Graspop Metal Meeting 2027

Vroeger vond ik ze de Duitse Green Day, nu gaat het eerder richting een Duitse Clouseau.
Die Toten Hosen is gewoon punk, niet meer, niet minder.
Ze hebben altijd al zwaardere nummers met een emotionele lading afgewisseld met simpele, onnozele zuipliederen.
Het is niet zomaar een simpel punkbandje, ze bestaan al sinds 1982, net als andere iconische bands als bv. Die Ärzte (die andere Duitse punkgrootheid), The Pogues, Agnostic Front en Kreator.

Ik weet nog goed toen 15-jarige ikke in 1993 het weinig subtiele en niet te missen Kauf MICH! in de schappen van de Satisfaction in Heerlen zag liggen.
Gekocht (een van mijn eerste albums) én gelijk verkocht, compleet grijsgedraaid. Ook oudere albums, vanaf debuut Opel Gang, gingen er als zoete koek in. :cool:

Dan in 1994 live in Sittard (een van mijn eerste live-concerten), wat een sfeer en wat een chaos! :eek:
Na afloop met een vriend op taxi papa aan het wachten, terwijl fans om de hoek bij de tourbus alle bandleden stonden op te wachten, die een voor een vanuit de zijuitgang direct de bus indoken. Komt zanger Campino doodleuk vanuit de hoofdingang naar ons toe gewandeld en knoopt een gesprekje met ons twee aan, terwijl niemand anders hem gezien had... 😅

Later wel langzamerhand uit het oog verloren en steeds meer de metalkant opgegaan, maar de Hosen hebben altijd nog wel een warm plekje in m'n hart. :cool:🖤

Laatst bewerkt:
Die Toten Hosen is gewoon punk, niet meer, niet minder.
Ze hebben altijd al zwaardere nummers met een emotionele lading afgewisseld met simpele, onnozele zuipliederen.
Het is niet zomaar een simpel punkbandje, ze bestaan al sinds 1982, net als andere iconische bands als bv. Die Ärzte (die andere Duitse punkgrootheid), The Pogue, Agnostic Front en Kreator.

Ik weet nog goed toen 15-jarige ikke in 1993 het weinig subtiele en niet te missen Kauf MICH! in de schappen van de Satisfaction in Heerlen zag liggen.
Gekocht (een van mijn eerste albums) én gelijk verkocht, compleet grijsgedraaid. Ook oudere albums, vanaf debuut Opel Gang, gingen er als zoete koek in. :cool:

Dan in 1994 live in Sittard (een van mijn eerste live-concerten), wat een sfeer en wat een chaos! :eek:
Na afloop met een vriend op taxi papa aan het wachten, terwijl fans om de hoek bij de tourbus alle bandleden stonden op te wachten, die een voor een vanuit de zijuitgang direct de bus indoken. Komt zanger Campino doodleuk vanuit de hoofdingang naar ons toe gewandeld en knoopt een gesprekje met ons twee aan, terwijl niemand anders hem gezien had... 😅

Later wel langzamerhand uit het ook verloren en steeds meer de metalkant opgegaan, maar de Hosen hebben altijd nog wel een warm plekje in m'n hart. :cool:🖤

Ik kan me best wel voorstellen dat dit 30 jaar geleden anders voelde, maar als ik als leek dat liedje opzet dan klinkt het voor mij anno nu toch echt niet veel anders dan als een simpel punkbandje... 🫣

Wel een vet verhaal trouwens! Heerlijk altijd, dat soort herinneringen.

Laatst bewerkt:
Gaat me niet over de voorkeuren van de band, maar over 't feit dat ze enorm populair zijn in Duitstalige landen en waarom er veel Duitstaligen in Argentinië zouden kunnen zitten.
Dat er veel inwoners van Argentinië en andere Zuid-Amerikaanse landen van Duitse komaf zijn is natuurlijk inderdaad algemeen bekend.
Het is echter een hardnekkig misverstand dat dit (vooral) het gevolg zou zijn van gevluchte Duitsers na de Tweede Wereldoorlog.
Verreweg de meeste Duitsers in Zuid-Amerika waren allang daarvoor geëmigreerd in golven eind 19e eeuw en na de Eerste Wereldoorlog.

Overigens hebben de meeste inwoners van Argentinië niet een Spaanse, maar een Italiaanse achtergrond (± 45%).

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Vroeger vond ik ze de Duitse Green Day, nu gaat het eerder richting een Duitse Clouseau.
Green Day is dan tegenwoordig ook meer en meer een Amerikaanse versie geworden van Clouseau 😂

(Nee geen slechte poging tot stand up comedy, want voor mij zit er wel iets van waarheid in, Green Day is gewoon in de loop der jaren veel meer meligere muziek ook gaan produceren, hoewel ze dat ook al deden met Time Of Your Life bv, maar dat ze daarvoor inspiratie zouden gehaald hebben bij Clouseau is natuurlijk complete nonsens)

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Iemand toevallig gisteren naar evanescence geweest in vorst?
Ik zie net op fb van rudy de doncker.(huisfotograaf van graspop onder andere) staan.
After a few shows in the UK, Evanescence kicked off their European tour tonight in a sold-out Vorst Nationaal. I’ll bet you anything we’ll be seeing this band somewhere on a field in Dessel next year.

Zou dit de eerste zelfbevestiging kunnen zijn?

Trouwens even van een andere orde, ik zie Dool en Dethklok nu ook al op een paar festivals voorbij komen.

Denk dat we die ook wel aan de tenten lijst kunnen toevoegen toch ?

Trouwens even van een andere orde, ik zie Dool en Dethklok nu ook al op een paar festivals voorbij komen.

Denk dat we die ook wel aan de tenten lijst kunnen toevoegen toch ?
Volgens mij staat Dethklok vooral op de festivals in Augustus. Zou er niet teveel op rekenen. Helaas.....

Je kunt niet verder van de waarheid zitten.
Die Toten Hosen zijn niet alleen een punkband, maar een ware vlaggendrager van de Duitse punkcultuur en antifa-beweging (met name in het westen en noorden van Duitsland sterk verankerd).
Linkser dan de Hosen en hun fans ga je ze niet snel vinden..
Aah er valt hier even een kwartje... toen ik in Dusseldorf was voor SOAD zag ik (vooral op de barstreet) echt overal merch van Die Tote Hosen, maar ik wist niet wie of wat dat was. Toen ben ik het op gaan zoeken en zag ik dat ze inderdaad dat weekend ook in Dusseldorf speelden. Wist alleen niet dat ze zó groot waren, dacht eerst meer iets van support your locals ofzo 😅

Nouja we dwalen af. Zullen niet op Graspop staan zeker?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Aah er valt hier even een kwartje... toen ik in Dusseldorf was voor SOAD zag ik (vooral op de barstreet) echt overal merch van Die Tote Hosen, maar ik wist niet wie of wat dat was. Toen ben ik het op gaan zoeken en zag ik dat ze inderdaad dat weekend ook in Dusseldorf speelden. Wist alleen niet dat ze zó groot waren, dacht eerst meer iets van support your locals ofzo 😅

Nouja we dwalen af. Zullen niet op Graspop staan zeker?
Ja dat klopt, viel mij ook op. Die speelden dat weekend in het stadion van Düsseldorf waar ook zo'n 65000 man in kan voor concerten. Best groot dus!

Users who are viewing this thread