Actualiteit

Het eerste gelekte punt (eigen risico naar € 460,-) is in ieder geval al de eerste breuk met een punt uit het programma van D66 ("ER blijft gelijk").

• Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal
Het eerste gelekte punt (eigen risico naar € 460,-) is in ieder geval al de eerste breuk met een punt uit het programma van D66 ("ER blijft gelijk").
Ja en de HRA belofte in hoofdstuk 4 van het programma. Zoals Elmer recentelijk zong: "ik heb een ruggegraat van papier-maché (..) slecht idee, let's do it"

Ik probeer nog enige ruimte te houden in mijn oordeel maar het klinkt alsof het VVD programma weer ruim baan krijgt.

Ik ben wel benieuwd naar de complete wijziging van het ER. Ik lees ook iets over chronisch zieken en over een maximaal eigen risico per behandeling

Ik ben wel benieuwd naar de complete wijziging van het ER. Ik lees ook iets over chronisch zieken en over een maximaal eigen risico per behandeling
Ja, ER naar €150 per behandeling. Maar dat zal in de praktijk voor de chronisch zieken geen snars uitmaken omdat zij vaak wel 3 behandelingen hebben, medicatie gebruiken etc. Het zal wel weer mooi worden verkocht, maar in de praktijk komen de mensen die het moeilijk hebben gewoon weer meer in de problemen, vooral gezien het voornemen ook flink te gaan bezuinigen op de sociale zekerheid.

Ja, ER naar €150 per behandeling. Maar dat zal in de praktijk voor de chronisch zieken geen snars uitmaken omdat zij vaak wel 3 behandelingen hebben, medicatie gebruiken etc. Het zal wel weer mooi worden verkocht, maar in de praktijk komen de mensen die het moeilijk hebben gewoon weer meer in de problemen, vooral gezien het voornemen ook flink te gaan bezuinigen op de sociale zekerheid.
Simpelweg dus een betalingsregeling voor chronisch zieken.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal
Als persoon met een vast arbeidscontract met meer dan prima inkomen, een fijn huis en een lijf dat (nog) goed werkt; ik ben zo klaar met dit asociale kutbeleid. Waarom is het normaal dat mensen met wat meer pech de kruimels bij elkaar moet schrapen en de grootgeldbezitter keer op keer wordt ontzien?

Hoe gebruikelijk is het eigenlijk dat een informateur minister wordt? Weet het eigenlijk niet zo goed. Rianne Letschert zou mij wel een geschikte voor OCW lijken.

• 100
Waarderingen: MetalLimbo
Hoe gebruikelijk is het eigenlijk dat een informateur minister wordt? Weet het eigenlijk niet zo goed. Rianne Letschert zou mij wel een geschikte voor OCW lijken.
Meestal niet, omdat informateurs in de regel aan het einde van hun carriére zitten. Bij de kabinetten Rutte is als het ik snel zie alleen met Koolmees, Kamp en Opstelten gebeurd.

Meestal niet, omdat informateurs in de regel aan het einde van hun carriére zitten. Bij de kabinetten Rutte is als het ik snel zie alleen met Koolmees, Kamp en Opstelten gebeurd.
Ah ja, met Kamp wel een heel slecht voorbeeld ;). Grapje, maar op zich idd logisch, vaak zijn het heel oude coryfeeën inderdaad (over een maand was Remkes erbij geroepen waarschijnlijk).

Dan voorspel ik met Letschert toch de eerste minister :).

• Leuk
"Daar is oprecht niet over gesproken" wordt ze geciteerd als antwoord op die vraag.

Betekent dat in de politiek niet dat de kans dus juist erg groot is? ;)
Dat is politiek voor we hebben het besloten maar zeggen nog even niks.

Net als 3 keer een woord herhalen (bouwen bouwen bouwen; testen testen testen etc) is politiek voor: vertragen maar proberen de indruk te wekken dat je er juist mee bezig bent.

Dat is politiek voor we hebben het besloten maar zeggen nog even niks.

Net als 3 keer een woord herhalen (bouwen bouwen bouwen; testen testen testen etc) is politiek voor: vertragen maar proberen de indruk te wekken dat je er juist mee bezig bent.
Goed om te weten, in dat geval ben ik vandaag hard aan het werk, werk, werk

• Haha

Dit is gewoon kneitterrechts beleid. Ik kan 1 ding zeggen; hopelijk (voor hen, niet voor mezelf) gaan groep Markuszower en JA21 zo constructief zijn om dit minderheidskabinet zo ongeveer op elk dossier te steunen. Ik zie niet in waar GLPvdA een grote rol gaat spelen in dit verhaal.

Ik kan me NIET voorstellen dat een groot deel van de D66 kiezers dit een chill akkoord vindt.

Extra belasting om defensie-uitgaven op te schalen "vrijheidsbijdrage" noemen vind ik wel creatief gevonden.

Nóg minder geld naar ouderenzorg. Hoe dan?! 🥲

Flabbergasted. Nog 1 ding. JA21 had hier qua beleid prima bij kunnen aansluiten. Ze gaan ook gewoon verder op de ingeslagen asielweg, dus het buiten de formatie laten was echt puur voor de bühne.

Laatst bewerkt:
Ik had verwacht dat part time werken harder zou worden belast in de hoop dat meer uren maken ook zou gaan lonen, maar ik zie daar nog niks van terug. Ik zou dat liever zien dan de bezuinigingen die nu zijn aangekondigd.

Ik had verwacht dat part time werken harder zou worden belast in de hoop dat meer uren maken ook zou gaan lonen, maar ik zie daar nog niks van terug. Ik zou dat liever zien dan de bezuinigingen die nu zijn aangekondigd.
Ik wil voor het landsbelang best van 32 naar 36 uur gaan (fulltime in mijn sector) als een deel van deze agenda wordt teruggedraaid

Vrijheidsbijdrage ? Pakweg € 185,00 per Nederlander.Daar zal Putin niet wakker van liggen.Hopelijk krijgen we nog de tijd om een fatsoenlijke en degelijke krijgsmacht op te bouwen na al die jaren van bezuinigingen bij defensie met dank aan Rutte, die nu uit een heel ander vaatje tapt....

Nog meer beknibbelen op de ouderenzorg en 20 procent minder uitkering bij arbeidsongeschiktheid.
Daar schrik ik behoorlijk van!😱

We willen meer huizen bouwen, maar dat wordt uitgevoerd door een beroepsgroep die procentueel het meeste kans heeft op arbeidsongevallen. Dus de animo onder de jeugd om de bouw en installatie sector in te gaan zal er niet groter op worden.

Bijzondere keuzes🤦

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Dr. Hannibal
Ja, het sociale vangnet wordt steeds verder uitgekleed.We glijden steeds meer af richting USA toestanden.

Users who are viewing this thread