komt gewoon uit de jaarcijfers van Livenation dus dat zijn gewoon feiten of je het wel of niet gelooft gaat er niet veel aan veranderen (overigens hebben Rock Am Ring en Download natuurlijk een heel ander budget als Graspop en Hellfest met bijna de dubbele capaciteit)Op het forum zei een gebruiker dat het budget van Graspop 10 miljoen lager lag dan dat van andere festivals zoals Hellfest, Rock am Ring of Download. Als Hellfest een budget van 42 miljoen heeft, dan moet Graspop rond de 30 miljoen zitten. Of misschien zat die gebruiker er wel helemaal naast, want jij zegt dat Graspop al rond de 40 miljoen zit. Dat geloof ik geen seconde. Ik heb de infrastructuur van Hellfest en Graspop gezien en die is compleet anders. Het terrein is groter, er zijn veel meer podia en veel meer technologie. De decoraties, de attracties (de Guardian of Darkness, de watermuur, Hellfresh, het vuurwerk dat werkelijk overal is, enz.)... De kosten voor technisch onderhoud zijn bij Hellfest absoluut hoger dan bij Graspop. Ik geloof echt niet dat ze een vergelijkbaar budget hebben.
Nu rechtszaak tegen monopolie van Live Nation start in de VS: hoe machtig is het bedrijf in ons land? | VRT NWS Nieuws
Vandaag start in de VS een rechtszaak tegen Live Nation, over de monopoliepositie van het entertainmentbedrijf op de Amerikaanse concertmarkt. Ondertussen onderzoekt de concurrentiewaakhond in ons land al maanden of de overname van Pukkelpop door Live Nation door de beugel kan. Want ook bij ons...
Hellfest investeert inderdaad een hoop geld in het terrein dat is één ding dat zeker is, maar geen idee hoe het kostenplaatje van de festivals er verder precies uit ziet. Graspop investeert ook behoorlijk, in 2025 hebben ze flink geinvesteerd in de camping en in 2026 zijn alle festivaltenten volledig vernieuwd om maar wat te noemen. Ben zelf nooit op Hellfest geweest dus kan het moeilijk vergelijken. Ervaringen van mensen die wel op beiden zijn geweest zijn nogal wisselend hier op het forum.