Bospop 2026

Ok. Oei. Nu voel ik me lastig tegenover u. Ik had moeten zwijgen daarover. Dus mijn excuses! En ik beloof er (met er bedoel ik uw post van toen) over te beginnen!
Nee hoor, maak je geen zorgen. Het is mijn eigen verantwoordelijkheid wat ik wel en niet op het forum zet. En als ik iets erop zet dan heeft ieder lid het volste recht om daar direct of indirect op terug te komen.

Maar goed, nu ga ik weer off-topic. Hopelijk was het vandaag fantastisch op Bospop! Het programma was er alleszins wel naar.

• Leuk
Waarderingen: won666
Moby, wat was dat geweldig. Hele fijne set die eigenlijk verrassend goed paste op Bospop? Sfeer leek er meer in te zitten dan gisteren. Dat einde was wel heel raar btw. Wie weet welk nummer dat was?

• Leuk
Waarderingen: PJ en wil
Moby, wat was dat geweldig. Hele fijne set die eigenlijk verrassend goed paste op Bospop? Sfeer leek er meer in te zitten dan gisteren. Dat einde was wel heel raar btw. Wie weet welk nummer dat was?
Het nummer 'thousand' volgens mij refererend naar het aantal BPM 😅

• Pray
Waarderingen: Brian
Thousand. Legendarisch nummer van Moby. Blijkbaar speciaal voor de gabberscene in NL vannacht gespeeld (was eerder meer snelle rave, zoals de eerste demo's van The Prodigy).
Heb je weer wat input voor je review 😉.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: wil en Brian
Deze dag gehangen rond de main.
The K's is een fijne jonge band. Laatste album paar keer gedraaid. Razorlight is 1 van de hoofdredenen om te gaan en ze stelden niet te leur. Baskery in de Noctura gezien. Leuke folk rock. Fijne koffer van Heart of Gold van meneer Young "Die zou hier toch staan?" Geprobeerd een glimp op te vangen van Beach Boys Best en gelijk opgegeven. Daarna Clouseau en Kensington van de tribune gezien. Zanger Kensington is sterker geworden maar toch mis ik overtuigingskracht. Kaiser Chiefs brachten een bak energie. Lekkere greatest hits setlist. Zal deze net als Franz Ferdinand doorgevoerd door Pinkpop volgend jaar. Nu sta ik vooraan bij Moby. Wilde eerst op afstand kijken naar Zztop maar een kans kwam vrij om vooraan te staan bij Moby en die gegrepen. Over 1,5 uur komen denk ik de superlatieven.
Superlatieven te kort. We kunnen nu al zeggen, dit was het beste optreden van Bospop 2026. Hoe goed de rest nog zal zijn. Wat. Een. Show.
Mooiste van alles is dat deze show Bospop in de schoot geworpen heeft gekregen. Oorspronkelijke afsluiter zz top kon maar tot half 12 spelen omdat ze meteen door moesten. (Stond daarom Bospop ook niet op het tourshirt?). En toevallig Moby een gat in zijn tourschema had, die hij heel graag wilde opvullen (ik heb gehoord zo graag dat hij tegen gereduceerd bedrag er stond!). Zal Moby eindelijk gaan zorgen bij Bospop voor die omzwaai naar zeroes headliners? Ik hoop het!

• Leuk
Waarderingen: yannickd en wil
Thousand. Legendarisch nummer van Moby. Blijkbaar speciaal voor de gabberscene in NL vannacht gespeeld (was eerder meer snelle rave, zoals de eerste demo's van The Prodigy).
Ik had gehoopt om dat vorige week in Werchter ook te krijgen maar dat was ons niet gegund.

Vooraf wat sceptisch over de house mixen, maar enkel bij Extreme Ways vond ik deze niet passen. Fijn dat hij Porcelain wel gewoon deed zoals ie hoorde. Moby was beter dan de rest wat ik bij elkaar gezien heb vandaag (al was dat ook niet zo heel moeilijk).

