Actualiteit

Wat vind je ervan dat Rusland, met deelnemers onder die vlag, aan geen sport-, of culturele wedstrijd mag deelnemen?
Vind ik ook gewoon belachelijk. Hoe ver drijf je zoiets? Gaan we binnenkort dan ook Israëlische voetballers weren?

Ik verdraai niets. Ik stel alleen vast als je in de culturele wereld u niet uitspreekt als pro gaza, dat je stilaan mag vrezen voor uitsluiting. In Gent is het al van dat. En ondertussen vervaagt de norm langs de andere kant waarin bands een opbod beginnen doen. Het is nu zelfs ook al doorgedrongen tot in de sport (zie Vuelta). De volgende stap is de boycot van individuele sporters.
Maar weet je wat het mooie is? België en Nederland zijn vrije landen, waar het culturele instellingen vrij staat om momenteel geen pro-Israël artiesten te boeken, net zoals het jou vrij staat om Bob Vylan niet bij jou thuis uit te nodigen voor avondeten, of om je eigen culturele instelling op te richten waar pro-Israël bands wel mogen optreden.

Vind ik ook gewoon belachelijk. Hoe ver drijf je zoiets? Gaan we binnenkort dan ook Israëlische voetballers weren?
In de manier waarop Heitinga Gloukh gebruikt, zou je ook een maatregel in kunnen zien ;).

Sorry, beetje flauw. Denk dat ik nu je standpunt wel begrijp. Hoeven het natuurlijk niet met elkaar eens te zijn :).

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en koekroeck
Maar weet je wat het mooie is? België en Nederland zijn vrije landen, waar het culturele instellingen vrij staat om momenteel geen pro-Israël artiesten te boeken, net zoals het jou vrij staat om Bob Vylan niet bij jou thuis uit te nodigen voor avondeten, of om je eigen culturele instelling op te richten waar pro-Israël bands wel mogen optreden.
Zeker, volledig mee akkoord. Maar iemand boeken en dan cancellen is wel iets anders.

Zeker, volledig mee akkoord. Maar iemand boeken en dan cancellen is wel iets anders.
Ik vind dat je prima van mening mag veranderen als je tot nieuwe inzichten bent gekomen. De wereld is niet zwart-wit, nuance is nou net wat de wereld mooi maakt.

Overigens waardeer ik ook dat niet iedereen hier dezelfde mening heeft, en we nog wel netjes met elkaar kunnen discussiëren. Het gaat in Nederland en België nog best prima zo 😊.

Ik vind dat je prima van mening mag veranderen als je tot nieuwe inzichten bent gekomen. De wereld is niet zwart-wit, nuance is nou net wat de wereld mooi maakt.

Overigens waardeer ik ook dat niet iedereen hier dezelfde mening heeft, en we nog wel netjes met elkaar kunnen discussiëren. Het gaat in Nederland en België nog best prima zo 😊.
Zeker, maar bij die Israëlische dirigent is er niets veranderd. Hij wilt zich gewoon niet uitspreken, maar in de culturele sector (en toch zeker in die van Gent) mag dat blijkbaar niet.

Ten eerste zeg ik dat ik uberhaupt niet fan van ben van landen in de wielersport en benoem hierbij ook de andere gevallen. Ten tweede ZE PLEGEN GENOCIDE OP DIT MOMENT.

De protestacties waren niet alleen gericht tegen Israel Premier Tech.
Meer nog op een bepaald moment werden er zelfs auto's voor wielerploegen als godbetert Caja Rujal aangevallen...

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
De protestacties waren niet alleen gericht tegen Israel Premier Tech.
Meer nog op een bepaald moment werden er zelfs auto's voor wielerploegen als godbetert Caja Rujal aangevallen...
Wat vaker voorvalt toch?
Ook bij betogingen in ons eigen landje valt er nadien altijd wel wat tumult te melden als we staken in Brussel voor onze pensioenen.
Zijn dat oprecht activisten of mensen die misbruik maken van de situatie om de idioot uit te hangen.

Zoals hooligans voetbal gebruiken als reden voor hun gedrag.

Is dat goed te praten?
Absoluut niet en mag aangekaart worden en bestraft.

Maar is dus niet enkel bij dit soort acties dat het mis loopt

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal
Even een shout-out naar iedereen in dit topic vandaag! Gisteren leek de discussie even de verkeerde kant op te gaan, maar vandaag was die echt op de juiste manier gevoerd. Behoud die toon zo en dan zie je dat onze meningen helemaal niet zo ver van elkaar liggen.

Mag ook wel eens online gezegd worden ❤️
Iedereen die ook maar 20 seconden van de algemene beschouwingen heeft gezien kan het volgende concluderen: Het Festileaks-forum officieel beter in debatteren als de 2de kamer! Je hoeft niet links of rechts te zijn om te zien dat we sukkels in de kamer hebben zitten die totaal niet de wensen en ergernissen van het volk in kaart kunnen brengen. Alleen maar vuur spuwen op elkaar in plaats van problemen oplossen. De miljoenennota een maand voor de verkiezingen voorlezen is een beetje als je line-up na een festival bekendmaken.

Iedereen die ook maar 20 seconden van de algemene beschouwingen heeft gezien kan het volgende concluderen: Het Festileaks-forum officieel beter in debatteren als de 2de kamer! Je hoeft niet links of rechts te zijn om te zien dat we sukkels in de kamer hebben zitten die totaal niet de wensen en ergernissen van het volk in kaart kunnen brengen. Alleen maar vuur spuwen op elkaar in plaats van problemen oplossen. De miljoenennota een maand voor de verkiezingen voorlezen is een beetje als je line-up na een festival bekendmaken.
Toch bizar hoe zoiets belangrijks zo'n gênante poppenkast is geworden.

1. Die steken we als Festileaks-forum in onze zak.
2. Geen gelegenheid om te kijken, volg wel een beetje het nieuws. Heeft dit niet vooral te maken met de eerste spreker (Wilders)? Ik mag hopen dat andere woordvoerders straks een andere toon aanslaan.

Wilders is natuurlijk een van de opperclowns, maar alle bijdragen hadden wij hier ook kunnen uit tekenen. Zeker met verkiezingen over een maand is dit een peperdure verspilling van ieders tijd

2. Geen gelegenheid om te kijken, volg wel een beetje het nieuws. Heeft dit niet vooral te maken met de eerste spreker (Wilders)? Ik mag hopen dat andere woordvoerders straks een andere toon aanslaan.
Ik ben niet al te hoopvol in het huidige politieke klilmaat. Kan zo een handvol partijen noemen waarvan ik nu al weet dat het een dom onelinerfeest gaat worden

1. Die steken we als Festileaks-forum in onze zak.
Ga maar niet vanuit. Alle interrupties waren geen haar beter als Wilders zelf, en dat zegt veel. Had een lang autoritje dus kon luisteren tijdens het rijden, nog niet vaak zo verschrikkelijk gefrustreerd geweest tijdens het rijden. Zijn genoeg partijen die standpunten hebben die goed passen bij mijn voorkeuren maar ook nog eens een capabel persoon in die partij vinden is lastig.

Users who are viewing this thread