Dour 2026

In deze woelige tijden voor Dour publiceert De Standaard een volledig artikel over enkel en alleen de Dub Corner: https://www.standaard.be/media-en-c...eekend-in-de-dub-corner-vinden/158839977.html

Van een kwaliteitskrant gesproken.
Dit beter?

Dit beter?

Mijn post was wellicht wat ironisch van toon maar ik vond het oprecht een leuk artikel van De Standaard 😉

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey
Dit beter?

Toch die mengtabel maar even opgeslagen. Handig ding.

Ik was er zondag en werd toch behoorlijk streng gecontroleerd om het terrein op te gaan. Zakken leeghalen en security haalde alles één voor één uit mijn tasje. In mijn K-way werd uitgebreid geknepen om te zien of ik er niks in verstopt had. Wel niet gefouilleerd.
Op Werchter werpen ze hooguit een blik op wat er bovenaan in je tasje zit.

Verder ook niet veel gemerkt van druggebruik of zo. Ja, in de pit bij Pendulum waren er twee kerels die duidelijk iets op hadden en enkel nog wild om zich heen konden schoppen en slaan, en die nauwelijks recht te krijgen waren wanneer ze (weer eens) tegen de vlakte gingen, maar dat was het zowat.
Nu ben ik wel nauwelijks weg geweest van La Petite Maison Dans la Prairie en L'Atelier, dus heb ik ook niet bepaald het "peak Dour" traject afgelegd...

Ik heb het HLN artikel trouwens niet kunnen lezen, dus ik weet niet wat ze daar zeggen.

218.000 over de vier dagen. Iets minder dan vorig jaar, maar niet veel.
Terrein was ook wat kleiner nu heel die hoek met Le Garage weg was.
Nieuwe podium L'Atelier is ook flink wat kleiner dan Le Labo en Le Garage die het vervangt, maar net daardoor werkt het ook beter. Stond bij aanvang steeds angstvallig leeg, maar raakte meestal in de loop van de concerten wel gezellig gevuld. In tegenstelling tot die vorige podia waar je echt alleen kon blijven staan.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
218.000 over de vier dagen. Iets minder dan vorig jaar, maar niet veel.
Terrein was ook wat kleiner nu heel die hoek met Le Garage weg was.
Nieuwe podium L'Atelier is ook flink wat kleiner dan Le Labo en Le Garage die het vervangt, maar net daardoor werkt het ook beter. Stond bij aanvang steeds angstvallig leeg, maar raakte meestal in de loop van de concerten wel gezellig gevuld. In tegenstelling tot die vorige podia waar je echt alleen kon blijven staan.
Vorig jaar 226.580 dus min vier procent. Wellicht wel meer uitgegeven via glamping camping.

Users who are viewing this thread