Actualiteit

Megablunder voor de Milieudefensie zeg... Juist bij een stichting als zij zich voordoen kan dit niet door de beugel. Erg kwalijk....

Ja heel bizar. Ik vraag mij nu vooral af hoe dit bij Milieudefensie nooit aan het licht is gekomen. Of hoe deze opportunistische mafkees daar überhaupt terecht is gekomen.

Ik denk niet dat het volgende bericht het antwoord is waarop je had gehoopt:

• Leuk
Waarderingen: davadude
Ik vind het fijner wanneer iemand van extreem rechts uiteindelijk de goede kant op beweegt dan andersom.

Maar dit is wel iets meer dan een jeugdzonde zeg...

Ik denk niet dat het volgende bericht het antwoord is waarop je had gehoopt:

Las het ja. Rare situatie alles bij elkaar. Vraag mij ook af wat in 2021 de aanleiding is geweest Milieudefensie daarover in te lichten, terwijl hij het de jaren daarvoor ook daar verzwegen heeft? Was er aanleiding om toen te denken dat het op een andere manier aan het licht zou komen (wat niet gebeurt lijkt te zijn) en wilde hij dat voor zijn door zelf zijn verhaal te doen? Hebben ze bij Milieudefensie gedacht dat ze dit voor altijd onder de pet konden houden en zijn ze daarom gewoon met hem door gegaan? Had hij na het intern te onthullen niet beter publiekelijk zijn verhaal uit de doeken kunnen doen zodat hij de wind uit de zeilen zou halen van een onthulling door anderen, als hij zo overtuigend kon vertellen dat dit verleden niet meer representeert wie hij nu is? Zo veel vragen…
Ik vind het fijner wanneer iemand van extreem rechts uiteindelijk de goede kant op beweegt dan andersom.

Maar dit is wel iets meer dan een jeugdzonde zeg...
Ja eens, al is “de goede kant” relatief, als je van Milieudefensie naar Tata Steel gaat durf ik je integriteit toch wat in twijfel te trekken… maar goed, dat extreem rechtse lijkt hij inderdaad wel achter zich te hebben gelaten, en hij accepteert zo te lezen volledig dat die foute keuzes van toen nu nog steeds zware consequenties kunnen hebben, dat pleit wel weer voor zijn karakter.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ik werd hier net toch een tikkie triest van.

Tsja supermarkten. Daar liggen wel meer mislukte innovaties op de schappen...

Ho ho, alles wat uit Oost-Azië komt is vooruitgang!

Ik snap het principe wel, mzzr zo belangrijk is een koud drankje nou ook weer niet. Verkopen ze in sommige winkels ook niet gewoon gekoelde drankjes waar je iets meer voor betaalt?

Met als verantwoording "we zijn voortdurend op zoek naar producten die het leven gemakkelijker maken". Alsof ons Europese leven zo zwaar is zeg. Dat gemak ook continu, in alles, als het hoogste haalbare gezien wordt ook.

• 100
Waarderingen: AngieH
Met als verantwoording "we zijn voortdurend op zoek naar producten die het leven gemakkelijker maken". Alsof ons Europese leven zo zwaar is zeg. Dat gemak ook continu, in alles, als het hoogste haalbare gezien wordt ook.
Dit is natuurlijk niet iets van de laatste jaren.

Gemiddeld is de welvaart wereldwijd de laatste 70 jaar echt extreem toegenomen. Het koopkracht gecorrigeerde inkomen is 300% tot 400% hoger dan 70 jaar geleden. Platweg gezegde kan de gemiddelde wereldburger 3x tot 4x zoveel spullen kopen. En dan krijg je dus dit soort "onzinnige" gemakzuchtige dingen die je kan kopen. Zeker in de jaren 80 en 90 was dit echt een enorm ding, waarbij je de meest onzinnige bullshit kon aanschaffen allemaal gemaakt van plastic, om het leven een kleine beetje makkelijker te maken. Om dan toch in het ijs te blijven, in de jaren 90 kon je een draaiende plastic ijsjeshouder kopen, zodat je niet zelf het ijsje hoefde rond te draaien en je alleen je tong hoefde uit te steken....

Gelukkig is er de laatste 10 jaar steeds meer aandacht voor overconsumptie, het milieu en de wereld om ons heen en zie je dus dat dit soort gemakzuchtige onzinnige producten steeds meer kritiek krijgen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH, EAZy en Timmetje
Gelukkig is er de laatste 10 jaar steeds meer aandacht voor overconsumptie, het milieu en de wereld om ons heen en zie je dus dat dit soort gemakzuchtige onzinnige producten steeds meer kritiek krijgen.
Jazeker, gelukkig wel. Nu graag alleen ook nog op de andere continenten...

Weet niet precies wie wat exact stemt, maar @AngieH @Dr. Hannibal @RubenJS jullie zaten meer in die hoek, wat vinden jullie hiervan? Goede zaak, of juist niet?

Ik vind 't erg jammer. Wel blij dat ze als Kamerlid actief blijft :)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Vind het ook erg jammer. Politici als Esther moeten we om heel veel reden koesteren 🩷 wel ook erg veel vertrouwen in Christine Teunissen!

Wat is jouw gevoel erbij @Koekdoos?

Edit: in deze kop van Volkskrant stond eerst "door de wolf geverfde" haha. Is helaas snel gewijzigd https://www.volkskrant.nl/politiek/...rricaden-op-tegen-de-landschapspijn~bd155759/

Ik verdiep me eigenlijk nooit echt in politiek, behalve een kieswijzer, artikelen op Nu.nl en de verkiezingsdebatten. Dus heb er niet echt een inhoudelijke mening over…

Ik denk wel dat het goed kan uitpakken, vrijwel elke lijsttrekker/partijleider vind ik vervelend, dus een nieuwe voor mij onbekende partijleider is een stap vooruit.

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en luluasas
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread