Festileaks Draft XXI: Live Aid anno 2026

Ik dacht al dat jij Froukje nog wilde gaan boeken. Had haar ook overwogen voor mijn thema maar heb uiteindelijk een andere afslag genomen
Grappig! Bonobo was bij mij ook nog een optie. Twijfel nu tussen een elektronica act of een britpop favourite als laatste naam.. benieuwd naar jouw thema!

DE LINE-UP IS COMPLEET

Van de legendarische clubs van New York tot de bruisende muziekscène van Londen: met de laatste twee namen is de affiche van Live Aid: Keeping the Stages Alive compleet.

Interpol

Toen de New Yorkse indie- en postpunkrevival begin jaren 2000 vorm kreeg, stond Interpol mee aan de basis. Vanuit clubs als Luna Lounge bouwde de band een reputatie op die hen uiteindelijk naar de grootste festivals ter wereld bracht.

Hun donkere, karaktervolle sound sloot naadloos aan bij de rijke muzikale geschiedenis van New York, terwijl ze tegelijk een nieuwe generatie alternatieve bands inspireerden. Een perfect voorbeeld van hoe onafhankelijke podia de ruimte bieden aan artiesten om een eigen identiteit te ontwikkelen.

Bloc Party

Ook Bloc Party begon hun verhaal niet op festivalweides, maar in de kleine clubs van Londen. Met optredens in zalen als The Garage groeide de band uit tot een van de meest invloedrijke Britse gitaarbands van de jaren 2000.

Hun energieke liveshows bewezen dat een sterke lokale scene nog altijd nieuwe generaties artiesten kan voortbrengen, zolang er podia zijn die jonge bands een kans durven geven.

Met veel trots voegen we Interpol en Bloc Party toe aan Live Aid – Keeping the Stages Alive.

Hiermee is onze line-up compleet.

Tien artiesten. Tien unieke verhalen. Tien bands die ooit begonnen op een klein podium, lang voordat ze uitgroeiden tot internationale iconen.

Because every headliner started somewhere.
Depeche Mode - 13.jpeg

Depeche Mode - 14.jpeg

@warriorandweirdo (inhalen) -> @BeWario

Users who are viewing this thread