Alcatraz Open Air 2026

Dit jaar voor het eerst een dagje, de zondag. Had het hele weekend willen doen, maar kreeg donderdag en vrijdag niet geregeld met werk.
Ben deze keer als fotograaf met Luna Kills mee. Wie komt er zo lekker vroeg op de mainstage kijken?

Buiten Luna Kills ben ik de rest van de dag aan het fotograferen. Heb een aantal dingen die ik graag wil zien!
Mijn schema ziet er alsvolgt uit: Bloodbound > Warkings > Hemelbestormer > Animals as Leaders > Rose Tattoo > Northlane > Nevermore > Death Angel > Saxon > Rise Of The Northstar > Deicide > Lamb of God > Paleface Swiss > Satyricon > (kiezen tussen Powerwolf en The Ghost Inside)

Als fotograaf mag ik de eerste 3 nummers voor de stage fotograferen, dus kan ik bepaalde sets combineren door na 3 nummers naar het volgende podium te gaan. Maar baal daarom wel van de laatste 2. Ik houd van TGI, maar Powerwolf is altijd heel gaaf te fotograferen, maar deze beginnen precies tegelijk.

Gaat een drukke dag worden, maar heb er zin in!

Dit jaar voor het eerst een dagje, de zondag. Had het hele weekend willen doen, maar kreeg donderdag en vrijdag niet geregeld met werk.
Ben deze keer als fotograaf met Luna Kills mee. Wie komt er zo lekker vroeg op de mainstage kijken?

Buiten Luna Kills ben ik de rest van de dag aan het fotograferen. Heb een aantal dingen die ik graag wil zien!
Mijn schema ziet er alsvolgt uit: Bloodbound > Warkings > Hemelbestormer > Animals as Leaders > Rose Tattoo > Northlane > Nevermore > Death Angel > Saxon > Rise Of The Northstar > Deicide > Lamb of God > Paleface Swiss > Satyricon > (kiezen tussen Powerwolf en The Ghost Inside)

Als fotograaf mag ik de eerste 3 nummers voor de stage fotograferen, dus kan ik bepaalde sets combineren door na 3 nummers naar het volgende podium te gaan. Maar baal daarom wel van de laatste 2. Ik houd van TGI, maar Powerwolf is altijd heel gaaf te fotograferen, maar deze beginnen precies tegelijk.

Gaat een drukke dag worden, maar heb er zin in!
Denk dat je bij zowel Powerwolf als TGI langs de zijkanten wel vrij ver voorraan zou kunnen doorlopen in relatieve rust. Dan wel niet van in de pit, maar zou ook wel nog kunnen werken om mooie plaatjes te maken.

Beter laat dan nooit :D
Ik denk dat ik zo alles heb

La Morgue (zaterdag)
Absolute must (10)
Must (9)
Really (8) Coroner, Divided
Want (7) Your Higness
Probably (6)
Maybe (5) Castle Rat
Might (4) Ronker
Prob won't (3) Poseydon, Mortal Scepter
Won't (2) The Troops of Doom, Ratos de Porao
Avoid (1)

Prison (zondag)
Absolute must (10)
Must (9)
Really (8)
Want (7) Powerwolf, Nevermore
Probably (6) Lamb of God
Maybe (5) Saxon
Might (4)
Prob won't (3) Rose Tattoo
Won't (2) Of Mice & men, Luna Kills, Bloodhound, Warkings
Avoid (1)

La Morgue (zondag)
Absolute must (10)
Must (9)
Really (8) Kylesa
Want (7) Hemelbestormer, Turpentine Valley
Probably (6)
Maybe (5)
Might (4) Deceased,
Prob won't (3) Mortal Sin,
Won't (2) Voivod, Internal bleeding, Steengruis
Avoid (1)

* Creeper - might (4)
* Temptations for the weak - prob won't (3)
* Death Fury - won't (2)
* Hope is a weapon - won't (2)

Ik ga uiteindelijk toch nog 2 dagen dit jaar (helaas zat het hele weekend er niet in dit keer). Mijn loopschema wordt wrsl iets zoals dit:

Vrijdag
Coven
Merauder
Soen
Witch Club Satan
Bodycount
Savatage
en dan naar de El Presidio

Zaterdag
Tailgunner
Midnight
Metal Church
Biohazard
Castle Rat
Hatebreed/ Municipal Waste
Orbit Culture
Amorphis

Veel zin in, en een behoorlijk aantal bands die ik nog niet eerder zag, 7-8 of zo (wat na bijna 30 jaar festivals wel verrassend is)

Beter laat dan nooit :D
Ik denk dat ik zo alles heb

La Morgue (zaterdag)
Absolute must (10)
Must (9)
Really (8) Coroner, Divided
Want (7) Your Higness
Probably (6)
Maybe (5) Castle Rat
Might (4) Ronker
Prob won't (3) Poseydon, Mortal Scepter
Won't (2) The Troops of Doom, Ratos de Porao
Avoid (1)

Prison (zondag)
Absolute must (10)
Must (9)
Really (8)
Want (7) Powerwolf, Nevermore
Probably (6) Lamb of God
Maybe (5) Saxon
Might (4)
Prob won't (3) Rose Tattoo
Won't (2) Of Mice & men, Luna Kills, Bloodhound, Warkings
Avoid (1)

La Morgue (zondag)
Absolute must (10)
Must (9)
Really (8) Kylesa
Want (7) Hemelbestormer, Turpentine Valley
Probably (6)
Maybe (5)
Might (4) Deceased,
Prob won't (3) Mortal Sin,
Won't (2) Voivod, Internal bleeding, Steengruis
Avoid (1)

* Creeper - might (4)
* Temptations for the weak - prob won't (3)
* Death Fury - won't (2)
* Hope is a weapon - won't (2)
Top, je bent alleen nog Nefarious vergeten voor de zondag in La Morgue. ;)

Voor mij zit enkel op vrijdag SOAD nog tussen nu en Alcatraz dus de focus kan er ook stilaan naartoe.

Voorlopig schema, met de top 3 in het vet:

Donderdag
Soulfly - Channel Zero (laatste keer) - Mikkey Dee - Alestorm

Vrijdag
Vended - Coven - Monolord - (Soen) - Witch Club Satan - Ill Nino/ Body Count - Savatage - Igorrr - Bleed From Within

Soen is een twijfelgeval. Is zo'n band die mij op papier zou moeten liggen maar op plaat maar niet blijft plakken. Misschien eens live een kans geven.

Zaterdag
Tailgunner - Firewind - Your Highness - Ronker - Castle Rat - Alcest - Orbit Culture - Arch Enemy - Amorphis (2e deel)

Ik dacht bij de release van het schema gezien te hebben dat Arch Enemy en Amorphis niet overlapten, blijkt nu toch zo te zijn - jammer.
Enkel Psychonaut is hier een ambetante clash/ overlap met Castle Rat. Heb hun tour echter al gezien, dus dat verzacht de pijn.

Zondag
Creeper/ Animals As Leaders - Northlane - Nevermore - Saxon - Lamb of God - Powerwolf/ The Ghost Inside - Kylesa

Bewust een latere start op zondag, vorige edities gemerkt dat het wat trager op gang komt dan. Als ik toch de energie heb, kijken we op dat moment wel. Enkele clashes waar ik nog niet aan uit ben, wordt een beslissing van het moment.

Users who are viewing this thread