hoor je nooit wat over, hoe dit getackled kan gaan worden, omdat de poppetjes vooral in beslag worden genomen door de waan van de dag. En asielzoekers.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Oasiss
Bedoel je dan dat het cold turkey in 1 keer moet worden afgebouwd?
Nee, ik weet eigenlijk ook te weinig ervan. Het voelt wel alsof een bepaalde groep wordt bevoordeeld en het eerlijkheid op de woningmarkt niet ten goede komt. Dus denk dat ik wel voor afschaffing ben, en ook wel logisch dat het niet onmiddellijk gebeurt. Ik geloof, gezien het afgelopen politiek decennium niet zo zeer in plannen die zo toekomstbestendig moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ik ruil J&V en A&M om.
Stop de tijd! 🙂
Ik zet geen joker in.. 🤞

D66:
Algemene Zaken
Buitenlandse Zaken
Justitie en Veiligheid
Klimaat en Groene Groei

VVD:
Financiën
Economische Zaken
Asiel en Migratie
Defensie

CDA:
Volgens mij is het vast gebruik bij formaties dat de formerende partijen op volgorde van grootte in ieder geval een ministerie als het ware zelf mogen kiezen. Het lijkt mij dus heel waarschijnlijk dat Defensie of BZ naar CDA gaat. Verder denk ik dat ook EZ of SZW naar het CDA gaat om balans te houden op de sociaal-economische posten. Ik verwacht nu het volgende:

D66
Algemene Zaken (Rob Jetten)
Justitie & Veiligheid
Volkshuisvesting & Ruimtelijke Ordening
Klimaat en Groene Groei
Volksgezondheid, Welzijn & Sport

VVD
Financiën (Eelco Heinen)
Buitenlandse Zaken
Economische Zaken
Asiel en Migratie
Infrastructuur & Waterstaat

CDA
Defensie (Hanke Bruins Slot)
Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid & Natuur
+staatssecretaris Fiscaliteit en Belastingdienst

Volgens mij is het vast gebruik bij formaties dat de formerende partijen op volgorde van grootte in ieder geval een ministerie als het ware zelf mogen kiezen. Het lijkt mij dus heel waarschijnlijk dat Defensie of BZ naar CDA gaat. Verder denk ik dat ook EZ of SZW naar het CDA gaat om balans te houden op de sociaal-economische posten. Ik verwacht nu het volgende:

D66
Algemene Zaken (Rob Jetten)
Justitie & Veiligheid
Volkshuisvesting & Ruimtelijke Ordening
Klimaat en Groene Groei
Volksgezondheid, Welzijn & Sport

VVD
Financiën (Eelco Heinen)
Buitenlandse Zaken
Economische Zaken
Asiel en Migratie
Infrastructuur & Waterstaat

CDA
Defensie (Hanke Bruins Slot)
Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid & Natuur
+staatssecretaris Fiscaliteit en Belastingdienst
Ook allemaal goede argumenten.
Er is vanalles mogelijk.
De enige die wel (zo goed als) zeker zijn, lijken me AZ (obviously), Onderwijs, Financiën en Landbouw.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AngieH

Users who are viewing this thread