Lowlands 2026

Ik denk dat Major Lazer misschien wel eens druk kan worden, er tegenover staan niet echt grote shows en is één van de weinige acts met echt hele bekende hits volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Lorde en Sombr hebben ook weinig concurrentie. Maar Antoon spreekt vast het breedste publiek aan. Ik ken er evenwel niks van, moet ik inluisteren?

Ik verwacht een New Wave en Major Lazor.

sombr zou ook kunnen, is in ieder geval qua streams de grootste artiest van heel het Lowlands affiche (zelfs groter dan alle headliners van BKS, PP en LL). sombr blijft voor mijn gevoel ook maar groeien, hoor zijn muziek steeds vaker in Nederland voorbij komen op de radio en moet zeggen, dat ik het ook steeds meer kan waarderen.

• Leuk
Waarderingen: daily en Joost18
Ik verwacht (en hoop) dat dit de minst bezochte headliner gaat worden. Die vrouwenmepper zou niet eens op dat podium mogen staan.
New Wave gaat met afstand de drukste headliner worden. En terecht, die gasten staan stuk voor stuk voor een volle tent jaar in jaar uit. Daarnaast zijn ze muzikaal ook gewoon dikke prima, gaat een groot feest worden wat helemaal aansluit op Lowlands. Maar niet hier op het forum, want wij als minder dan 1% van de bezoekers willen graag een zwarte schaap, en dan is o.a. lil kleine een makkelijk been om tegen aan te schoppen.

New Wave gaat met afstand de drukste headliner worden. En terecht, die gasten staan stuk voor stuk voor een volle tent jaar in jaar uit. Daarnaast zijn ze muzikaal ook gewoon dikke prima, gaat een groot feest worden wat helemaal aansluit op Lowlands. Maar niet hier op het forum, want wij als minder dan 1% van de bezoekers willen graag een zwarte schaap, en dan is o.a. lil kleine een makkelijk been om tegen aan te schoppen.
Dat is ook een manier om ertegenaan te kijken.

Ik blijf het dan weer jammer vinden dat dit soort gasten gewoon geboekt worden.

Ik vrees drie pagina's discussie hierover, maar wil je toch vragen: Waarom is het een makkelijk been?

• Leuk
Waarderingen: MarkD en Timmetje
Hmm ja dit jaar heb je niet zo'n typische DJVT of The Opposites boeking waarvan je weet dat het druk gaat worden. Ik verwacht inderdaad wel drukte bij Tyler en New Wave. En misschien Sombr die gaat verrassen?

IJsland gaat denk ik ook bommetje vol zijn.

Ik snap alleen niet dat iemand Hermanos Gutierrez in de Alpha heeft gezet. Enorm fijne artiest hoor, maar totaal niet de muziek voor de Alpha lijkt me. Of is dit een TikTok hit wat ik gemist heb.

Met de stelling dat 'we' een zwart schaap zoeken stap je wel heel gemakkelijk over wat hij heeft gedaan heen. Ik denk eerlijk gezegd dat het naast elkaar zal bestaan, ja er is (volgens mij terechte) kritiek en het zal druk zijn want New Wave is niet alleen Lil Kleine en volgens mij ook een terechte headliner.

• Leuk
Waarderingen: daily en schar15
Dat is ook een manier om ertegenaan te kijken.

Ik blijf het dan weer jammer vinden dat dit soort gasten gewoon geboekt worden.
Ik snap het hoor, de controversie. Groot grijs gebied op moreel vlak natuurlijk. Maar moeten we dan voor altijd verbitterd blijven? 1 van mijn mooiste concerten ooit is die van Ryan Adams in Haarlem, waar ik nog steeds bijna wekelijks aan terugdenk . Maar als ik de 'regel' moet volgen, zou ik dat nooit hebben kunnen ervaren.

Anyway, ieder z'n ding hoor

Ik vrees drie pagina's discussie hierover, maar wil je toch vragen: Waarom is het een makkelijk been?
Haha ik ben niet zo heel goed in discussies dus dat scheelt. Maar qua mediavertoning is het een schoffie die makkelijk te haten is, toch? Zijn acties zijn nou ook niet altijd heel handig geweest in het verleden, en Nederlandse hiphop in dit 'sub' genre is niet perse populair op een festival wat vanuit vroeger meer als alternatief werd beschouwd.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound
Hmm ja dit jaar heb je niet zo'n typische DJVT of The Opposites boeking waarvan je weet dat het druk gaat worden. Ik verwacht inderdaad wel drukte bij Tyler en New Wave. En misschien Sombr die gaat verrassen?
Ik denk eigenlijk dat New Wave die act gaat zijn. Hier op het forum wordt er nogal op neergekeken maar ik verwacht dat de Alpha gewoon bommetje vol gaat staan. Ik heb er in elk geval zin in (shoot me).

Ik snap het hoor, de controversie. Groot grijs gebied op moreel vlak natuurlijk. Maar moeten we dan voor altijd verbitterd blijven?
Dat is puur persoonlijk natuurlijk. De één koopt makkelijk weer een kaartje voor een Kanye, Rammstein, Arcade Fire of Lil Kleine. De ander heeft daar moeite mee en doet dat niet.

Ik vind ergens wel dat de bezoeker die er niet op zit te wachten, die er niet mee geconfronteerd willen worden en/of geld aan willen uitgeven van die artiesten weg moet kunnen blijven. Dus laat ze lekker zaalshows spelen voor publiek dat die acts nog wel wil zien... maar op een festival hoeft dat van mij niet zo nee.

Dat is puur persoonlijk natuurlijk. De één koopt makkelijk weer een kaartje voor een Kanye, Rammstein, Arcade Fire of Lil Kleine. De ander heeft daar moeite mee en doet dat niet.

Ik vind ergens wel dat de bezoeker die er niet op zit te wachten, die er niet mee geconfronteerd willen worden en/of geld aan willen uitgeven van die artiesten weg moet kunnen blijven. Dus laat ze lekker zaalshows spelen voor publiek dat die acts nog wel wil zien... maar op een festival hoeft dat van mij niet zo nee.
Moeilijke afweging voor een festival. New Wave bestaat uit ongeveer 20(?) mensen incl. producers. Lil Kleine is een superkneus en een paar andere zullen ook nog wel een smetje hebben, maar waar trek je de grens van wel/niet boeken... Ik snap in deze wel dat ze New Wave geboekt hebben...

Users who are viewing this thread