• Leuk
Waarderingen: Crusader en wil
Was gisteren leuk een dag (en 2 nachten) op Bospop te kijken. Even een mega contrast na de drukte van Werchter.

Grote groepen oudere mensen die lekker met z'n allen een compleet huishouden meenemen om in de ochtend te koken en te ontbijten. Lekkere bbq's aan en worstjes braden. Bij sommige kringen vroeg ik me af of de kaas, worst en augurk ook lekker oud-hollands aanwezig was.

Faciliteiten zijn echt dikke prima en luxe met goede waterdruk en daardoor nergens lange wachtrijen voor water. (Tip voor andere festivals) Papieren doekjes, zeep, zelfs de douche wordt voor je schoongetrokken. Ik denk dat dit met respect behandeld wordt en gekoesterd wordt door iedereen hier.

De dag kwa bands was niet zoveel helaas, maar dat is niet gek na Werchter en SOAD. Lichtpunten waren Razorlight en Kaiser Chiefs met als leuke gimmick ZZTop. Gelukkig maakte Moby alles goed! Prachtige show op irritante praters bij Porcelain na.

Hoewel het echt een leuk opgezet festival is, lijkt het wel een wat veredeld buurtfeest met veel dagkaarten en lokale sponsering en reclame. Daar is niks mis mee, maar gaf daardoor wel een praatpubliek. Vooral in de tent halverwege hoorde je de muziek al bijna niet meer.

Misschien dat we ooit terugkomen bij een bijzondere headliner, of als we een stuk ouder zijn. Allemaal nog fijne Bospop zondag!

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en JP5
Moby was absoluut weergaloos. Compleet van mijn sokken geblazen. Een onwijs ongekend Bospop optreden. Mogen ze wel doortrekken naar volgende edities.

• Leuk
Waarderingen: Crusader
Gisteren een dagje Bospop gedaan, eigenlijk puur en alleen omdat de enige mogelijkheid was om Moby op reisafstand te zien (vorig weekend DTRH). Show 2 jaar geleden in Sportpaleis moest ik op het laatste moment afzeggen, dus als longtime fanboy voelde dit wel als een laatste kansje waar ik graag een eenzaam autoritje van 2x 2 uur voor over had.

Ik kwam het terrein oplopen toen Kensington begon. Muzikaal klonk het best aardig, maar het zijn geen showmannen die even zo'n veld inpakken. Ondertussen verbaasd over de vele kleedjes, ook tot heel ver richting het podium. Dat ligt toch ook niet meer ontspannen denk ik dan, tussen al die benen?

Daarna Triggerfinger in de tent, leuk om die weer eens te zien. Dat blijft toch wel echt een goede band. Mooi ook dat ze Follow Rivers in een eigen jasje hebben weten te steken!

Kaiser Chiefs wat je ervan verwacht. Niet zo heel best, maar de hitjes doen het goed en het zijn wel echte podium dieren. Daardoor toch vermakelijk.

ZZ Top van buiten de tent geprobeerd, maar totaal niet mijn ding dus ik zat een uur vooraf al klaar voor Moby. Het deed me goed dat ik niet de enige was. En terecht ook, want wat een show!! Die zangeres is natuurlijk geen Jacob Lusk, maar dat maakte niks uit. Moby met al z'n innerlijke onrust als een jonge geit over dat podium heen en weer. Lekker ongemakkelijk thank you thank you thank you roepen steeds. Wat een energie, echt fantastisch.

• Leuk
Waarderingen: Crusader
Heerlijk dagje Bospop.
Moby was echt geweldig (thank you thank you thank you, sooo…).
Triggerfinger was heel strak. Kaiser Chiefs een feestje en Razorlight dikke prima.
Verrassingen van de dag waren wel The K’s en als enorme uitschieter Henrik Freischlader. Nondeju, wat een heerlijke band is dat zeg.

En dat heb ik zeker kunnen gebruiken, thanks man!

Users who are viewing this thread